Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-23, 12:42
  #1
Medlem
Vill att när en användare skickar betalning till mig, då ska han få meddelande i webbrowsern att de krypto han skickade har fått konfirmation på nätverket.

Behöver detta för USDT, BTC,ETH, och typ top 50 vanligaste altcoins.

Har kollat på alchemy.com men dom har ju inte för alla jag söker.


Det ska vara gratis.

Nåt förslag?
Citera
2023-10-12, 10:48
  #2
Medlem
.8h23quc2h75hycd64s avatar
För att få realtidsmeddelanden för krypto-transaktioner, kika på Blockchain.info's WebSocket API, det ger realtidsuppdateringar gratis till de flesta typerna. För ETH och ERC-20 tokens kan du använda Etherscan's Event Log WebSocket API med en viss typ av begränsning om du ska ha det helt gratis. Använder du Binance Smart Chain? Använd i sådana fall BSC Explorer API.

Många tjänster kräver en liten avgift, känner nog inte till någon som är 100% gratis utan begränsningar.
Citera
2023-10-12, 13:55
  #3
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ckskf
Vill att när en användare skickar betalning till mig, då ska han få meddelande i webbrowsern att de krypto han skickade har fått konfirmation på nätverket.

Behöver detta för USDT, BTC,ETH, och typ top 50 vanligaste altcoins.

Har kollat på alchemy.com men dom har ju inte för alla jag söker.


Det ska vara gratis.

Nåt förslag?
Jag har gjort något liknande en gång i tiden för BTC. Det gjordes genom att (den publika) plånboksadressen bevakades på Blockchain Explorer eller liknande tjänst. När det kom förändringar på addressen så skickades ett mejl. Detta åstadkoms genom ett enkelt script som körs återkommande genom cronjob. Detta går enklast att göra om du har tillgång till en egen servermiljö eller en liten dator (räcker med Raspberry Pi) som står och snurrar 24/7.
OBS! Denna metod blir ju aldrig snabbare (enbart långsammare) än så fort som transaktionen är synlig på Blockchain Explorer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback