Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-07, 08:39
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Mmm om Tom Aspinall får ordning på sina knän så ser nog jag också honom som det största hotet för Jones eller möjligtvis Pavlovich, Stipe är för gammal och jag tror att han saknar motivationen och glöden han en gång hade.

Tom är dock en HW som är komplett överallt och dessutom rör sig snabbt med fint fotarbete. Förbannat tråkig knäskada han åkte på sist dock.
En riktig Dark horse jag kommer tänka på stora Jones i framtiden.
Den där brassen..Jailton Almeida.
Romanov som ska fightas i helgen kan bli intressant
2023-03-07, 10:44
  #134
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
En riktig Dark horse jag kommer tänka på stora Jones i framtiden.
Den där brassen..Jailton Almeida.
Romanov som ska fightas i helgen kan bli intressant

Vi kommer dock inte få se Jones mer än en gång till, kanske två om han nu mot all förmodan torskar mot Stipe, eller att DC flyger på honom från båset i ren WWE anda (sista var ett skämt).

Aldrig att han kommer försvara bältet mot namn som Almedia och Romanov. Men håller med, båda hade blivit tuffa. Blir kul och se hur den sistnämnda repat sig, gasade ju totalt ut sig senast.
2023-03-07, 12:57
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Vi kommer dock inte få se Jones mer än en gång till, kanske två om han nu mot all förmodan torskar mot Stipe, eller att DC flyger på honom från båset i ren WWE anda (sista var ett skämt).

Aldrig att han kommer försvara bältet mot namn som Almedia och Romanov. Men håller med, båda hade blivit tuffa. Blir kul och se hur den sistnämnda repat sig, gasade ju totalt ut sig senast.
Vet inte hur hans kontrakt ser ut i detalj men han har ju skrivit på för 8 fighter som han själv säger sig vilja avverka innan han fyller 40.
2023-03-07, 13:06
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackednstacked
Imponerande uppvisning från Jones, hade varit mer intressant för mig att se honom mot Ngannou men han skjöt sig själv i foten av allt att döma med sina obefintliga färdigheter vid förhandlingsbordet. Det finns ingen tvekan att Jones är goat om han kör över näste man i ledet också.
Ja Jones tog bältet i LHW vid 23 års ålder ifrån självaste Shogun och blev UFC:s yngsta mästare någonsin. Sedan spöade han dåtida legender och veteraner såsom Machida, Rampage, Rashad Evans samt Vitor Belfort.

Fortsatte att spöa fighters såsom Gustafsson x 2 , Texeira, DC och OSP.

När han sedan själv blev veteran så slog han Smith, Reyes och Santos även om de två sistnämnda vinsterna kan ifrågasättas lite, åtminstone Reyes.

Nu har han spöat Gane för HW bältet och klipper han Stipe också så har han snöat den HW som har försvarat bältet flest gånger i UFC:s historia.

Jag ogillar Jones som person men det finns nog ingen som fightats i UFC som har slagit såpass stora namn och under så lång tidsperiod.
2023-03-07, 15:08
  #137
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Vet inte hur hans kontrakt ser ut i detalj men han har ju skrivit på för 8 fighter som han själv säger sig vilja avverka innan han fyller 40.

Vad jag tolkade det som efter lyssnat på Sonnen hade han redan 8 fighter kvar sen tidigare.

Hoppas du har rätt om man får drömma.

Men som DW sa på presskonferensen ”vi är lyckliga om vi får se honom i fler fighter efter Stipe” och som Jon Jones själv sa ”I got atleast one more in me”.

Lite som när GSP i presskonferensen mot Bisping, när han fick frågan om han kommer försvara bältet om han vinner. Helt oentusiastisk sa han ”its in my contract” och man visste ju att det var bullshit.

Jones är ju rätt dampig av sig som vi vet, så hade varit kul om han är sugen på att tävla mot resten av ”randoms” i viktklassen, men det tvekar jag starkt på efter nu när han nått sitt mål, och är hungrig på Stipe.

Som sagt, gissar på att han drar sig tillbaka om han vinner i Juli.
2023-03-07, 16:57
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Vad jag tolkade det som efter lyssnat på Sonnen hade han redan 8 fighter kvar sen tidigare.

Hoppas du har rätt om man får drömma.

Men som DW sa på presskonferensen ”vi är lyckliga om vi får se honom i fler fighter efter Stipe” och som Jon Jones själv sa ”I got atleast one more in me”.

Lite som när GSP i presskonferensen mot Bisping, när han fick frågan om han kommer försvara bältet om han vinner. Helt oentusiastisk sa han ”its in my contract” och man visste ju att det var bullshit.

Jones är ju rätt dampig av sig som vi vet, så hade varit kul om han är sugen på att tävla mot resten av ”randoms” i viktklassen, men det tvekar jag starkt på efter nu när han nått sitt mål, och är hungrig på Stipe.

Som sagt, gissar på att han drar sig tillbaka om han vinner i Juli.

Varför vill han inte slåss mer än en gång per tredje år? Jag fattar inte... Har han åldrats mer än vad man tror eller saknar han glöden?
2023-03-08, 16:49
  #139
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Varför vill han inte slåss mer än en gång per tredje år? Jag fattar inte... Har han åldrats mer än vad man tror eller saknar han glöden?

Hade ju tävlat mer om han fixat dopingkontrollerna.

Var fan lustigt att se honom så stor, såg rätt klumpigt stor ut först i första slagväxlingen tyckte jag. Men något bola-monster såg han inte ut som, rätt mycket hull att ta i vid en doggystyle ala. Izzy.
2023-03-08, 16:55
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Hade ju tävlat mer om han fixat dopingkontrollerna.

Var fan lustigt att se honom så stor, såg rätt klumpigt stor ut först i första slagväxlingen tyckte jag. Men något bola-monster såg han inte ut som, rätt mycket hull att ta i vid en doggystyle ala. Izzy.

Jag tänkte samma sak. Det såg ut som en oatletisk tungviktare. Jones hade inte mästarnivå-teknik som lätttungviktare heller, men han var väldigt atletisk och extremt variationsrik..

Det går inte att slåss bättre strategiskt än vad han gjorde. Han gjorde allt, när som helt. MMA som allra bäst.

Och så kunde han brottas.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback