Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2024-05-11, 07:42
  #61
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jo, men man vet aldrig. När det kommer till pengar så tror jag Arsenal har mer av den varan men jag vet också att Mbappe vill till Real. Men han vill också ha pengar. Mycket pengar.
Real Madrid står i en särklass högst i fotbollshierarkin. Arsenal är inte ens nära. Arsenal har inte så mycket pengar heller på den nivån att det ens går att diskutera
Citera
2024-05-11, 07:50
  #62
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jag är inte anglofil. Ingen skulle bli gladare än jag om Mbappe hamnade någon annanstans men jag trodde det var allmänt känt att alla pengar finns i England och att övriga nationer får plocka upp smulorna.

Real Madrid kanske är ett undantag då de har staden och skattebetalarna bakom sig, eller har haft det tidigare i alla fall. Barcelona däremot tror jag inte har en chans att rekrytera Mbappe. De har inte de finansiella musklerna.

Sedan är det förstås viktigt vad Mbappe själv vill och han vill till Real Madrid.
Real Madrid står över alla engelska klubbar. Dom behöver inte betala mest då deras status är så hög.
Citera
2024-05-11, 08:24
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Real Madrid står i en särklass högst i fotbollshierarkin. Arsenal är inte ens nära. Arsenal har inte så mycket pengar heller på den nivån att det ens går att diskutera

Arsenal är värderat till ca 25 miljarder, det är inte mycket mer än vad Real pungade ut på nya Bernabeu.
Om han hade gått till Arsenal hade det nog inte pengar varit anledningen, Arsenals ekonomi hade troligtvis vacklat om man bjudit mer än Real.

En intressant sak om Mbappé är att bara en säsong så har han gjort mer än 30 ligamål, trots sju säsonger i PSG och två med Monaco (han skulle kunna lyckas detta året också om han avslutar starkt). Och med tanke på vilka löner det spekuleras om så känns han väldigt överskattad, men han lär väl stänka in 30+ i la liga om han får speltid och är skadefri, men känns ändå inte värt pengarna på det sportsliga planet.
Citera
2024-05-11, 08:27
  #64
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Arsenal är värderat till ca 25 miljarder, det är inte mycket mer än vad Real pungade ut på nya Bernabeu.
Om han hade gått till Arsenal hade det nog inte pengar varit anledningen, Arsenals ekonomi hade troligtvis vacklat om man bjudit mer än Real.

En intressant sak om Mbappé är att bara en säsong så har han gjort mer än 30 ligamål, trots sju säsonger i PSG och två med Monaco (han skulle kunna lyckas detta året också om han avslutar starkt). Och med tanke på vilka löner det spekuleras om så känns han väldigt överskattad, men han lär väl stänka in 30+ i la liga om han får speltid och är skadefri, men känns ändå inte värt pengarna på det sportsliga planet.
Poängen är väl att Real Madrid behöver inte locka med pengar på samma sätt som dom engelska klubbarna. Bara deras status räcker väldigt långt. Där når inte inte ex Arsenal dom till knäna. Men Real Madrid ett särfall i fotbollsvärlden.
Citera
2024-05-11, 11:19
  #65
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Real Madrid står över alla engelska klubbar. Dom behöver inte betala mest då deras status är så hög.

Inte ens Generalen har något att invända emot detta då förstår man Reals ställning.
Citera
2024-05-12, 23:21
  #66
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Avslutar med förlust och burop i sista hemmamatchen. Bortkastad tid i en klubb han aldrig var uppskattad i. Hade han varit smartare hade han kunnat fira en ligatitel av tyngd och sett fram emot en CL final samt haft en ballon dor på meritlistan. Men han valde oljepengarna.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback