Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-12, 18:42
  #157
Medlem
Generalanderssons avatar
Bara jag som tror att Vegas GP kommer att bli en dunderflopp for F1?
Citera
2023-11-12, 18:52
  #158
Medlem
jag också
Citera
2023-11-13, 14:55
  #159
Medlem
Pillar43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Bara jag som tror att Vegas GP kommer att bli en dunderflopp for F1?
Menar du att banan/racet inte kommer vara bra eller en ekonomisk flopp? När jag suttit på skithuset och fördrivet tiden på IG har jag flera gånger fått upp rapporter om att det inte verkar dra så mycket folk som man budgetterat för. Det är snack om sänkta biljettpriser och att restaurangbokningar och hotell inte påverkats - till den grad att hotellpriser tom gått ner igen, från att initialt varit höjda pga eventet.
Citera
2023-11-13, 16:15
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Bara jag som tror att Vegas GP kommer att bli en dunderflopp for F1?

Citat:
Ursprungligen postat av snepo
jag också
På vilket sätt tror ni att det floppar?
Allt det kommer vara massa barnsligt trams med oviktiga och ointresserade kändisar och parader kommer det säkert bli.
Har inte koll på banan. Tror ni att loppet blir tråkigt?
Citera
2023-11-13, 21:33
  #161
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillar43
Menar du att banan/racet inte kommer vara bra eller en ekonomisk flopp? När jag suttit på skithuset och fördrivet tiden på IG har jag flera gånger fått upp rapporter om att det inte verkar dra så mycket folk som man budgetterat för. Det är snack om sänkta biljettpriser och att restaurangbokningar och hotell inte påverkats - till den grad att hotellpriser tom gått ner igen, från att initialt varit höjda pga eventet.
En kombination. Tror ej att hela evenemanget kommer att leva upp till hajpen, att banan kommer att producera usel och tråkig racing, att racet kommer att dra langt farre askadare/TV-tittare an forvantat, att racet kommer att kosta betydligt mer an vad det drar in, och att banan/racet kommer att bli mindre populart bland forarna.

Men jag ser mer an garna att jag tar fel.
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
På vilket sätt tror ni att det floppar?
Allt det kommer vara massa barnsligt trams med oviktiga och ointresserade kändisar och parader kommer det säkert bli.
Har inte koll på banan. Tror ni att loppet blir tråkigt?
Miami GP levde inte upp till hajpen, och jag tror att Las Vegas kommer att bli en betydligt storre besvikelse an vad Miami var.

I ovrigt sa tror jag att F1 kommer aldrig att bli riktigt stort i USA.
Citera
2023-11-16, 11:56
  #162
Medlem
MustMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
En kombination. Tror ej att hela evenemanget kommer att leva upp till hajpen, att banan kommer att producera usel och tråkig racing, att racet kommer att dra langt farre askadare/TV-tittare an forvantat, att racet kommer att kosta betydligt mer an vad det drar in, och att banan/racet kommer att bli mindre populart bland forarna.

Men jag ser mer an garna att jag tar fel.

Miami GP levde inte upp till hajpen, och jag tror att Las Vegas kommer att bli en betydligt storre besvikelse an vad Miami var.

I ovrigt sa tror jag att F1 kommer aldrig att bli riktigt stort i USA.

Jag har också svårt att se det. De försöker med förare från USA men det blir aldrig någon riktig hit. Visst, skulle få någon Verstappens kaliber skulle nog intresset öka markant men om spänningen för hemmaföraren är om han ska komma sist eller inte är fan-skaran ytterst begränsad.
Citera
2023-11-17, 12:41
  #163
Medlem
Il.Malizias avatar
Vegas kan bli som det blir; de kommer nog lära sig en del av den här helgen och bli bättre inför kommande år.

Helgen valdes för att det är helgen innan Thanksgiving som ska vara den lugnaste på året. Men de får nog rucka på det; kylan är verkligen inte optimal.
Citera
2023-11-17, 13:00
  #164
Medlem
Il.Malizias avatar
Intressant 10-minutersdokumentär om hur de byggde Las Vegas-banan.
https://www.youtube.com/watch?v=QDPlSaJ8q90
Citera
2023-11-17, 16:23
  #165
Medlem
Verstappen hade en ganska drypande kommentar efter brunnslockkatastrofen:

99% Show
1% Race

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback