Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-02-26, 22:39
  #25
Medlem
Tydligen finns den här utrustningen redan vid ca 20 svenska domstolar samt hos tullverket. Framgår inte hur länge den använts där.

Hur jag än försöker klistra in Expressens artikel vill det sig inte. Min googling var följande: tull domstol nuctech. Står massor skrivet om detta.
Citera
2022-02-26, 23:23
  #26
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag inser att det där mycket väl kan vara ett problem. Sådana problem bör hanteras av myndigheter.

Myndigheter? Hela Sverige är infiltrerat av andra länders medborgare. Kina har väl redan alla ritningar och kartor på militära byggnader och skyddsobjekt? Alla spioner, SSG, stridspiloter, allamed hemlig identitet osv osv är redan ute i världen efter Transportstyrelsens jävla förräderi. Förr fick inte ens norrmän och danskar tillträde över hela Sverige och idag sprids allting som om det vore konfetti. Invandrare som sitter på beslutande position på migrationsverket. Fy fan, vilket jävla skämt.

Allt som har med elektronik att göra är en potentiell säkerhetsrisk. Även valmaskiner i USA. Och Sverige!



Citat:
Ursprungligen postat av Buffalo-Milkshake
Tydligen finns den här utrustningen redan vid ca 20 svenska domstolar samt hos tullverket. Framgår inte hur länge den använts där.

Hur jag än försöker klistra in Expressens artikel vill det sig inte. Min googling var följande: tull domstol nuctech. Står massor skrivet om detta.

Allt hemligt i Sverige är som ett skyltfönster för främmande makt. Vi skulle behöva få en ny ordning.
Citera
2022-02-26, 23:28
  #27
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Myndigheter? Hela Sverige är infiltrerat av andra länders medborgare. Kina har väl redan alla ritningar och kartor på militära byggnader och skyddsobjekt? Alla spioner, SSG, stridspiloter, allamed hemlig identitet osv osv är redan ute i världen efter Transportstyrelsens jävla förräderi. Förr fick inte ens norrmän och danskar tillträde över hela Sverige och idag sprids allting som om det vore konfetti. Invandrare som sitter på beslutande position på migrationsverket. Fy fan, vilket jävla skämt.

Allt som har med elektronik att göra är en potentiell säkerhetsrisk. Även valmaskiner i USA. Och Sverige!





Allt hemligt i Sverige är som ett skyltfönster för främmande makt. Vi skulle behöva få en ny ordning.
Jaha. Så hur ska då svenska flygplatsoperatörer mm då agera när de behöver handla nya prylar?
Citera
2022-02-26, 23:39
  #28
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jaha. Så hur ska då svenska flygplatsoperatörer mm då agera när de behöver handla nya prylar?

Det kan jag naturligtvis inte redogöra för men 1A borde vara att enbart ha svenskar anställda på känsliga områden och så vitt jag vet har tex hamnar, tågstationer tidigare klassats som känsliga områden, precis som flygplatser.
Citera
2022-03-01, 19:47
  #29
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
I nuvarande säkerhetsläge har kanske våra politiker vaknat.
Många andra har gjort det innan:

https://globalnews.ca/news/7470250/c...deal-rejected/

Citat:
$6.8 million Nuctech deal rejected after security review
Ottawa has increased its national security requirements based on a risk review, and as a result, Global Affairs Canada will not proceed with a $6.8 million contract with a partially Chinese state-owned security company that was to install and run X-ray scanners in Canada’s embassies around the world.
Citera
2024-03-03, 09:58
  #30
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
I nuvarande säkerhetsläge har kanske våra politiker vaknat.
Många andra har gjort det innan:

https://globalnews.ca/news/7470250/c...deal-rejected/

Citat:
$6.8 million Nuctech deal rejected after security review
Ottawa has increased its national security requirements based on a risk review, and as a result, Global Affairs Canada will not proceed with a $6.8 million contract with a partially Chinese state-owned security company that was to install and run X-ray scanners in Canada’s embassies around the world.
Nästan förvånande att Kanadas regering stoppade detta , de har kallats vitt och brett för "chinada" ett tag.

Finns det mer info/uppföljning?

Även om Arlanda, är intresserad. Ska söka lite själv sen med givetvis ..

"Bump"
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback