Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-03-05, 02:29
  #49
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Att prata I telefon 3 gånger per dag är inte needy men att ringa sin morsa 3 gånger per dag är det definitivt.

Du låter som en riktig mamas-boy som måste klippa navelsträngen.

Förstår att du känner dig stigmatiserad, folk har i regel lättare att acceptera en fängelsedom än rättpsyk.

Byt stad; flytta utomlands och du, sluta ring morsan tre gånger per dag. Du kommer växa av det
Nä, det behöver inte vara illa att ringa mamma tre gånger om dagen.

Senaste dagarna har jag gjort det 2-5 gånger om dagen. Mest för att få lite uppmuntran och vägledning i hur jag ska tänka när barnen bråkar.
Men när jag bodde ensam var det väldigt sällan jag ringde henne, vad jag kan minnas.

Sen beror det självklart på vilken relation man har till henne också.
Är hon en sådan som gärna håller en i ett infantilt stadium så hon alltid har en bäbis att värna om är det väl en sak, men ibland är livet tungt och man kan vilja ha lite uppmuntran.

Värden är hård, och då är det inget fel i att mamma klappar en på huvudet lite ibland och kommer med kloka ord.

Jag tycker inte TS ska bryta kontakten med mamma om det inte är ett direkt destruktivt förhållande.
Däremot bör TS antagligen se över sin livssituation.
Det är i regel väldigt dåligt för hälsan att vara ensam.
__________________
Senast redigerad av Kottkompott 2023-03-05 kl. 02:31.
Citera
2023-03-05, 18:02
  #50
Medlem
HarryHurtigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godschild
Jag är feldiagnosticerad med schizofreni. Att jag skulle vara sjuk är lika sant som att de kyrkan brände upp på 1700-talet var häxor.

Jag upplevde ditt svar som nedvärderande. Det är osunt att vara det enligt mig.

Försökte inte nedvärdera dig, bara ge dig ett tips. Du säger själv att du vill säga upp kontakten, men det är du som kontaktar henne TRE gånger om dagen. Det är jättemycket för en vuxen person. Du kanske inte har nåt att göra om dagarna men om du skaffar dig en hobby, förmåga, intresse, arbete, vänner eller vad som helst så kommer nog både du och morsan ha ett bättre liv.
Citera
2023-03-05, 18:17
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryHurtig
Försökte inte nedvärdera dig, bara ge dig ett tips. Du säger själv att du vill säga upp kontakten, men det är du som kontaktar henne TRE gånger om dagen. Det är jättemycket för en vuxen person. Du kanske inte har nåt att göra om dagarna men om du skaffar dig en hobby, förmåga, intresse, arbete, vänner eller vad som helst så kommer nog både du och morsan ha ett bättre liv.
Hade inte gett dig det svaret om du inte lagt till ",även om du är själv". Det var oempatiskt.
Citera
2023-03-05, 18:21
  #52
Medlem
HarryHurtigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godschild
Hade inte gett dig det svaret om du inte lagt till ",även om du är själv". Det var oempatiskt.

Om man är ensam och inte har nåt att göra om dagarna så söker man kontakt, även med folk man kanske inte tycker om eller vill prata med.
Citera
2024-04-16, 04:13
  #53
Medlem
trolltråd. ts borde in på psyk. tjafs om andlighet osv
Citera
2024-04-16, 21:34
  #54
Medlem
Han var kanske i en instabil period när tråden startades.
__________________
Senast redigerad av nagotbra 2024-04-16 kl. 21:54.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback