Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-01, 12:44
  #13
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utomlandsfraga



Tillkommer bagage kostnad på typ 40 baht per väska, om man har det.





Nu hade dom inget bagage.

Men ja, är väskan större än 66 cm så har dom rätt att ta ut 20 baht.

Jag har som policy att dom som vill snika till sig den avgiften får inte
en endaste baht i dricks.
Citera
2023-02-02, 13:25
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Som Antex redan har sagt.

3,5 timme kan låta mycket men tiden rinner iväg och det finns många OM som kan hända på vägen och en hel del moment som skall avklaras.

Krångla inte utan bara ta en taxi och dra inte benen efter dig för allt kan hända så du vill alltid ha marginaler.

Väl framme så kan ni andas ut och börja er semester.

Trevlig resa.

En av dom få sträckorna som jag INTE åker vanlig rosa Bangkok meter taxi är till/från flyglatsen
eller i detta fall transfer till Don Mueang. Alltid AOT bil. Kostar visserligen mer är taxi
(1000-1200 bath) men fan så värt att få en ny, ren bil med säkerhetsbälte och garanterat engelsktalande chaufför som inte är hög på jabaa.
Citera
2023-02-02, 14:28
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Nu hade dom inget bagage.
Jo jag såg det, tänkte mer om någon annan läser i framtiden eller så.
Citera
2023-02-02, 17:37
  #16
Medlem
Bbobis avatar
Gratisbussen fungerar bra om dess avgång passar när du landar, kolla schemat. Både taxin och bussen tar ju tullvägen mellan flygplatserna så du sparar egentligen inte så mycket på taxi.
Citera
2023-02-06, 04:39
  #17
Medlem
Tänkte komma med en uppdatering ifall någon annan skulle ställa sig själv samma fråga i framtiden. Jag skulle inte rekommendera någon att göra om det vi gjorde. Vi hann visserligen med flyget, men vårt första flyg anlände mirakulöst nog en hel timme innan planerat. Vore det inte för detta så hade vi förmodligen missat, eller precis hunnit med, det anslutande flyget. Problemet med att ta sig mellan flygplatserna är tvåfaldigt. Dels så var det svårt att hitta till taxi/shuttle bus på grund av usel skyltning och rent av sinnessjuka instruktioner utav dem vi frågade (alla gav helt olika svar), och dels så riskerar man som sagt att fastna i rejäla trafikköer när man väl påbörjat färden. Väl på plats vid taxistället tar det också ett tag innan man får sin biljett.

Så ni som funderar över det här: Se till att ha omkring 5 timmar på er. Ni lär få vänta en del på ert flyg då, men det är verkligen att föredra i och med hur mycket tiden kan variera på grund av de olika parametrarna.
Citera
2023-02-06, 05:52
  #18
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Tänkte komma med en uppdatering ifall någon annan skulle ställa sig själv samma fråga i framtiden. Jag skulle inte rekommendera någon att göra om det vi gjorde. Vi hann visserligen med flyget, men vårt första flyg anlände mirakulöst nog en hel timme innan planerat. Vore det inte för detta så hade vi förmodligen missat, eller precis hunnit med, det anslutande flyget. Problemet med att ta sig mellan flygplatserna är tvåfaldigt. Dels så var det svårt att hitta till taxi/shuttle bus på grund av usel skyltning och rent av sinnessjuka instruktioner utav dem vi frågade (alla gav helt olika svar), och dels så riskerar man som sagt att fastna i rejäla trafikköer när man väl påbörjat färden. Väl på plats vid taxistället tar det också ett tag innan man får sin biljett.

Så ni som funderar över det här: Se till att ha omkring 5 timmar på er. Ni lär få vänta en del på ert flyg då, men det är verkligen att föredra i och med hur mycket tiden kan variera på grund av de olika parametrarna.

Tack för uppdatering.

Som du märker så är det alltid en bra idé att omedelbart ta sig från A-B för allt kan hända och, som i ditt fall, väldigt ofta händer.

Att det skulle vara svårt att hitta taxi är inte min erfarenhet MEN om du frågar en Thaiare som inte vet själv så kommer du alltid att få ett svar som kanske inte alls stämmer. Detta för att inte tappa ansiktet att inte veta så man bara slänger sig ur något eller pekar helt fel.......

Trafiken kan också vara extrem med gridlocks och ibland så väljer taxin en väg som kanske är lite värre/längre än den behöver att vara.

Så ja, det råd du fick av mig att alltid att ta sig från A-B utan några onödiga dröjsmål alls, eller stopp på vägen, tills man har checkat in och gått igenom passkontrollen och allt det där.

Den där kalla ölen kan vänta tills man har ögon på gaten typ
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3505773

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback