Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-29, 15:23
  #289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Jag skrev det i den allmänna tennistråden för ett litet tag sen: Tsitsipas vann sin första och tredje match mot Fuckovic och hade alltså då 2-1 i h2h. Samma med Zverev, Medvedev, Thiem och en massa andra som slog honom regelbundet. Men sen dess har losern förlorat 10 raka(!) matcher mot Fjantovic! För dåligt, helt enkelt.

Fan håller han på med nu, serben, ligga och tjura som en bitch på golvet? Seriöst, vad fan är det med killen, detta är ju helgay!

Tyvärr har snubben chans att ta en äkta GS i år. Inte många som kan stoppa honom.


Det som kan komma att stoppa honom är att han är ovaxxad och möjligtvis inte kommer att släppas in i USA, då kan han isf ej spela US Open. Sen i dom övriga beror det ju på hur dom är formmässigt, det är i Paris det kan gå åt helvete, annars vet jag inte.
2023-01-29, 20:25
  #290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Det som kan komma att stoppa honom är att han är ovaxxad och möjligtvis inte kommer att släppas in i USA, då kan han isf ej spela US Open. Sen i dom övriga beror det ju på hur dom är formmässigt, det är i Paris det kan gå åt helvete, annars vet jag inte.

Wimbledon lär bli som här, överkörning. RG betydligt svårare och US open förmodligen inte alls.
2023-01-30, 05:55
  #291
Medlem
bobo909s avatar
Sammandraget gällande AO som visades på eurosport igår var knappast något bra.

Sjuk boll där mellan Kokko och Murray som jag missat, där hade nog dom flesta slagit sönder sitt racket.
2023-01-30, 09:17
  #292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Vidriga serben visar sitt osportsliga dryga översitteri värsta tennisspelaren i historien. Noll sympati för grisen har jag.
Roger Federer är den störste i går, idag och i all framtid.
Måste vart jobbig dag för dig igår 😅
2023-01-30, 11:24
  #293
Medlem
Djokovic är definitivt 🐐 efter gårdagens seger. Det erkände tom Tsitsipas i hans tal 🙏
2023-01-30, 22:55
  #294
Medlem
800kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Djokovic är definitivt 🐐 efter gårdagens seger. Det erkände tom Tsitsipas i hans tal 🙏

På talet sa han först att Djokovic var en av de bästa, sen mumlade han nåt om att Djokovic var bäst för att han är en beta (Tsitsipas, alltså) och ville smöra lite för publiken. Sen på presskonferensen repeterade han det han sa först, då han inte tyckte han kunde (som han sa) ställa Djokovic över såna som Federer och Nadal.

Men visst, hans CV nu är det bästa. Bara OS-guld som saknas. Inget jag som Nadalfan har några större problem med, ärligt talat. Nu är deras meriter dock oerhört jämna (h2h är tex nära 50%). Dock vore det tråkigt om serben gick om alltför mycket.
2023-02-01, 21:56
  #295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Wimbledon lär bli som här, överkörning. RG betydligt svårare och US open förmodligen inte alls.


När var senast en vinnare tog hem en grand slam så överlägset som Djokovic, sällan jag varit med om det eller sett detta han gjorde nu i AO faktiskt, dessutom med lite skada. Var det nån match som gick i mer än tre set för Djokovic .

Den ende som egentligen kan vara ett hot mot Djokovic är dansken Rune enligt mig, som tog hem Paris titeln, men då måste han vara i riktigt bra form. Nadal kan dominera på grus som sagt men har han det som krävs nu på RG eller kommer skador stoppa honom. Alltså nu är det ett vakuum där det enbart är Djokovic som är "better then ever" ärligt talat. Det som kan hindra honom från att ta en riktig grand slam som ingen herrspelare gjort är att han inte får spela US Open för att han är ovaxxad.
2023-02-01, 22:31
  #296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
När var senast en vinnare tog hem en grand slam så överlägset som Djokovic, sällan jag varit med om det eller sett detta han gjorde nu i AO faktiskt, dessutom med lite skada. Var det nån match som gick i mer än tre set för Djokovic .

Den ende som egentligen kan vara ett hot mot Djokovic är dansken Rune enligt mig, som tog hem Paris titeln, men då måste han vara i riktigt bra form. Nadal kan dominera på grus som sagt men har han det som krävs nu på RG eller kommer skador stoppa honom. Alltså nu är det ett vakuum där det enbart är Djokovic som är "better then ever" ärligt talat. Det som kan hindra honom från att ta en riktig grand slam som ingen herrspelare gjort är att han inte får spela US Open för att han är ovaxxad.

På grus är han inte lika dominant och där finns exv Alcaraz som (i form) kan bli en tuff match.
2023-02-01, 22:36
  #297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
På grus är han inte lika dominant och där finns exv Alcaraz som (i form) kan bli en tuff match.


Det är bara att Alcaraz inte har samma lägstanivå som Djokovic har just nu och sen är Alcaraz ung men har redan skador, det bådar inte gott för Alcaraz.
2023-02-03, 16:29
  #298
Avstängd
Sportlabans avatar
En sån kumg Djokovic är. Vinner återigen i Australien. Fascistiska Corona-Australien kan ju dra åt helvete.
2023-02-03, 17:42
  #299
Medlem
ingetbranicks avatar
Dags att låsa tråden?

Mina slutord blir i alla fall att finalen var kattens lek med råttan, även om siffrorna kan tolkas som att det var en jämn och oviss kamp. Men i själva verket blev det återigen uppenbart dels vilken mästare Djokovic är - som om vi behövde påminnas - dels vilken icke-vinnare greken är. Så mycket attityd och stora ord, men så lite att backa upp det med när det verkligen gäller. Så många oprovocerade misstag, och så mycket gummiarm och dåliga beslut när det gällde som mest. Djokovic behövde inte ens göra en jättebra match; det behövdes helt enkelt inte. Nej, nu vänder vi blad och ser fram emot en frisk Alcaraz, en hungrig Rune och en Nadal som i vanlig ordning kör sin Lasarus-grej.

För övrigt är Australien ett härligt land

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback