Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-19, 12:52
  #13
Medlem
GuliusCaesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Nja, det är något som kommit stegvis i Ryssland.

I början anlände det många ryssar som såg vart det barkade hän eller ville leva en livsstil som inte är godkänd i ryssland längre. Hade två ryssar i bussen från Koh Chang i November som valt att leva en livsstil som inte förekommer i ryssland längre - mer än inom militären - och de är många som håller sig undan i Thailand och asien.

Sen har vi ju det ryska charterpacket som kommer till Phuket och Pattaya och där är det traditionella fylleslag, stölder och bråk. Men de föesta har fattat att de inte är välkomna så de håller sig till hotell, restauranger och barer som i princip endast välkomnar ryssar.

Men til slut måste väl pengarna ta slut även för ryssarna som flytt till Thailand? Vad fan gör de då?
Det är just nu komplicerat att vara resande ryss

https://www.theguardian.com/us-news/...a-deportations

Citat:
Biden administration quietly resumes deportations to Russia
Citera
2023-03-19, 14:37
  #14
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Men snälla, Thailand skiter fullständigt i Ukraina och konflikten där. De är lika intresserade av detta som vi är av någon jävla konflikt i Kongo.

Alla nazister i Sverige inbillar sig att Ryssland är isolerat. Det är skitsnack och propaganda.

Dumheter.
Klart Thailand måste intressera sig för krig som påverkar deras viktigaste näring.

När västerlänningar inte längre har råd att resa till Thailand blir det problem där.
Om de inte kan kompensera med Ryzzar och kineser.
Citera
2023-03-19, 14:51
  #15
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
men dom borde portas från att resa.

Så länge de betalar för sig så kan de resa till Thailand, men på många turistställen ser man nu problemen med ryssarna, har man ryska grupper på hotellet får man inga andra och ryssarna köper helst öl på stormarknaden och sitter och avnjuter den bvid hotellets pool tillsammans med andra ryssar så det blir inga FB inkomster på ryssarna - frukostbuffen rensar de så att de kan ha något att äta hela dagarna och deras sätt skrämmer bort andra kunder.
Citera
2023-03-19, 17:29
  #16
Medlem
HomoDeuss avatar
På Bali får de inte längre visa on arrival.
Citera
2023-03-24, 23:53
  #17
Avstängd
NidhoogochPinPel88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Men snälla, Thailand skiter fullständigt i Ukraina och konflikten där. De är lika intresserade av detta som vi är av någon jävla konflikt i Kongo.

Alla nazister i Sverige inbillar sig att Ryssland är isolerat. Det är skitsnack och propaganda.
Du har fel. Vi nazister i Svedala stödjer Putin i dennes krig mot den judeo-nazistiska hybriden Ukraina.

Sen har du helt rätt i att i Thailand skiter man i om europeerna försöker sig på ett nytt världskrig och de är tacksamma för de ryska turisterna som ärar deras land med sina besök och dessutom spenderar en massa rubel vilket behövs efter covidisoleringen.
Citera
2023-03-25, 09:17
  #18
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NidhoogochPinPel88
Du har fel. Vi nazister i Svedala stödjer Putin i dennes krig mot den judeo-nazistiska hybriden Ukraina.

Sen har du helt rätt i att i Thailand skiter man i om europeerna försöker sig på ett nytt världskrig och de är tacksamma för de ryska turisterna som ärar deras land med sina besök och dessutom spenderar en massa rubel vilket behövs efter covidisoleringen.

Då tycker jag att du slutar snacka så mycket och joinar Wagnergruppen så är det verkligen upp till bevis hur mycket du egentligen "stödjer" Putins krig du mäktiga tangentbordskrigare.

Ta med dina salta polare från den lokala nazistgruppen också om de nu kan komma ifrån sina jobb på Samhall.

Under tiden så kan resten av oss sitta med en paraplydrink vid poolen i Thailand tillsammans med dom ryska desertörerna och låta vodkan flöda i ofantliga mängder.
Citera
2023-03-25, 11:07
  #19
Avstängd
NidhoogochPinPel88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Då tycker jag att du slutar snacka så mycket och joinar Wagnergruppen så är det verkligen upp till bevis hur mycket du egentligen "stödjer" Putins krig du mäktiga tangentbordskrigare.

Ta med dina salta polare från den lokala nazistgruppen också om de nu kan komma ifrån sina jobb på Samhall.

Under tiden så kan resten av oss sitta med en paraplydrink vid poolen i Thailand tillsammans med dom ryska desertörerna och låta vodkan flöda i ofantliga mängder.
Ja, jag hade givetvis anslutit mig till Wagner om jag hade uppfyllt kvalifikationerna men jag pratar inte ryska, har ingen militär erfarenhet och är ganska överviktig så jag skulle inte ens duga som kanonmat.
Citera
2023-03-25, 16:29
  #20
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NidhoogochPinPel88
Ja, jag hade givetvis anslutit mig till Wagner om jag hade uppfyllt kvalifikationerna men jag pratar inte ryska, har ingen militär erfarenhet och är ganska överviktig så jag skulle inte ens duga som kanonmat.

Ja, retarderade personer brukar kanske inte stå högst på listan över vad Wagner vill ha in men med lite fler som snart blir kanonmat så tar dom snart in vem som helst.

Du låter som en sann vinnare.

Du kan ju alltid dra till Thailand och lära dig lite ryska eftersom halva Ryssland verkar vara där nu.
Citera
2023-03-25, 23:34
  #21
Avstängd
NidhoogochPinPel88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Ja, retarderade personer brukar kanske inte stå högst på listan över vad Wagner vill ha in men med lite fler som snart blir kanonmat så tar dom snart in vem som helst.

Du låter som en sann vinnare.

Du kan ju alltid dra till Thailand och lära dig lite ryska eftersom halva Ryssland verkar vara där nu.
Tack för dina tips Novus4212. Kanske kan vi bli vänner på riktigt?

Jag funderar på att åka ner till Thailand igen då hororna där var väldigt billiga och okomplicerade.
Om man dessutom kan samspråka med ryska patrioter som kämpar mot judeo-nazismen kan det bli en trevlig samvaro tror jag. Kostar en öl forfarande 60 bath?
Citera
2023-03-26, 09:17
  #22
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NidhoogochPinPel88
Tack för dina tips Novus4212. Kanske kan vi bli vänner på riktigt?

Jag funderar på att åka ner till Thailand igen då hororna där var väldigt billiga och okomplicerade.
Om man dessutom kan samspråka med ryska patrioter som kämpar mot judeo-nazismen kan det bli en trevlig samvaro tror jag. Kostar en öl forfarande 60 bath?

Nej, det tror jag inte att vi blir.

Kanske på en Happy Hour på sina ställen så kanske hittar du en öl för 60 Baht men du får nog öka den budgeten lite.
Citera
2023-03-26, 09:19
  #23
Medlem
R5As avatar
”Men oj vad dåligt”.

De bara dåligt för oss i väst att vi förlorar turistintäkter för att vi hjälper nazisterna i Ukraina. Hoppas IKEA konkar nån dag.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3516280

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback