Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-23, 07:40
  #1
Medlem
Julle128s avatar
Funderar på att köpa en Dream Machine wifi router. Jag har läst och kollat på youtube, verkar vara en redig sak med riktigt bra funktioner, det är som att ha ett rack med saker fast i en liten låda. Funderade först på en Dram Machine PRO men jag har inget behov av övervakningskameror osv. Någon här som har eller har haft den och kan dela med sig av sina erfarenheter?
Citera
2022-05-23, 07:51
  #2
Medlem
D45Ks avatar
Hade jag velat bryta mig in hade jag inriktat mig på:

"Remotely access your network from anywhere with the UniFi OS Portal"

Se till att det går att stänga av.
Citera
2022-05-23, 07:57
  #3
Medlem
D45Ks avatar
fel
Citera
2022-05-23, 08:14
  #4
Medlem
Julle128s avatar
?
Nu fick jag iofs helt oväntat svar på en fråga jag inte ställt
Jag håller på att testar några delar i mitt Nätverk och där har ag bla en Unefi Secureity Swisch, som jag pentestar den, allt frid och fröjd nu efter att jag confat den ordentligt men innan gick det att med Bruteforce tillgå åtkomst via SSH, dock var det inte speciellt mkt som gick att göra väl inne mer än att se vilka enheter som var inkopplade och deras tilldelade ip. Men jag skulle vilja veta hur man kan ta sig in i webportalen för kamerorna, det kninviga är att jag tror att lösen för dom är kopplat till deras cloudtjänst, så att Bruteforca blir typ omöjligt.Jävlar vad OT det blev, åter till frågan, någon som har erfarenhet av denna lilla dröm maskin?
Citera
2022-05-24, 21:49
  #5
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julle128
?
Nu fick jag iofs helt oväntat svar på en fråga jag inte ställt
Jag håller på att testar några delar i mitt Nätverk och där har ag bla en Unefi Secureity Swisch, som jag pentestar den, allt frid och fröjd nu efter att jag confat den ordentligt men innan gick det att med Bruteforce tillgå åtkomst via SSH, dock var det inte speciellt mkt som gick att göra väl inne mer än att se vilka enheter som var inkopplade och deras tilldelade ip. Men jag skulle vilja veta hur man kan ta sig in i webportalen för kamerorna, det kninviga är att jag tror att lösen för dom är kopplat till deras cloudtjänst, så att Bruteforca blir typ omöjligt.Jävlar vad OT det blev, åter till frågan, någon som har erfarenhet av denna lilla dröm maskin?

Jag är ägare av en UDM Pro.
Firmware var ganska buggig för något år sedan, men nu har den blivit betydligt mer stabil och trevlig.

Finns inte mycket att klaga på tycker jag, men personligen hade jag önskat att deras firewall var lite mer smidig, men man kan inte få allt.
Smidigt också att man kan styra sina kameror också via UDM.

Sen gillar jag också all statistik man kan få över enskilda klienters kommunikation.

Som sagt, jag tycker att den är värd sina pengar, då Ubiquiti är snabbt ute med säkerhetspatchar om det behövs.
Citera
2022-05-24, 22:06
  #6
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag är ägare av en UDM Pro.
Firmware var ganska buggig för något år sedan, men nu har den blivit betydligt mer stabil och trevlig.

Finns inte mycket att klaga på tycker jag, men personligen hade jag önskat att deras firewall var lite mer smidig, men man kan inte få allt.
Smidigt också att man kan styra sina kameror också via UDM.

Sen gillar jag också all statistik man kan få över enskilda klienters kommunikation.

Som sagt, jag tycker att den är värd sina pengar, då Ubiquiti är snabbt ute med säkerhetspatchar om det behövs.

Tor det blir en DM. Gillar säkerheten, och som du säger all statistik som går att utläsa osv.
Citera
2022-05-28, 23:57
  #7
Medlem
fidelios avatar
Har en UDM Pro.

Om det är ett mesh-nät du tänkt bygga och vill ha högsta prestanda är nog deras AmpliFi att föredra som har wifi 6.

Vill du ha ett mer skalbart system, kunna pula med inställningar osv så är udm kanske ett bättre val.

Statistik i appen är väl kul i en vecka kanske så det är ingen faktor jag hade vägt in iaf…
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback