Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-16, 14:23
  #13
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Ring 112, lek för fan inte med ditt liv?
Citera
2023-01-16, 14:47
  #14
Medlem
Inga svar från TS man blir lite orolig ..
Citera
2023-01-16, 17:31
  #15
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderanderssonn
Inga svar från TS man blir lite orolig ..
Ligger troligtvis och sover som en stock.
Citera
2023-01-16, 17:35
  #16
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedimindshit
Sluta sprid dynga. Stämmer inte.

Skriv i stället då vad det är som stämmer inom denna combo? Jag har hört i flera år att det finns risker med att blanda, men du bidrar med nada.
Citera
2023-01-16, 19:34
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Skriv i stället då vad det är som stämmer inom denna combo? Jag har hört i flera år att det finns risker med att blanda, men du bidrar med nada.

Tjack är uppåt och benzo är neråt, ingen risk för andningsdepression. Väldigt svårt att få andningsdepression på benzo, behövs enorma doser i så fall. Däremot benzo och opiater är livsfarligt. Alkohol och benzo likaså. Farligaste blandningen är alkohol, benzo och opiater, många som dött på den combon.
Citera
2023-01-19, 22:49
  #18
Medlem
Hej alla!

Vill tacka ordentligt för alla hjälpsamma kommentarer. Ni har ett hjärta av guld och det kommer garanterat gengäldas i god karma framöver.

Jag mådde verkligen inte bra. Under alla mina år (10+) så var jag orolig på riktigt då jag visste att något inte stod rätt till. Jag kunde verkligen inte andas. Fick ta i allt jag kunde för att få lite luft i lungorna men var extremt ansträngt. Jag tror på teorin att jag fick i mig för mycket tjack under kort tid vilket drog igen luftvägarna och blodkärlen.

Jag tog rådet att ta några blå till ca 4-5 till (riskabelt jag vet) men behövde verkligen få ner pulsen och någon typ av lugn. Drack några starköl också. Tvingade i mig en pizza och massa vätska + vitaminer.

Däckade i ca 15 timmar och vaknade upp symtomfri från allt. Mådde väldigt bra trots det forna tillståndet.

Jag har en vän som fick åka akut ambulans pga lungorna lade av vid för mycket tjack & benso. Han fick dropp & andningshjälp. En liten notis till er där ute som tror att det är helt ofarligt.

Nu blir det nyktra tåget igen och soppa upp alla spillror som denna relativt korta misär har medgivit. Skämt ut mig för jobb, familj & vänner.. Rejält också. Känns inte bra alls. Men jag lever och känner lite att jag orkar inte med andras syn på mig just nu - vill bara fokusera på att må bra och bli ren igen.

Ta hand om er där ute! Tack för allt <3
Citera
2023-01-20, 01:18
  #19
Medlem
Jonah37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liteobehagligt
Hej alla!

Vill tacka ordentligt för alla hjälpsamma kommentarer. Ni har ett hjärta av guld och det kommer garanterat gengäldas i god karma framöver.

Jag mådde verkligen inte bra. Under alla mina år (10+) så var jag orolig på riktigt då jag visste att något inte stod rätt till. Jag kunde verkligen inte andas. Fick ta i allt jag kunde för att få lite luft i lungorna men var extremt ansträngt. Jag tror på teorin att jag fick i mig för mycket tjack under kort tid vilket drog igen luftvägarna och blodkärlen.

Jag tog rådet att ta några blå till ca 4-5 till (riskabelt jag vet) men behövde verkligen få ner pulsen och någon typ av lugn. Drack några starköl också. Tvingade i mig en pizza och massa vätska + vitaminer.

Däckade i ca 15 timmar och vaknade upp symtomfri från allt. Mådde väldigt bra trots det forna tillståndet.

Jag har en vän som fick åka akut ambulans pga lungorna lade av vid för mycket tjack & benso. Han fick dropp & andningshjälp. En liten notis till er där ute som tror att det är helt ofarligt.

Nu blir det nyktra tåget igen och soppa upp alla spillror som denna relativt korta misär har medgivit. Skämt ut mig för jobb, familj & vänner.. Rejält också. Känns inte bra alls. Men jag lever och känner lite att jag orkar inte med andras syn på mig just nu - vill bara fokusera på att må bra och bli ren igen.

Ta hand om er där ute! Tack för allt <3
Så skönt att det gick bra den här gången. Jag blev riktigt orolig faktiskt. Ta det nu lugnt i fortsättningen så ska du se att allt blir bra.
Citera
2023-01-20, 07:31
  #20
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liteobehagligt
Djävulsk hjärtklappning med. Måste tvinga i mig mat och vätska nu.

Skippa tjacken & fyll på med benso vatten, vila hjärtklappningen går ner
Citera
2023-01-27, 21:32
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liteobehagligt
Hej alla!

Vill tacka ordentligt för alla hjälpsamma kommentarer. Ni har ett hjärta av guld och det kommer garanterat gengäldas i god karma framöver.

Jag mådde verkligen inte bra. Under alla mina år (10+) så var jag orolig på riktigt då jag visste att något inte stod rätt till. Jag kunde verkligen inte andas. Fick ta i allt jag kunde för att få lite luft i lungorna men var extremt ansträngt. Jag tror på teorin att jag fick i mig för mycket tjack under kort tid vilket drog igen luftvägarna och blodkärlen.

Jag tog rådet att ta några blå till ca 4-5 till (riskabelt jag vet) men behövde verkligen få ner pulsen och någon typ av lugn. Drack några starköl också. Tvingade i mig en pizza och massa vätska + vitaminer.

Däckade i ca 15 timmar och vaknade upp symtomfri från allt. Mådde väldigt bra trots det forna tillståndet.

Jag har en vän som fick åka akut ambulans pga lungorna lade av vid för mycket tjack & benso. Han fick dropp & andningshjälp. En liten notis till er där ute som tror att det är helt ofarligt.

Nu blir det nyktra tåget igen och soppa upp alla spillror som denna relativt korta misär har medgivit. Skämt ut mig för jobb, familj & vänner.. Rejält också. Känns inte bra alls. Men jag lever och känner lite att jag orkar inte med andras syn på mig just nu - vill bara fokusera på att må bra och bli ren igen.

Ta hand om er där ute! Tack för allt <3

Man kan behöva några påminnelser för att hålla sig på banan. Surt som fan att skämma ut sig men samtidigt förstärker det "äckel" känslorna när det kommer till droger. Nästa gång suget kommer så kommer detta påminna dig (förhoppningsvis) om vad som antagligen kommer hända om du ger efter för suget. Så har det i alla fall varit för mig, har väldigt svårt att tro att jag någonsin kommer röra amfetamin eller benso igen.
Citera
2023-11-24, 02:17
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liteobehagligt
Hej alla!

Vill tacka ordentligt för alla hjälpsamma kommentarer. Ni har ett hjärta av guld och det kommer garanterat gengäldas i god karma framöver.

Jag mådde verkligen inte bra. Under alla mina år (10+) så var jag orolig på riktigt då jag visste att något inte stod rätt till. Jag kunde verkligen inte andas. Fick ta i allt jag kunde för att få lite luft i lungorna men var extremt ansträngt. Jag tror på teorin att jag fick i mig för mycket tjack under kort tid vilket drog igen luftvägarna och blodkärlen.

Jag tog rådet att ta några blå till ca 4-5 till (riskabelt jag vet) men behövde verkligen få ner pulsen och någon typ av lugn. Drack några starköl också. Tvingade i mig en pizza och massa vätska + vitaminer.

Däckade i ca 15 timmar och vaknade upp symtomfri från allt. Mådde väldigt bra trots det forna tillståndet.

Jag har en vän som fick åka akut ambulans pga lungorna lade av vid för mycket tjack & benso. Han fick dropp & andningshjälp. En liten notis till er där ute som tror att det är helt ofarligt.

Nu blir det nyktra tåget igen och soppa upp alla spillror som denna relativt korta misär har medgivit. Skämt ut mig för jobb, familj & vänner.. Rejält också. Känns inte bra alls. Men jag lever och känner lite att jag orkar inte med andras syn på mig just nu - vill bara fokusera på att må bra och bli ren igen.

Ta hand om er där ute! Tack för allt <3


Vet att det är ett gammalt inlägg men tror du råkade ut eller höll på få en panikångest där alla kroppens varninssystem slås på, det stämmer överens med dina symtom, har själv haft liknade flera gånger, det bara kom från ingenstans alla symtom, jag inte kunde styra över symtomen och det var panikångest. Va tvungen att sluta med tjacket. Inte tagit tjack på 20 år håller mig bara till benzo om jag tar något, tjacket tömmer dig på många vitaminer och mineraler sen när man inte äter som man inte brulkar göra på tjack blir det ännu värre. Hoppas du mår bra nu för tiden.

Nästa gång du skulle få ett återfall se till att ha magnesium och kalium till hans det brukar lugna ned systemet, speciellt bar för hjärtat Cirka 400-500 mg magnesium och samma med kalium 400-500mg. C-vitamin viktigt också det lugnar ned binjurarna som pumpar ut kortisol och adrenalin under en panikattack.

Läs länken om panikångest det är ju precis dina symtom du hade.

https://www.kry.se/fakta/psykiatri-o.../paniksyndrom/
__________________
Senast redigerad av maximilian25 2023-11-24 kl. 02:29.
Citera
2023-11-25, 07:12
  #23
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
1 g på två linor låter hinla onödigt

Jo visst men TS måste ha blivit hög som ett hus å det är väl huvudsaken med att knarka. Jag hade en kusin som höll på sådär, å visst han nojjade men lyckades klara sig rätt länge ändå. Visst nu tog han ju inte bara amfetamin utan tog väl det som fanns att tillgå om nöden krävde, han är nu borta. Han dog hastigt å lustigt av plötsligt hjärtstopp. Ganska väntat men ändå tragiskt. Men det händer nog inte TS får vi hoppas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback