Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-16, 13:46
  #229
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Inget är officiellt. Dock så är det en del som talar för det.

Enligt vem/vilka?
Citera
2023-09-16, 13:48
  #230
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Enligt vem/vilka?
Rykten/skvaller. Samt utifrån ett inlägg som Huski nyligen postade på deras FB-sida.
Citera
2023-09-16, 23:46
  #231
Medlem
Generalanderssons avatar
Hörde/läste nyss att Finn Rausing har inte ngt med Huski att göra, och att han aldrig har haft det heller. Ngn som ev vet mer om detta? Har alltid haft för mig att Huski är ett bolag som ägs av Rausing.
Citera
2023-09-17, 12:06
  #232
Medlem
DjPuttes avatar
Rausing var Ericssons personliga sponsor hade inget med Huski att göra alls, Huski valde sponsra bil #8 i GCR för att marknadsföra deras produkt i US och det var ett smart drag!

Huski till Andretti med Ericsson det jag läst är att dem lämnar IndyCar serien likt Rausing i det format man har nu, Möjligen kan dem finnas med på ett hörn dräkten hos Ericsson men Andretti har redan aviserat eller kommer avisera en helt ny sponsor på bil #28 vilket jag inte tror är Huski!
Citera
2023-09-18, 12:40
  #233
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Rausing var Ericssons personliga sponsor hade inget med Huski att göra alls, Huski valde sponsra bil #8 i GCR för att marknadsföra deras produkt i US och det var ett smart drag!

Huski till Andretti med Ericsson det jag läst är att dem lämnar IndyCar serien likt Rausing i det format man har nu, Möjligen kan dem finnas med på ett hörn dräkten hos Ericsson men Andretti har redan aviserat eller kommer avisera en helt ny sponsor på bil #28 vilket jag inte tror är Huski!
Jaha..?

Jag har alltid trott att det var Finn Rausing som låg bakom Huski. Men om det inte är han, vem är det då? Och utifrån det jag har hört/läst, så säljs inte Huski i USA - så man kan ju andra på vad syftet är med att promotera varumärket i IndyCar. Annars så har jag förstått det så att mkt talar för att Huski kommer att följa ME över till Andretti, dvs att de kommer fortsätta som hans huvudsponsor även i framtiden.
Citera
2023-09-18, 14:47
  #234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jaha..?

Jag har alltid trott att det var Finn Rausing som låg bakom Huski. Men om det inte är han, vem är det då? Och utifrån det jag har hört/läst, så säljs inte Huski i USA - så man kan ju andra på vad syftet är med att promotera varumärket i IndyCar. Annars så har jag förstått det så att mkt talar för att Huski kommer att följa ME över till Andretti, dvs att de kommer fortsätta som hans huvudsponsor även i framtiden.
Jag har följt en infekterad debatt om detta på Facebook.
Enl vissa så var Rausing personlig sponsor till Marcus och så långt verkar alla vara överens. Finns även en annan kille i Örebrotrakten som blev rik på Securitas som även han har funnits med som passiv sponsor av Marcus och detta bekräftades i ett helt annat sammanhang i Aftonbladet för en tid sedan.
Dessa två har funnits med redan när satsningen mot F1 tog fart och en period så sponsrades Sauber av MODO.
Huskie som sponsor såg jag först när Marcus hamnade i CGR.
Tjafset jag följt har handlat om att folk likställer Huskie med Rausing vilket jag inte vet ett skit om. Men Rausing har tydligen avslutat den personliga sponsringen av Marcus vilket var klart sedan flera år sedan och det är även klart att han inte kommer sponsra någon eller någonting.
Då kommer vi fram till Huskie.
Eftersom Rausing bara sponsrat Marcus så kan det inte skett via Huskie då de bla sponsrar Hammarby och tidigare hade hela bakvingen på McLarens F1.
Men, tydligen finns det pengar i Huskie vilket det inte borde då deras dryck bara är en översötad Pucko samt att de även har börjat med en klädkollektion. Det företaget borde inte ens ha råd att köpa reklamplatsen under skorna på en F1-förare.

Min tolkning är att Huskie är en fasad där rika människor som Rausing pumpar in pengar med förhoppning om att deras dyra marknadsförning ska bygga märket på sikt men att detta inte påverkar den personliga sponsringen till Marcus.
Citera
2023-09-18, 18:00
  #235
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jag har följt en infekterad debatt om detta på Facebook.
Enl vissa så var Rausing personlig sponsor till Marcus och så långt verkar alla vara överens. Finns även en annan kille i Örebrotrakten som blev rik på Securitas som även han har funnits med som passiv sponsor av Marcus och detta bekräftades i ett helt annat sammanhang i Aftonbladet för en tid sedan.
Dessa två har funnits med redan när satsningen mot F1 tog fart och en period så sponsrades Sauber av MODO.
Huskie som sponsor såg jag först när Marcus hamnade i CGR.
Tjafset jag följt har handlat om att folk likställer Huskie med Rausing vilket jag inte vet ett skit om. Men Rausing har tydligen avslutat den personliga sponsringen av Marcus vilket var klart sedan flera år sedan och det är även klart att han inte kommer sponsra någon eller någonting.
Då kommer vi fram till Huskie.
Eftersom Rausing bara sponsrat Marcus så kan det inte skett via Huskie då de bla sponsrar Hammarby och tidigare hade hela bakvingen på McLarens F1.
Men, tydligen finns det pengar i Huskie vilket det inte borde då deras dryck bara är en översötad Pucko samt att de även har börjat med en klädkollektion. Det företaget borde inte ens ha råd att köpa reklamplatsen under skorna på en F1-förare.

Min tolkning är att Huskie är en fasad där rika människor som Rausing pumpar in pengar med förhoppning om att deras dyra marknadsförning ska bygga märket på sikt men att detta inte påverkar den personliga sponsringen till Marcus.
Väldigt intressant.

Det har ju alltid varit lite ”hysch, hysch” stämning över vem/vilka MEs sponsorer egentligen är, vem det var som låg bakom köpet av Sauber osv. Men jag har förstått det så att de två som har bidragit mest är Finn Rausing och Karl-Johan Persson. Vem är den där killen från Örebrotrakten som blev rika via Securitas? Har även förstått det så att den nu avlidne Göran Henriksson (Olsbergs) var en av de största finansiärerna i starten av MEs karriär. Minns oxå att MODO var inne i bilden när ME körde för Sauber. Nej, det är verkligen inte lätt att få reda för mkt om vem/vilka MEs finansiärer egentligen är. När det gäller Huski, så har jag förstått att deras produkter säljs inte i USA, men kan beställas till staterna via internet. Så man kan ju tycka att det är lite knepigt av Huski att marknadsföra varumärket i ett land/kontinent där deras produkter ej går att köpa.

Lite OT. Men Marcus blev, som du/ni säkert vet, av Janne ”Flash” Nilsson och Kenny Bräck utvald till vinnaren av projektet ”svensk världsmästare i F1”. Egentligen så var ett 20-tals unga svenska karting-förare med i projektet, men i slutändan så stod man kvar med 3 kandidater, och dessa tre var: Marcus Ericsson, Daniel Roos och Johnny Öberg. Marcus blev till slut vald före Roos. Felix Rosenqvist var aldrig inne i det här projektet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback