Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-11-30, 11:38
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det är tvärtom. Om alla investerar i något de tror på blir världen bättre och det gör ingenting om man förlorar då och då. (Elon Musk) Se på Tesla aktien tex. De som investerade tidigt i Tesla för att de trodde på "iden om en fossilfri värld" - Dessa badar i pengar idag. - Du resonerar narcisstiskt och infantilt.
En som hyllar Musk, mannen som vill att Ukraina skall kapitulera och Taiwan tillhöra Kina, allt försatt han skall kunna tillverka batterier och annat och tjäna pengar, själv är jag kapitalist men ett svin som Musk kommer jag aldrig bli, 4 åringar blir våldtagna framför sina föräldrar men va gör det lixom, bara jag tjänar pengar.
Citera
2022-11-30, 11:44
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutenMan
Jag är inte intresserad av vad jag skulle satsat i, inte heller är jag intresserad av vad du har för investeringar. I den här tråden är vi intresserade av vad man SKA satsa på.

Är det förstått?

Återkom med något relevant. SAAB-tåget har gått. Dessutom är SAAB historiskt piss, enda gången på typ 10 år de går bra är nu under Ukraina krisen, men den kommer snart vara över och SAAB kommer sjunka som en sten igen så sitt du med dina aktier. 😄

Har du mer relevanta inputs?
Du verkar ju totalt tappat det, du får perfekta råd i vad man inte skall investera i och varför och du får förslag på vad man kan investera i och du sitter och är otrevlig, vilken otacksam liten människa du verkar vara.
Citera
2022-11-30, 11:46
  #39
Medlem
KillenArCPs avatar
Är det inte risk att pengarna går upp i rök om man köper aktier i exempelvis Philip Morris?
Citera
2022-11-30, 12:10
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutenMan

Lycka till med SAAB aktierna.
Sedan du skrev inlägget så har de ökat från 213kr till 394kr 😂
Citera
2022-11-30, 12:12
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutenMan
Men hur blir det om jag handlar utländska aktier rent skatteteknisk? Har lyssnat lite med en kollega som är väldigt insatt i allt detta med börsen, och han säger att det påverkar hur jag måste skatta samt deklarera.

Har dragit mig i från att handla med andra aktier än de med svensk flagga bakom av just denna anledning.
Utländska aktier har man i en Kapitalförsäkring, så får man automatiskt tillbaka källskatten (tar ett par år dock).
Citera
2022-11-30, 12:17
  #42
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Är det inte risk att pengarna går upp i rök om man köper aktier i exempelvis Philip Morris?

Vilken aktie du än köper är det risk att pengarna går upp i rök. Utveckla gärna ditt resonemang så jag förstår varför du är extra skeptisk till PMI.

Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Jag tänker på att många av deras produkter går upp i rök?



Jag klev rakt in i den.
__________________
Senast redigerad av KJosef 2022-11-30 kl. 12:23.
Citera
2022-11-30, 12:21
  #43
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Vilken aktie du än köper är det risk att pengarna går upp i rök. Utveckla gärna ditt resonemang så jag förstår varför du är extra skeptisk till PMI.
Jag tänker på att många av deras produkter går upp i rök?
Citera
2022-12-02, 20:38
  #44
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Är det inte risk att pengarna går upp i rök om man köper aktier i exempelvis Philip Morris?

Hur tänkte du där? Alla bolag kan konka men PM? Njae.

OnT, utgår från några innehav i min egen portfölj:

Raytheon
Aerovironment
Altria
Philip Morris
British American Tobacco
Universal

Finns mängder av bolag TS söker efter.
Kan säkert lista råvarubolag också.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback