Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-02-08, 13:38
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldbusken
Jag tar Intuniv 4mg mot ADHD (den gröna tabletten, när jag först började med Intuniv fick jag en vit 1mg), och Sensaval 75mg som är bra mot OCD och depression, sen Diazepam och Alimemazin för sömn och ångest.
Man blir torr i munnen, får lägre blodtryck samt mindre ADHD av Intuniv. Stämnningsstabil av Sensaval. Sinneslugn av Diazepam samt Alimemazin.

Mvh
Vad låg blodtrycket på före och efter?
Citera
2023-02-08, 18:53
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Vad låg blodtrycket på före och efter?
Innan starten 156/97. Just nu dock så är det snarare för lågt hahah, 88/56. Så den gör definitivt en bra inverkan i lite högre dosering, tar man dock bara typ 1mg så är det ingenting tyvärr.

Mvh
Citera
2023-03-20, 10:42
  #15
Medlem
Jag har precis börjat med Intuniv.
Jag hade ingen aning om varför jag fick den egentligen men den ska sänka mitt blodtryck som egentligen inte är för högt men däremot har jag haft mycket stress det senaste året och denna kan hjälpa mot det. (?) Jag står 20 mil Ritalin
Jag känner mig lite som en test-kanin, men visst kan den hjälpa mig att inte utsöndra stresshormoner så är jag glad för det. Men sånt sitter ju i en själv, i huvet.
Jag började på en tablett en eftermiddag men kände inget så jag började med två direkt. Det jag känner är muntorrhet och idag är jag förstoppad och igår kände jag mig väldigt utmattad och orkeslös.
Tacksam för att denna tråden finns!
Citera
2023-09-30, 17:54
  #16
Medlem
Tjena på er. Jag går på 7mg intuniv för tillfället med plan på att eventuellt öka till 8mg så kan skriva lite kort hur det känts än så länge.
Hittills kan jag som bäst förklara att jag fortfarande får mina ADHD symptom men det är som att de successivt minskat i intensitet när jag ökat dosen.
Liksom jag är fortfarande tankspridd i huvudet men istället för 100 tankar samtidigt är det mer som 50 stycken samtidigt och jag känner att jag kan lite lättare sålla igenom de och fånga de som antingen är roliga eller hör till det jag gör där och då. Kan också säga att skillnaden märks extra mycket på kvällarna när medicinen lämnat kroppen. Har ett par-tre gånger märkt hur hjärnan öppnas upp som en störtflod av tankar på tankar.
När det kommer till koncentration och fokus är det lite som innan att jag kan funka i 20-30 minuter innan jag känner utmattningen komma, men till skillnad från innan "känns" (stor betoning där, inte riktigt kollat mycket där än) det som att energin kommer tillbaka snabbare än innan.
Citera
2023-11-23, 10:48
  #17
Medlem
Hej. Har idag fått Intuniv utskrivet. Har lite för högt blodtryck vilket gör att inga centralstimulerande har funkat för mig då jag fått oerhört högt blodtryck. Har ADD och mycket ångestproblematik. Blir lite orolig att den heller inte ska fungera när jag läser här. Jag är redan trött och orkeslös, tar mig knappt upp ur sängen om dagarna och har nyligen haft ett suicidförsök. Jag är även lite orolig för viktökning då jag såg att det kan vara en biverkning och är redan lite överviktig (enligt mig själv åtminstone) har ni märkt något att vikten skulle ökat? Läkaren pratade om att testa detta och senare kombinera med exempelvis elvanse så det låter ju som en bra plan iallafall.
Citera
2023-12-01, 16:29
  #18
Avstängd
GaranteratMangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Nu har jag läst på väldigt många internationella forum att kombon Intuniv och CS (Metyylfenidate, Elvanse mm) ska vara en fantastik kombo när man hittat rätt dos.
Att samtidigt få dopaminet men mindre noradrenalin låter ju faktiskt perfekt.
Hoppas få prova denna kombo snart.
Hur har det gått?
Citera
2023-12-15, 17:03
  #19
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Jag fick intuniv 2mg utskrivet för blodtrycket och Adhd under en period när jag inte fick äta elvanse och det gör jag helst inte om igen..
Jag fick potensproblem i form av att jag inte längre kunde komma vid sex eller onani, det gick liksom inte att nå orgasm.
Någon annan som råkat ut för det?
Citera
2024-05-14, 06:48
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
Jag fick intuniv 2mg utskrivet för blodtrycket och Adhd under en period när jag inte fick äta elvanse och det gör jag helst inte om igen..
Jag fick potensproblem i form av att jag inte längre kunde komma vid sex eller onani, det gick liksom inte att nå orgasm.
Någon annan som råkat ut för det?

Fan vad sjukt. När jag ökade dosen till 3 mg för cirka en månad sen så hade jag samma problem i flera veckor, nu har det släppt dock. Jag trodde det var stress och skit men kan ju mycket väl vara medicinen då som spökade.
Citera
2024-05-14, 06:56
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaranteratMangel
Hur har det gått?

Detta var min läkares plan från början och jag hade läst här innan så hoppades på det men mitt blodtryck vägrar gå ner mer så nu vägrar de skriva ut elvanse att kombinera med för att du kan få en hjärtattack och det vill vi inte riskera, hade bara varit skönt tyckte jag men då blev de tjuriga som satan och hotade med inläggning.

Det Intuniv har hjälpt mig med är att få ner blodtrycket lite men inte tillräckligt och den har tagit bort all min ångest, jag har fan inte ens ångest längre och jag hade det dagligen förut, men ADD symptomen är kvar typ tusen tankar på en gång, glömmer saker överallt, glömmer tider, har inte koll på var fan jag har arslet knappt, tar inte tag i saker, trött som en jävla gnu. Har bott i min nya lägenhet två veckor och fortfarande inte packat upp. Sen en vecka tillbaka har jag testat att ta en gnutta amfetamin i kapsel eftersom de vägrar skriva ut elvanse och det tycker jag funkar klockrent, när jag inte tar för mycket vill säga men jag håller på att justera mängden, inte så jävla lätt faktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback