Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-01, 09:48
  #133
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Jag kommer att köpa så fort det finns inne, då jag sitter på ett 6år gammalt 1080 som visar tecken att pensionen inte är långt bort.

Datorer är det billigaste intresset man kan ha när det kommer till prylar sett till timmar man får ut för pengen.
Ett nytt grafikkort som håller 5-6år eller EN Turbo till sommarbilen?
En ny GPU eller en mappning av sommarbilen?
En ny GPU eller etc etc.

Gillar man spela spel kan man utan problem lägga undan pengar varje år för nytt grafikkort var 5:e år, även om man lever på försörjningsstöd.
Definitivt. Och köper man begagnat blir det ännu billigare (då blir man ärad som flashbacktroll också )

Sedan är frågan vad man vill göra med sitt kort. Lever man på försörjningsstöd kanske man får klara sig på 640*480 30fps. Hade det ett par år efter studenten. Några nya kort var det överhuvudtaget inte tal om. 3-4 år gammal hårdvara innebar lyx och svält ett par månader framöver.
Citera
2023-05-02, 17:51
  #134
Medlem
De måste tjäna pengar på sina produkter. Grafikkort och mikrochips tar lång tid att studera och fortsätta utvecklas och skapa och därmed skall de belönas rejält.
Det här är inte någon enkel produkt som kan tillverkas enkelt och säljas billigt.
Ta reda på hur mycket det kostar för dem att göra det innan du klagar på dyrheten.
Citera
2023-05-02, 18:04
  #135
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
De måste tjäna pengar på sina produkter. Grafikkort och mikrochips tar lång tid att studera och fortsätta utvecklas och skapa och därmed skall de belönas rejält.
Det här är inte någon enkel produkt som kan tillverkas enkelt och säljas billigt.
Ta reda på hur mycket det kostar för dem att göra det innan du klagar på dyrheten.

Får jag gärna reda på. Jag tror det tas ut ganska stora marginaler nånstans i ledet. Inte så mycket från återförsäljare dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback