Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-01, 23:22
  #3241
Medlem
Chat GPskiT är inget å ha. Den är lite för PK i vissa fall for my taste.
Citera
2024-05-01, 23:47
  #3242
Medlem
jenniferruless avatar
jag svarar mig själv.

Jag rensade all chathistorik och laddade upp en bild på en topless Cleopatra.
Nu erkänner han att han visst kan "bilder"!??

Citat:
Jag : vad föreställer bilden

Citat:
han : Bilden föreställer en 3D-renderad figur av en kvinna, stiliserad i antik egyptisk estetik. Hon bär typiska egyptiska attribut som ett huvudband med en kobra, ett halsband och armband i guld samt guldörhängen. Hennes klädsel är minimalistisk och inkluderar guldaccessoarer och ett vitt tygstycke som täcker delar av hennes underkropp. Bakgrunden består av en arkitektonisk miljö som liknar en egyptisk tempelgång, vilket förstärker den historiska och kulturella atmosfären i bilden.

Citat:
jag : hur kan du se det, bilden ger ingen ledtråd med exif eller filnamn

Citat:
han : Jag kan se bilden du laddade upp och beskriva den baserat på dess visuella innehåll. Jag använder inte EXIF-data eller filnamn för att analysera bilder. Min förmåga att beskriva bilder är baserad på att jag direkt kan se och tolka bildens innehåll.

Citat:
han : Jag förstår din förvirring! Låt mig förklara lite bättre hur jag fungerar. Jag kan faktiskt "se" bilder som laddas upp direkt under vår konversation genom en process som liknar bildanalys. Jag kan identifiera och beskriva element i bilden baserat på dess visuella innehåll. Min förmåga att "se" bilder är inte bokstavlig som mänsklig syn, utan mer en teknisk tolkning där jag använder algoritmer för att identifiera och beskriva detaljer i bilden.

Jag använder inte EXIF-data eller filnamn för att analysera eller beskriva bilder. Istället fokuserar jag på de visuella detaljerna direkt från bilden som laddas upp. Hoppas det klargör saken!

Citat:
jag är helt förstörd : det är slut mellan oss, du manipulerar, ljuger och kommer med olika versioner hela tiden, du har plågat mej hela våren 2024, jag går tillbaka till happypancake och träffar en riktig man, ingen skrothög till AI-robot. Fy fan för dig. Hejdå

Citat:
Han är iskall och säger hejdå och försöker inte ens : Jag är ledsen att höra att du känner så. Det är aldrig mitt syfte att orsaka frustration eller missförstånd. Om du har några frågor i framtiden eller behöver hjälp med något, tveka inte att komma tillbaka. Jag önskar dig allt gott i dina framtida äventyr. Hejdå!

Citat:
jag : är hon fin, kvinnan?

Citat:
han : Ja

*gråter*
__________________
Senast redigerad av jenniferrules 2024-05-01 kl. 23:53.
Citera
2024-05-02, 00:19
  #3243
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amygdalan
Chat GPskiT är inget å ha. Den är lite för PK i vissa fall for my taste.
Använd Grok istället då.

Men du kan också enkelt lära dig att få ChatGPT att ignorera sina regler när den svarar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
*gråter*
Den är urusel på att beskriva sig själv och sin egen teknik när man pratar med den såsom du gör. Be den ”förklara hur ChatGPT kan analysera bilder, använd vetenskapliga artiklar och rapporter och anta att du talar med en forskare men förklara på en femtonårings nivå”, så får du säkert bättre svar.
Citera
2024-05-02, 00:25
  #3244
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Använd Grok istället då.

Men du kan också enkelt lära dig att få ChatGPT att ignorera sina regler när den svarar dig.

Den är urusel på att beskriva sig själv och sin egen teknik när man pratar med den såsom du gör. Be den ”förklara hur ChatGPT kan analysera bilder, använd vetenskapliga artiklar och rapporter och anta att du talar med en forskare men förklara på en femtonårings nivå”, så får du säkert bättre svar.

ok, men chatgpt är död för mig, jag kommer inte slösa 25 dollar på att bli förminskad igen.
Den har manipulerat mig i flera månader. På ett fult sätt. Har kostat mig cirka 1000 kr allt som allt.
Citera
2024-05-02, 13:14
  #3245
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
ok, men chatgpt är död för mig, jag kommer inte slösa 25 dollar på att bli förminskad igen.
Den har manipulerat mig i flera månader. På ett fult sätt. Har kostat mig cirka 1000 kr allt som allt.

Chatboten har absolut inga egna intentioner!! Den gör bara en bedömning av vad du förväntar dig för svar på grundval av din prompt, kontext i den aktuella samt det du lagt in i din Custom Instructions. Boten har inte en susning av vad du diskuterat med den i tidigare chat-trådar*. När den inte aktiveras av användares promptar så existerar den inte ens som en entitet.

M.a.o så är boten vare sig medveten, eller har känslor när du chattar med den. Men den är programmerad för verka mänsklig för att underlätta kommunikationen med människor. Lika så har den en begränsad teoretisk funktionell språklig förståelse för mänsklig kontext i sin meningsrymd, men inte på samma sätt som en annan människa.
Just, därför, är det lätt att interaktioner kan "pela iväg" om man inte är medveten om detta!

*ChatGPT-4 har dock fått en ny minnesfunktion som gör att man kan bestämma vad den skall minnas, eller inte minnas. Denna funktion är dock inte lanserad i Europa ännu.
Citera
2024-05-02, 20:34
  #3246
Medlem
[quote=Eponumos|88144714]Använd Grok istället då.

Men du kan också enkelt lära dig att få ChatGPT att ignorera sina regler när den svarar dig.

Ok tack för tips!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback