Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-19, 13:07
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Ryggresningar är toppen för rumpan också. Vet inte om det ”ska” vara så dock eller om jag gör fel. 😉
Lite beroende på hur man ställer in maskinen man kör i, men att det tar mycket i rumpan är bra! Ligger man vågrät med benen så är det mest ryggen som jobbar, men har man lite lutning på bänken så att fötterna är under höften tar det mer på rumpan och baksida lår
Citera
2022-02-21, 22:01
  #122
Medlem
Kellermeisters avatar
Riktigt seg och långtråkig dag idag.. och spöregn och gjorde att det fanns ungefär noll och ingen lust att gå lunchpromenad..

Jobbade halvsent, åkte och fixade klorna och sen till gymmet.
Hade planer på mer men det blev det senare än tänkt och dels spökade blodtrycket så jag var halvt svimfärdig efter varje set.. och så var maskinen jag sett mest fram emot trasig..

Men..
Crosstrainer 5 minuter
Knäböj Smith stång (15) +20 - 5x5
Benpress 5x60, 2x5x70, 2x5x80
Benspark 3x10x25

Eftersom det som sagt svartnade lite framför ögonen efter varje set så bröt jag där..

Lunch: 2 knäckebröd, 1 burk makrill i tomatsås
Extra: typ 20 gram russin och tre små choklad (såna små, inslagna i papper..)
Middag: en skål köttgryta och dippa med paprika

Imorgon ska jag absolut komma ihåg min medicin!!
Citera
2022-02-23, 23:20
  #123
Medlem
Kellermeisters avatar
23/2

Vägde in på 64,7 imorse..

Har i två dagar haft helt meningslös utbildning och idag föll vi för frestelsen och hade fika så det blev både lite nachochips och lite kaka..

Mat:
200 fram vindruvor, 1 clementin
Som sagt, någon näve nachochips och kanske tre kakor.
Lunch: sushi
Middag: vitkålssallad, typ 1 dl ris, två kycklinginnerfiléer och broccoli.

Medicin, omega3 och andra kosttillskott..

Var såååååååå jäkla osugen att gå på gymmet idag. Eller nej, egentligen inte osugen på att gymma men mest sjukt sugen på att åka hem efter jobbet.
Men tog mig i kragen och åkte till gymmet i alla fall!

Löpband, 4 minuter i 6,5 km/h, 1 minut 11 km/h X 5. Totalt 25 minuter.

Bänkpress 10xstång, 5x5x30, 1x40. Ville testa att bänka 40 och se hur det gick. Hade nog fått upp den utan större problem om jag inte kört de andra seten innan men nu fick jag nog liiite, lite hjälp från snubben jag bad att passa.. inte så mycket dock..

Fly delt (?) 5x13,5, 2x5x22,5 (gjorde ont på slutet så valde att bryta där)

Chest press maskin 5x13,5, 3x5x22,5, 5x13,5 - de sista på 22,5 kändes lite väl tunga, så valde att sänka.. dock lite för stort hopp där gör då kändes det för lätt..

Supersetade axelpress (AP) med stång, tricepsdrag neråt (TN) och över huvudet (TF) i cable. Körde utan direkt någon vila mellan alls.
AP 10x10
TN 10x20
TF 10x20
AP - 5x15
TN - 5x30
TF - 5x30
AP - 5x15
TN - 5x40
TF - 5x40
AP 5x15
TN 5x40
TF 5x40
AP 4x15, 1x12,5
TN 5x40
TF 3x40, 5x30
AP 5x12,5
TN 5x30
TF 5x30
TN/TF- 5x40

Fick ge mig lite där, det gick helt enkelt inte. Det störde mig dock med tricepsen så körde, efter lite vila, en sista runda på 40 på båda bara för att..

Sidolyft med hantlar 3x10x3+3

Drag i cable x 3, 3x10x10 (utifrån och tvärs över brösten, nerifrån och lyfta armen rakt fram samt från att armen är tvärs över bröstet till ut på andra sidan.. ingen aning om vad övningarna kallas.. )

Cykel 10 minuter

Hade mutat mig själv med att få basta efter passet men valde att åka hem istället till slut ändå..
Citera
2022-02-27, 15:32
  #124
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Vad är tanken bakom att häva i sig raffinerade kolhydrater som havregryn, knäckebröd och tacos när de stimulerar det dominanta hormonet insulin som är fettbyggande? Vad är vitsen med äppelmos som innehåller fruktos och socker? Du bör ta en titt på glykos index (GI) sam insulin index (II) innan du håller i en kniv och gaffel, - om du nu vill gå ner i vikt.

Har inget emot att du går, men tänk på att inte stressa kroppen, det leder till en markant ökning att fett lagrande hormonet kortisol.

Ta dina 10.000 steg max två gånger i veckan och träna HIIT 2 gånger veckan x 8 minuter och sluta äta sönder processad mat så kommer du komma i form betydligt snabbare än den berg och dalbana du sitter på just nu. Crash and burn metoden håller inte i längden.

Vad är tanken bakom att kapa en tråd och spy ur sig en massa trams?
Inte en mening av det du skrev har någon som helst relevans eller grund i verkligheten.

Dra ut huvudet ur LCHF-röven och kliv in i verkligheten!
Citera
2022-04-03, 13:58
  #125
Medlem
cleovarnamnets avatar
Hur går det?
Citera
2022-04-10, 17:52
  #126
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Hur går det?

Hej igen!

Man skulle kunna tro att jag lagt av och ner men så är faktiskt inte fallet. Jag har däremot kommit lite närmre väggen än jag är bekväm med och har därför skalat bort allt som inte är nödvändigt, exempelvis journalen här. Har dock fortsatt med träning, i alla fall en del.. dock inte skrivit ner mina pass så mycket och har mer fokuserat på rutinen och känslan än siffrorna så att säga..

Men ja, jag är nere på sub 63 nu, vilket känns bra i sig. Sen att det till stor del beror på att jag helt saknar aptit och inte alls äter särskilt mycket, det är kanske inte lika bra..

Har främst hållit fast vid joggingen, dels för att det är lättast att klämma in i livet och dels för att det hjälper mig att tömma huvudet när livet är stressat… i schemat är jag nu på att jogga 2 minuter, promenera tre plus lite löpteknikövningar. När jag är på gymmet blir det dock ibland att bara jogga på på bandet och då har det blivit runt tio minuter..

Magen är väldigt mycket plattare än innan även om det finns mer än önskvärt kvar och jag börjar se en indragning i sidan nu.. byxor börjar bli för stora och jag kommer i kläder jag inte kunnat ha på länge. Så nu är fokus på armarna samt på ryggen..
Citera
2022-04-11, 22:11
  #127
Medlem
Kellermeisters avatar
Promenad på lunchen, typ 2 kilometer drygt.

Joggingtur nu på kvällen. Hade bestämt mig att det SKULLE ske men så var jag ju tvungen att kolla fotbollen så klockan blev mycket… gamla Keller hade lätt hittat en ursäkt att slippa men nu snörde jag på mig skorna, på med ledband och reflexväst och så ut.. blir numera 3 minuter promenad/2 minuter jogg X 5.. känns ganska lätt men får fortfarande känningar i knän och benhinnor så har valt att inte gå vidare..

Veckans plan är det här passet måndag-onsdag-fredag och så två gympass tisdag och torsdag - rygg/biceps resp ben. Sen kanske någon promenad eller så i påsken..

Mat idag:
1 kopp te med lite honung
1 celsius
1 bar
En portion med pastasås (trodde det var pasta i också men den var tydligen slut… ) med ärtor, bacon och lite creme fraiche..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback