Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-22, 18:32
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag är erfaren, jag kommer inte att göra som råden säger, jag kommer att kolla upp det som råden säger.

Berätta om några korträntefonder bundna till USD. Kan man veta vilken som är säkrast? Första som kom upp om jag googlade: SEB Korträntefond C USD?

Ska slå en signal till avanza, jag har Private banking-konto.


Singapore dollar är det enda du behöver kan du dessutom få ränta i Singdollar så
är det en no-brainer.
Citera
2024-03-22, 18:33
  #122
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Singapore dollar är det enda du behöver kan du dessutom få ränta i Singdollar så
är det en no-brainer.
Nu har jag ju lärt mig av tråden att ingen vet något, men tack iallafall.
Citera
2024-03-23, 10:29
  #123
Medlem
Korta mini-futures USDSEK.
https://www.avanza.se/borshandlade-p...c&o=0&ui=19000

Om du kan sälja valuta på termin på Avanza, är det ett alternativ. Där riskerar du dock i teorin obegränsade förluster om det går åt fel håll snabbt. Går det åt fel håll långsamt kommer Avanza att stänga affären strax innan du saknar täckning.

Hmm. Skulle ha utnyttjat sök-funktionen. Redan avhandlat. Sorry.
Citera
2024-03-23, 10:35
  #124
Medlem
Pungsvings avatar
Köp Yen för alla pengarna,
Citera
2024-04-01, 22:22
  #125
Medlem
NonCompliances avatar
För de som har långa positioner i DXY så skulle jag råda starkt till att omedelbart kliva ur dessa! Det ser illa ut!
Citera
2024-04-01, 22:43
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Kanske BRIC-länderna? Speciellt Ryssland. Den enda anledningen till att USA ville ha dollardominans och stjäla pengar från andra var så att de kunde komma ikapp Rysslands teknikmässigt, vilket de fortfarande inte har gjort ens med mer än 10 gånger pengar på så länge.

Ja, följ det här geniets råd och köp rubel för allt. Ta även blancolån och köp rubel. Har du ett hus du kan låna på, kör på och köp rubel. Kanske låna av familj, släkt, vänner och din lokala maffia för att köpa rubel.
Citera
2024-04-01, 22:43
  #127
Medlem
bajsfittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
För de som har långa positioner i DXY så skulle jag råda starkt till att omedelbart kliva ur dessa! Det ser illa ut!

Varför ser det illa ut?

Vad är DXY?

Vad ska man då göra med sina pengar?
Citera
2024-04-02, 05:55
  #128
Medlem
kim-bong-ils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsfittahora
Varför ser det illa ut?

Vad är DXY?

Vad ska man då göra med sina pengar?
Det ser inte illa ut.

Dollarindex, dvs dollarn mätt mot ett gäng andra valutor.

Du kan lägga alla dina tre hundralappar i sparbössan, spelar ingen roll.
Citera
2024-04-02, 07:07
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Fascinerande att jag startade tråden för 18 månader sedan. Och fortfarande har inte USD börjat sjunka. Världens längsta bubbla, kursen är på samma uppblåsta nivå som när Ukraina-kriget startade.

Jag köpte aldrig några USD så för min del spelar det ingen roll. Och numera tror jag ingenting om valutakurserna, hela världen är galen. Jag är bombsäker på att USD är minst 30% för hög mot SEK. Men ingen bryr sig längre om fakta och det går snart inte att hålla på med valutakurser eller aktier längre, de för ett eget liv utanför fakta och vetenskap.

Fundamenta kommer alltid ta ut sin rätt förr eller senare, det är bara en fråga om tid och omständigheter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback