Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-20, 19:14
  #1
Medlem
Niggward stängdes av i 6 månader för ohörsamhet. Jag tycker det är oproportionerligt högt. Användaren har skrivit en massa intressant om Ukrainakonflikten, och bli han avstängd i 6 månader så är säkert konflikten över då. Det är ingen användare jag håller med om i allt, så jag gör inte detta inlägg för att skydda någon meningsfrände.
Citera
2022-03-22, 21:05
  #2
Moderator
najass avatar
Som det står i reglerna:
Vid första avstängningen blir man avstängd en vecka, vid andra en månad och vid tredje i sex månader. En varning eller avstängning preskriberas ett år efter att den började verkställas

Det var alltså tredje avstängningen på kort tid, vilket gjorde att det blev 6 månader. Det blir inte straffrabatt om någon annan på FB tycker att man skriver intressant.
Citera
2022-03-27, 19:03
  #3
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Som det står i reglerna:
Vid första avstängningen blir man avstängd en vecka, vid andra en månad och vid tredje i sex månader. En varning eller avstängning preskriberas ett år efter att den började verkställas

Det var alltså tredje avstängningen på kort tid, vilket gjorde att det blev 6 månader. Det blir inte straffrabatt om någon annan på FB tycker att man skriver intressant.
Intressant! Tolkar jag ovanstående korrekt: efter en 6-månaders är nästa avstängning en vecka (sen månad, halvår repetera)?
Citera
2022-03-30, 18:16
  #4
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Intressant! Tolkar jag ovanstående korrekt: efter en 6-månaders är nästa avstängning en vecka (sen månad, halvår repetera)?

Nä, inte per automatik tror jag. Det styrs ju av hur många aktiva avstängningar man har, och de behöver ju inte vara noll efter en 6 månaders avstängning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback