Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-22, 21:08
  #121
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuv
Varför har du låtit maten bli gammal? Man ska ju äta upp den och sedan köpa nytt, som man ställer längst in i skåpet, bakom de äldre burkarna. Och varför är vattnet ett problem? Om det skulle bli stopp i vattenkranarna idag, så skulle det bli lagad ganska snabbt. Större mängder vatten kan man behöva om det skulle vara frågan om pågående krig. Tills dess räcker det om man har en eller två petflaskor i kylen.
nej, men jag gillar inte att äta konserver till vardags. Gör det dock gärna i nödfall om det blir krig
Citera
2024-01-22, 22:45
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
nej, men jag gillar inte att äta konserver till vardags. Gör det dock gärna i nödfall om det blir krig
Det behöver inte vara konserver. Jag har tex. makaroner, ris, pulversås, knäckebröd, juiceburkar, russin, plommon, nötter, och frysen är alltid full. (Och ja, jag har också konservburkar, men som sagt så finns det mycket annat att välja.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback