Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2021-12-14, 01:08
  #109
Medlem
MissSnorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storsaga
Kan vara högre användningsgrad här + andra faktorer. Men hänvisa källan då.

högre användningsgrad? Menar du jämföra en pytteliten stad Stockholm och städer på 5 till 11 miljoner invånare?
Citera
2021-12-14, 14:36
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissSnork
högre användningsgrad? Menar du jämföra en pytteliten stad Stockholm och städer på 5 till 11 miljoner invånare?

Antal passagerare/km räls. De har säkert fler spår där. din nöt. Dessutom är nte Stockholm en pytteliten stad på något sätt. med 2.5 miljoner pers tunnelbaneområdet.
Citera
2021-12-14, 22:37
  #111
Medlem
MissSnorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storsaga
Antal passagerare/km räls. De har säkert fler spår där. din nöt. Dessutom är nte Stockholm en pytteliten stad på något sätt. med 2.5 miljoner pers tunnelbaneområdet.
believe me det är inte alls färre passagerare/km räls där, din korkade d... Och Stockholm är litet om man jämför med dessa två städer jag nämnde. Har du svårt med läsförståelse?
Saken är helt enkelt med bättre organisation och kanske högre teknisk standard vad vet jag
Citera
2021-12-14, 22:47
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissSnork
believe me det är inte alls färre passagerare/km räls där, din korkade d... Och Stockholm är litet om man jämför med dessa två städer jag nämnde. Har du svårt med läsförståelse?
Saken är helt enkelt med bättre organisation och kanske högre teknisk standard vad vet jag

Hur kan du inte fatta att andra tågsystem kan ha färre passagerare / räls?? Om större andel åker bil tex. Enligt källan jag länkade tidigare hade Sverige en av de högsta användningsgraderna i eu.

Om du tycker att 2.5 miljoneranvändningsgraderna är pyttelitet jämfört med 5 miljoner är det din märkliga åsikt.

Andra faktorer kan vara klimat+ längden på sträckor etc.
__________________
Senast redigerad av storsaga 2021-12-14 kl. 22:50.
Citera
2021-12-14, 23:59
  #113
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Punktlighet är för övrigt ett värdelöst mått, eftersom det leder till att SJ ställer in så fort ett tåg på förhand riskerar att bli försenat.

Det gäller förstås inte i detta fall, men allmänt. För mycket snö - ställ in helt! För kallt - ställ in helt!

Förr gick tågen även när det snöade eller var kallt. Det tog längre tid att komma fram då, men att tågen gick alls var viktigare än punktlighet. Och självklart fanns det uppvärmningsmöjligheter även vid strömavbrott.

Punktlighetsgalenskapen gör ju också att man hellre ser att ett tåg som är försenat blir bortprioriterat och jätteförsenat än att alla blir bara lite försenade.

Men det är väl EU-galenskap bakom punktlighetsfetischismen tror jag.
__________________
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2021-12-15 kl. 00:02.
Citera
2021-12-18, 19:35
  #114
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Det är ett nytt planeringssystem som gör att genierna som styr och planerar på huvudkontoret inte har någon aning om var personal och fordon befinner sig. Sjukskrivningarna var en form av protest vad jag har hört.

Personalen har blivit tvingade att arbeta med snabba schemaändringar där de får veta dagen innan hur vilka tider de ska jobba dagen efter och ledigheter inför julen beviljas inte. Nu förstår ju själva hur det är för småbarnsföräldrar att få veta med en dags varsel att de faktiskt ska arbeta natt och inte dag. Folk har nu börjat säga upp sig, räkna inte med att det blir bättre under 2022.
Citera
2021-12-18, 19:37
  #115
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Punktlighet är för övrigt ett värdelöst mått, eftersom det leder till att SJ ställer in så fort ett tåg på förhand riskerar att bli försenat.

Värt att nämna att det är främst MTR som har kört med den strategin för att kunna skryta med bäst punktlighet Stockholm-Göteborg.
Citera
2022-02-09, 10:04
  #116
Medlem
Sverige har blivit ett U-land med en riktig dålig infrastruktur.
Ingen borde vara förvårnad att det rasar.
Bara vänster folk som inte ville se det komma redan för många årsedan och nu rasar allt i ett enormt snabbt tempo.
Och yes Stocckholm ÄR en pytte stad. En skitstad helt enkelt som man undviker till varje pris.
Precis som hela Sverige.
Varje gång man nås av nyheter på ett eller annat sätt från Sverige,och dom blir mer ofta förekommande skrattar man och klappar sej själv på axeln att man lämnade pyttelandet som ska rädda världen från alla problem.
Alla sjunger med så löser det sej....We Shall Overcome!
Citera
2022-07-24, 23:06
  #117
Medlem
På grund av personalbrist var de flesta tågen inställda under söndagen.
Ja jävlar...mycket har man hört men detta tar fan priset!!

– Vi ska försöka lösa nästa veckas trafik, förhoppningsvis är vi i ett bättre läge då.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...er-in-avgangar
Citera
2022-07-24, 23:09
  #118
Medlem
Sack, 14, och Seb, 15, skulle åka nattåg från Ljusdal till Kungsbacka i fredags.

Men än så länge har de inte kommit fram.

– Vi blev fast i Sundsvall i två dagar. Vi skulle byta tåg, men vår vagn var inte med och därför fick vi inte kliva på, säger Sack.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...k-inte-aka-med

Systemkollaps delux.
Citera
  • 9
  • 10
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3376790

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback