Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-03-12, 20:33
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Tack intressant..

Hmm ska tänka på det... Grejen med mikro dosering känns så petigt...

Så du menar det var bra att jag snetrippade? Och positivt att saker är att vänta nästa gå jag får en tripp?
Va nära hoppa ut ur fönstret för jag såg ett krigsflygplan som en JAS gripen o trodde jag kunde landa på den om jag hoppar ut och åka med den typ Men gjorde aldrig det var medveten att nått inte stämde så jag gick o la mig i stället. O dagen efter som sagt mådde prima!

Vad händer om jag tar en lapp på 150ug håller effekten i sig längre typ några veckor? Någon skrev tidigare att tar man hög dos så håller effekten mycket mycket längre?

Känns som man måste Expremintera lite för att komma fram till en balans. .

Ska säga det jag tog lsd för att jag hade en avtändning på andra droger, man kan säga det hjälpte en del men kände fortfarande av avtändingen en del, så kanske nu mär jag inte tagit nått kanske effekten är starkare o håller i sig längre?

Ett tips är att inte äta psykadeliker under en avtändandning om du fortfarande bara precis börjat utforska det. Kan ge en del onödiga småttrauman som du senare måste ta itu med.
Psykadeliker har en tendens att sätta dig i en skör position. Finns gånger som jag har suttit helt katatonisk och utstått en fruktansvärd psykisk smärta. Blandat med en riktigt skev tidsuppfattning som gör att det känns som att det är permanent gjorde att det tog ett par år innan min verklighetsuppfattning var acceptabel igen.
Tar du psykadeliker så ska du ALLTID komma ihåg att du har tagit det och att det går över, också väldigt viktigt med en förstående miljö.
En dålig stark trip som nybörjare kan få dig att tappa bort ditt ansikte, för gott.
Respekt är viktigt.
Citera
2024-03-12, 20:46
  #74
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Tog lsd första gången igår, o jag tappa mer eller mindre verklighetsuppfattningen både obehagligt men även häftigt om man säger så.

Vilket fall jag vakna idag morse och jag mår sjukt mycket bättre känner mig typ ren från allt skit, deppen o ångesten försvann typ.

Men nu till frågan, mår man bara bra tillfälligt eller går det bort efter några dagar och man mår dåligt igen? Eller gäller det ta fler trippar med tiden för att upprätthålla sitt nya mående man har?

Trixet är att ta med sig kunskapen man fick under trippen och använda den i nyktert tillstånd.

T.ex. om du får insikt om att du bara blir tilldelad en kropp under ditt liv och det är viktigt att ta hand om den.

Insikten i sig är vatten värd om du inte börjar röra på dig, äta hälsosammare och leva ett hälsosammare liv.

Ungefär så. Problemet är att många fastnar i känslan bara och börjar ta psykadelika oftare och oftare för att "få insikter".

Saken är den att allt du kan få insikt om under en tripp kan du nå nyktert också, men det accelererar det hela så du kan komma dit helt plötsligt, men har du inte viljestyrkan att efterleva det utan drogen så spelade det ingen roll.

Sen går det inte att trippa fram insikter. Finns hur mycket som helst att läsa på om det hela, intention och massa saker kallas det.

Men rent allmänt får man ju rus på lsd i typ 12-24 timmar. Sen afterglow upp till 72 timmar. Under den tiden är det inte ovanligt att få ökad eller mindre ångest osv. Men det ska användas som ett verktyg för att se annorlunda på livet tillfälligt och ta med sig den kunskapen för att förändra i nyktert tillstånd under längre tid, vänja in nya mönster osv.

Det är jobbigt och slitsamt att skapa sig en "lycklig" tillvaro, men om det inte är det så gör man någonting fel. Finns inga genvägar till någonting här i livet tyvärr, men den kunskapen kan göra det lättare och man kan underlätta för sig själv med insikter, kunskap och taktiskt tänk kring saker och ting.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback