Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-12-14, 15:07
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Bali, muslimska seder och traditioner, visst Bali har kristen minoritet. Men de enda som pratar positivt om Bali de senaste tjugo åren är föråldrade backpackers som snålar sig igenom dagarna, äter vego, gillar söta djur och stöttar Amnesty.

Lägg där till medelålders vita som bosatt sig på Bali och letar febrilt efter vita turister de kan debitera för trumkurs, yoga, reggae, öppna kokosnöt och klappa söta djur.

Bali har tappat allt. Smutsiga stränder, stökig service, medelmåttigt resmål.

Nja, Bali är ju i huvudsak hinduistiskt (runt 87% av befolkningen) med muslimer och kristna som de större minoriteterna.

Däremot håller jag med dig om att det iaf runt Denpasar och Kuta Selatan (den ovala halvön längst söderut) är totalt sönderturistat med ofta hutlösa priser på både mat och boende och de enda rena stränderna är de privata delarna som tillhör någon resort.

Åker fortfarande dit ibland men jag går inte runt och lovsjunger stället.
Citera
2022-12-15, 11:17
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Krabi sämsta stället att åka till..bara massa indier/pakistaner som tagit över alla restauranger o stor del av marknader o måååånga muslimer där.

ock jag gillar krabi /Ao Nang mycket tjatiga indier men fint att åka ut till öarna, för övrigt första stället jag besökte i thailand
Citera
2022-12-15, 11:35
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
ock jag gillar krabi /Ao Nang mycket tjatiga indier men fint att åka ut till öarna, för övrigt första stället jag besökte i thailand
samma för mig men upptäcker du andra ställen ser du mycket bättre..sesm lite tjatigt att båt är ett måste för att komma ut
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3494090

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback