Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-03-05, 04:02
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det skulle jag inte tro, det är något som kostar att ha installerat och det ska skötas och uppdateras, tror inte alls minibarerna är så sofistikerade. I så fall skulle det inte gå att fylla på efteråt från Systembolaget som jag gjort några gånger utan att bli ifrågasatt. Så även om det kan finnas sådan utrustning så tror jag väldigt få hotell har så avancerade system.

Däremot så har väl minibarerna försvunnit mer och mer och att man i så fall får handla direkt i receptionen eller via rumsservice om man nu vill ha något.

Svar nej! Inte om du bor på femstjärniga hotell åtminstone. Där finns givetvis minibar.

Grand hotell är väl det hotell jag vet som har sensorer i minibaren. Dessutom i princip omöjligt att hitta prislista innan man checkar ut och inser att den där lilla 20 cl flaskan Negroni kostade 495 spänn.
Citera
2024-04-24, 20:08
  #14
Medlem
Svindyrt, ockerpriser, allt fler hotell har infört tidsur, tror runt 30 sek efter du lyft en
produkt, sen debiteras man fortare än kvickt, se men inte röra.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3486125

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback