Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-21, 12:43
  #373
Medlem
Galdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Men då borde ju drömmarna bli sanndrömmare o fatta att eftersom inte Starbucks, Cafe Nero, Espresso House o Waynes m fl inte använder sig av Zinzinos kaffe så är det inte särskilt bra,.

PS - hur mycket kostar Zinzino per kg

Dom fattar inte , dom är så förblindade och hjärntvättade från sina väckelsemöten , allt dom ser är framgång , alla sunda argument är " avundsjuka haters " i deras ögon . Du kan komma med nya argument efter argument mot en MLM Nisse de slutar alltid med att dom säger , okej kom inte och klaga och försök hoppa på båten sen när jag är jätte framgångsrik . Produkten är drömmen och inte den fysiska produkten .
Citera
2022-12-01, 16:13
  #374
Medlem
PyroPelles avatar
En person som gick parallelklass till mig på grundskolan lade till mig på Facebook så här 10 år senare. Blev lite förbryllad då vi inte känner varandra men såg samtidigt att han hade närmare 3000 vänner. Blev lite mer intresserad och såg att han nyss varit på något massmöte i Stockholm och snart började Zinzino-produkter dyka upp på bilder från föreläsningar han var på. Verkar som att hans sambo också är indragen i det.
Vad har jag att vänta mig nu? Meddelande om att jag verkar vara en skön person och helt rätt för hans "team"? Arbetar Zinzino så att de uppmuntrar att man ska lägga till bekantas bekanta och resten i samhället man bor i för att sedan försöka sälja in?
Ser fram emot att se hans förfall och hur han gör bort sig i min hemstad, hehe.
__________________
Senast redigerad av PyroPelle 2022-12-01 kl. 16:21.
Citera
2022-12-01, 22:23
  #375
Medlem
PyroPelles avatar
Tråkigt att det är så låg nivå i denna tråd under de senaste åren men blir väl så när MLM-folk ska in och kämpa med näbbar och klor för sin kära sekt. Har en ny fundering som jag hoppas någon har svar på! Har förstått att de var inriktade sig på kaffemaskiner först, har man helt slutat med dem och hade de unika kapselstorlekar för sina maskiner, d.v.s. de som fortfarande har fungerande maskiner hemma kan inte längre köpa kapslar som är kompatibla?
Citera
2023-02-25, 21:55
  #376
Medlem
Findusofelixs avatar
Någon som sitter på lite info om detta företag?
Verkar idag (kanske sedan länge) sälja någon slags "balansolja" som låter som ett universalmedel för nästintill alla?
Citera
2023-03-28, 14:10
  #377
Medlem
DraconianTimess avatar
Kan bidra med att jag för några år sedan blev kontaktad av en snubbe tillhörande den något lägre samhällsgruppen diplomatiskt uttryckt.
Han ville bjuda på en öl på ett hotell i Malmö. Ööööhhh... på ett hotell? Men fine tänkte jag! Har ju inte träffat karln på skitlänge (anade misstankar).
Knatar in på hotellet och där sitter han tillsammans med en gubbe som har en laptop. Gubben såg ut som om han precis muckat från kåken.

En parodi utan sällan skådat slag började utspela sig. Jag började med att hålla tyst och lyssna.
Fick frågan om vilken kaffemaskin jag har. "Nespresso, kom till saken."
Gubben smäller upp en bild på en Mercedes SLK (Dallasmoppe) på sin laptop och undrar om jag vill köra omkring med en sådan. "Nej, men kom till saken svarade jag." Efter att ha visat villor med på paradisstränder och brudar med lyxdrinkar vid poolen lyckades han få tummen ur och började förklara affärsidén.
Jag skulle köpa en Zinzino kaffemaskin som var mycket bättre än min Nespresso. Varför den var bättre kunde gubben inte riktigt redogöra för.
Sedan började hela smörandet om MLM och hur feterik man skulle kunna bli, att min "kompis" (läs pissluffare) som lurat in mig skulle snart bli miljonär.
Sålde man över ett visst antal kaffemaskiner så kunde man nämligen få en Mercedes SLK som tjänstebil.

Då var det min tur och börja pulverisera hela idén.
  • Visade en matematisk formel för marknadsföring där man kan räkna ut om MLM avkastningen är för hög i förhållande till produkten. Är den för hög så måste man dra in nya medlemmar exponentiellt och så var fallet här. Alltså systemet kommer att kollapsa efter ett tag.
  • Förklarade varför enbart mun till mun metoden inte fungerar för den typen av produkter. Du bör ha en Zinzino kaffemaskin uppsmälld på fet digitaldisplay på Stockholm C samt Zinzino på varje reklampelare i tunnelbanan om det skall bli något.
  • Påminde honom att denna "rikedom" skall man skatta för vilket han glömt i sina beräkningar.
  • Sist... Mercedes SLK förresten, ja en sådan blev ratad av mig när jag bytte bil men kul om du gillar den. Dessutom suger bagageutrymmet i en SLK om man nu skall köra och visa upp produkten för potentiella kunder. Alltså totalt värdelös som tjänstebil.

Då jag är utbildad civilingenjör med fast högavlönat jobb så var jag inte ett skit sugen på att börja kränga kaffemaskiner och bli pina i röven på min omgivning.
Gubben började bli sur på mig, min så kallade polare likaså. Den utlovade ölen fick jag stå själv för.
Båda figurerna (min så kallade kompis har inte ens körkort) hade noll koll på skatteregler kring tjänstebilar vilket nu den här utlovade Mercedes SLK skulle vara.

Den här polaren tog bort mig från Facebook. Lite senare försökte han att bli "vän" med mig igen då hans tjej lämnat honom och jag har en hel del tjejkompisar och tjejkontakter.
Så hur gick det nu med miljonerna som skulle trilla in? Var är Ferrarin och lyxvillan? Istället visade en tjejkompis ett Facebookinlägg där den stackars jäveln tiggde pengar till hyra och mat till hushållet, typ som det ökända Tiktok psychot Emelie Bumbi gör.
Citera
2023-09-18, 15:22
  #378
Medlem
Skulle vilja börja med att säga att jag förstår att DraconianTimes inte hoppade på tåget, men ett exempel på en dålig upplevelse är kanske inte något som säger så mycket om Zinzino utan snarare hans kompis.

Jag är också generellt ingen MLM marketing människa, men har börjat intressera mig lite för bolaget som investering då dom är börsnoterade och vuxit fint under många år och verkar ha nöjda kunder. För att kalla det ett pyramidspel krävs väl ändå att det inte finns någon verkligen produkt MLM upplägget?

Om man kollar på Trustpilot så har dom omdömen på 4,1 med hela 7000 omdömen. Vilket kan jämföras med Bahnhofs på 3.2 eller Herbalife 2.7.

Folk talar om att man betalar för mycket för produkten, om man ska återgå till det senaste exemplet angående H&M så verkar Zinzino's modell var mer effektiv för slutkonsument. Då dom jämfört med H&M endast har en bruttomarginal runt 30 procent jämfört med H&M som tjänar runt 50 kronor på varje hundra lapp dom säljer kläder för.

Är ni inte lite väl hårda mot företaget? Eller missar jag något?
Citera
2023-10-02, 07:23
  #379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egget83
Skulle vilja börja med att säga att jag förstår att DraconianTimes inte hoppade på tåget, men ett exempel på en dålig upplevelse är kanske inte något som säger så mycket om Zinzino utan snarare hans kompis.

Jag är också generellt ingen MLM marketing människa, men har börjat intressera mig lite för bolaget som investering då dom är börsnoterade och vuxit fint under många år och verkar ha nöjda kunder. För att kalla det ett pyramidspel krävs väl ändå att det inte finns någon verkligen produkt MLM upplägget?

Om man kollar på Trustpilot så har dom omdömen på 4,1 med hela 7000 omdömen. Vilket kan jämföras med Bahnhofs på 3.2 eller Herbalife 2.7.

Folk talar om att man betalar för mycket för produkten, om man ska återgå till det senaste exemplet angående H&M så verkar Zinzino's modell var mer effektiv för slutkonsument. Då dom jämfört med H&M endast har en bruttomarginal runt 30 procent jämfört med H&M som tjänar runt 50 kronor på varje hundra lapp dom säljer kläder för.

Är ni inte lite väl hårda mot företaget? Eller missar jag något?
Du missar uppenbarligen hela tråden...

Men jag kan bena ut ett par saker i ditt inlägg...

"Trustpilot så har dom omdömen på 4,1 med hela 7000 omdömen"
Och? Hur många av dessa som skrivit omdömen tror du är Zinzino försäljare? Det ger absolut #NULL trovärdighet

"För att kalla det ett pyramidspel krävs väl ändå att det inte finns någon verkligen produkt MLM upplägget?"
Nja - om "systemet" kräver att du raggar upp fler klappmongon som försäljare för att du verkligen skall tjäna pengar så är det ett pyramidspel.
Det spelar ingen roll om det finns en produkt i bakgrunden. Sten/Påhittade Poäng/Balans olja o.s.v.

"så verkar Zinzino's modell var mer effektiv för slutkonsument. Då dom jämfört med H&M endast har en bruttomarginal runt 30 procent jämfört med H&M som tjänar runt 50 kronor på varje hundra lapp dom säljer kläder för."
Är du korkad? Du jämför äpplen och päron. Bruttomarginal där du jämför HM med Zinzino har ingenting med legitimitet eller vinst att göra.
2015 (Notera - ÅTTA år sedan!) gjorde jag en snabb googling
(FB) Zinzino - pyramidspel?
Samma produkter som såldes av Zinzino kunde köpas billigare via annan leverantör och det är DET som är problemet med Pyramidspel.

Enkelt förklarat

Bolag A - Ej pyramidspel , säljer till konsumenter.
Kostnad för produkt = Y
Pris till konsument = Y + Påslag 1

Bolag B - Pyramidspel , säljer till konsumenter.
Kostnad för produkt = Y
Pris till konsument = Y + Påslag 1 + Påslag 2 för bonusar som måste täckas i Pyramidspelet

Det betyder att du alltid kommer hitta samma produkter hos ett "vanligt" företag till en billigare kostnad för dig som konsument och således faller hela idén med att "du skall sälja maskiner och produkter" för Zinzino.
Allt handlar endast om postioner, positioner, positioner! (Ragga upp fler klappmongon under dig för att tjäna pengar)

Lite Off Topic: Samtliga dessa pyramidspelstrådar kommer upp lite då och då för att sedan dö ut igen.
Den här tråden startade 2006-07-12, 19:04 - 17 år sedan (WTF!) och var är Zinzino idag i Sverige? Dom har inte kommit någonstans på 17 år och kommer inte lyckas nu heller - förutom att fortsätta leva i periferin med ett par klappmongon som är hjärntvättade och tror att dom kommer att leva på passiv inkomst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback