Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-07-28, 13:40
  #13
Medlem
Dark_Apprentices avatar
Om du nu vill må så lite illa som möjligt så skulle du väl kanske använt dig av ursprungsingredenserna Psychotria viridis och Banisteriopsis caapi.
Mimosan ska enligt vad jag förstått vara lite tuffare för magen än vad viridisen är.
Citera
2006-07-28, 14:25
  #14
Avstängd
IsgrimnuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_Apprentice
Om du nu vill må så lite illa som möjligt så skulle du väl kanske använt dig av ursprungsingredenserna Psychotria viridis och Banisteriopsis caapi.
Mimosan ska enligt vad jag förstått vara lite tuffare för magen än vad viridisen är.

mjahaja.. ja det tål att tänkas på. Det här är fortf. på experimentsstadiet. Håller på att förbereda mig för en ayahuasca-ritual och tänkte testa mig fram till vad jag tycker om bäst. Är även intr. av chaliponga + b. caapi. Fast jag tänker vänta med chalipongan ett tag.. den ska tydligen vara 5-10 ggr mera potent än p. viridis efter vad jag har läst. Men å andra sidan så kan man ju alltid ta 2/3 av rekommenderad dos om man vill fega alt. inte tror att ens psyke klarar av en sådan mindblow. Denna helg lär det inte bli någon aya-ritual iaf hehe.. så här inför helgen ere bira, babes n beer som gäller!
Citera
2006-07-28, 18:20
  #15
Medlem
5-10 gånger är enormt överdrivet, möjligen dubbelt om man har tur. Det innebär ju bara att man behöver ha mindre blad i grytan när man kokar med chagropanga än med viridis. Däremot innehåller ju mimosa *mycket* mer DMT än båda två.

När det gäller magen har jag för mig att det är harmalan snarare än mimosan som är lite elak.
Citera
2006-07-30, 01:00
  #16
Medlem
WaRs avatar
http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info2.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info3.shtml
Citera
2010-06-01, 14:56
  #17
Medlem
kvertys avatar
Lånar denna tråd, har caapi och cahruna hemma och läst ett antal ayahuasca recept men det jag undrar är om jag ska koka både IMO hämmaren och cachruna bladen till en smet?

på instruktionerna står det att jag ska pulverisera plantmaterialet och koka det under svagt pH värde i några timmar.

vad betyder "strain and save both the water and the plant material"?
Citera
2010-06-01, 18:14
  #18
Medlem
Waqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
vad betyder "strain and save both the water and the plant material"?

sila å spara vattnet å växtdelarna
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback