Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-20, 10:12
  #1
Medlem
Yo!

Crypto marknaden håller på att krascha och allt fler och fler miners kommer lägga ner och sälja av sina gpuer.

Det verkar komma ut en del på eBay nu!

Vart är bästa stället att köpa en billig gpu miner typ rtx3080?

PS: jag vet att det är en risk att köpa en miner gpu då de kan vara utslitna
Citera
2022-06-20, 10:29
  #2
Avstängd
HaraldIsBackAgains avatar
Yo!

Här har du prima 3080

Peace bror, yo!
Citera
2022-06-20, 11:05
  #3
Medlem
Bonnatorps avatar
Det som primärt torde vara utslitet på ett minerkort är fläktarna då de gått dygnet runt, men kretsmässigt borde de vara helt okej då man ofta undervoltar dessa.
Citera
2022-06-20, 12:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBackAgain
Yo!

Här har du prima 3080

Peace bror, yo!
Det där ett svindyrt nytt kort. Läs TS igen.
Citera
2022-06-20, 13:21
  #5
Avstängd
HaraldIsBackAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
Det där ett svindyrt nytt kort. Läs TS igen.
Det där är inte svindyrt
Citera
2022-06-20, 13:33
  #6
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luriflaxfluxflax
Yo!

Crypto marknaden håller på att krascha och allt fler och fler miners kommer lägga ner och sälja av sina gpuer.

Det verkar komma ut en del på eBay nu!

Vart är bästa stället att köpa en billig gpu miner typ rtx3080?

PS: jag vet att det är en risk att köpa en miner gpu då de kan vara utslitna

Det har gått för kort tid än, även om en del försöker sälja i panik eftersom de nyligen köpt dyrt minerkort men inte kan tjäna något på det och försöker för tillbaks så mycket av pengarna man lagt ut på det.

Efter sommaren kan vi dock räkna med ett rejält ras om kryptovalutornas nivåer håller sig nere.
Citera
2022-06-20, 17:02
  #7
Medlem
musttomtes avatar
Det är ganska svårt att gräva efter Bitcoin. Det är nog där av att farmare lägger ner. Svårare och svårare blir det. Provade och det luktade kylvatten i hela rummet samt när man lyckades få något så gick det en del på mellan händer etc.
Citera
2022-06-24, 09:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det har gått för kort tid än, även om en del försöker sälja i panik eftersom de nyligen köpt dyrt minerkort men inte kan tjäna något på det och försöker för tillbaks så mycket av pengarna man lagt ut på det.

Efter sommaren kan vi dock räkna med ett rejält ras om kryptovalutornas nivåer håller sig nere.
Kinesiska miners säljer Rtx 30 kort för ca 5000 kr i livestreamade auktioner

https://www.pcgamer.com/miners-are-d...amed-auctions/
Citera
2022-07-06, 22:47
  #9
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Det är ganska svårt att gräva efter Bitcoin. Det är nog där av att farmare lägger ner. Svårare och svårare blir det. Provade och det luktade kylvatten i hela rummet samt när man lyckades få något så gick det en del på mellan händer etc.

Du svamlar i nattmössan. Gpuer gräver inte längre efter bitcoin. Och hur du lyckades få det att lukta kylvatten i rummet är en skaplig bedrift. Under alla år jag mineat har det inte luktat nåt speciellt... kör i dagsläget 16 kort som har rullat på i många år utan problem.
Citera
2022-07-15, 00:20
  #10
Medlem
Varför skulle dom säljas på något annat ställe än där begagnade datordelar säljs i övrigt?

Blocket, tradera, köp/sälj på sweclockers typ?

Själv skulle jag aldrig köpa nått av någon som jag vet är en miner. Inte pga grafikkortets kvalitet utan för att jag vill att miners inte ska tjäna pengar på mig. Ungefär som att jag inte skulle köpa grejer av en barnvåldtäktsman.

Jag ser helst att miners och scalpers sitter där med sina GPUer och aldrig tjänar en krona till i något sammanhang. Jag önskar dom allt ont.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback