Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-10-28, 12:58
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av familjenMoaquin
Jag valde Udon Thani, nära Laos, eftersom staden ligger 12 timmar med buss från Bangkok och Pattaya och har knappast något som intresserar andra turister.
Staden är en av de fattigaste men ändå relativt stor med ca 250 000 invånare och det dubbla i metron. Inkomsterna är hälften jämfört med Bangkok.

Var tror ni att en hyfsat snygg vit 35-årig kille har störst chans att träffa en söt och seriös flickvän främst via online-dejting; i Bangkok eller Udon Thani?
Fint boende.. En månad i Bangkok eller en månad Udon Thani. Var är chanserna störst?

Har du någon uppdatering på Udon? Hur var staden, utbudet av damer mm mm?
Citera
2023-11-08, 05:51
  #26
Medlem
Ett problem är ofta att vanliga Thaidamer sällan kan mycket Engelska
Citera
2023-11-08, 07:42
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Ett problem är ofta att vanliga Thaidamer sällan kan mycket Engelska

Man behöver ju kanske inte ta dom med allra minst utbildning. Finns miljontals tjejer som kan bra engelska.
Citera
2023-11-08, 23:17
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Man behöver ju kanske inte ta dom med allra minst utbildning. Finns miljontals tjejer som kan bra engelska.
I Bangkok ja men nja. Bor sedan många år i Chiangmai och här är det påfallande hur dåliga även unga Thai är på Engelska Så man får hela tiden använda Luren med Google Translate. Kommer ihåg för ett antal år sen. då jag med dåvarande Flickvännen besökte hennes by I Isan ( nordöstra Thailand) Vi besökte då byskolan ( vilken uppståndelse) då dom hadde EngelskaUndervisning Läraren kunde skriva/läsa Engelska....men inte prara Engelska.Fast Google är ju din vän
Citera
2023-11-09, 02:16
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
I Bangkok ja men nja. Bor sedan många år i Chiangmai och här är det påfallande hur dåliga även unga Thai är på Engelska Så man får hela tiden använda Luren med Google Translate. Kommer ihåg för ett antal år sen. då jag med dåvarande Flickvännen besökte hennes by I Isan ( nordöstra Thailand) Vi besökte då byskolan ( vilken uppståndelse) då dom hadde EngelskaUndervisning Läraren kunde skriva/läsa Engelska....men inte prara Engelska.Fast Google är ju din vän

Unga och outbildade ja. Men visst finns det även dom som har ytterst knagglig engelska trots en relativt nyligt slutförd universitetsutbildning.
Citera
2023-11-29, 14:50
  #30
Medlem
beaver_ses avatar
Ett annat tips är att läsa boken "Thailand fever".
Då lär man sig lite om de kulturella skillnaderna hur thai / svenskar tänker
och ser på förhållanden... Med boken kan många missförstånd undvikas.
Citera
2023-11-29, 15:27
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av familjenMoaquin
Jag valde Udon Thani, nära Laos, eftersom staden ligger 12 timmar med buss från Bangkok och Pattaya och har knappast något som intresserar andra turister.
Staden är en av de fattigaste men ändå relativt stor med ca 250 000 invånare och det dubbla i metron. Inkomsterna är hälften jämfört med Bangkok.

Var tror ni att en hyfsat snygg vit 35-årig kille har störst chans att träffa en söt och seriös flickvän främst via online-dejting; i Bangkok eller Udon Thani?
Fint boende.. En månad i Bangkok eller en månad Udon Thani. Var är chanserna störst?

Varför "online dating"? Funkar det inte för dig att träffa folk i verkligheten eller?
Citera
2023-11-30, 02:31
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Varför "online dating"? Funkar det inte för dig att träffa folk i verkligheten eller?

Berätta gärna mer om hur du tänkt att TS skulle hinna plöja igenom tillräckligt många för att hitta någon lämpligt kandidat om han inte börjar lite i förväg?
Citera
2023-11-30, 09:02
  #33
Medlem
Aktieklipparns avatar
Jag tror att bästa chansen för ett riktigt seriöst förhållande är om du flyger till Bangkok och tar en
taxi till Sukhumvit road soi4 och checkar in på tex Nana Hotel.

Gå sen ut och sätt dig på en av rockbarerna och drick så kommer du snart bli uppraggad

Jag är övertygad om att det dessutom blir betydligt billigare för dig.

Som en gammal vis man sa till mig en gång.. äkta kärlek får man bara när man betalar för sig

Om du kan tänka dig en snygg tjej med liten Thaikuk så hör av dig.. finns en här i byn där jag tillfälligt
bor (16mil från BKK)

Lycka till
__________________
Senast redigerad av Aktieklipparn 2023-11-30 kl. 09:09.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3449733

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback