Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-29, 18:56
  #61
Medlem
Kan det vara runda bordet? Får en känsla av det.
Citera
2021-10-29, 18:58
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kioskvaltare
Från Falun enl artikel

En man i 50-årsåldern från Falun har häktats misstänkt för en grov våldtäkt i Bollnäs kommun förra våren.
Två andra män, varav en från Bollnäs, sitter sedan tidigare frihetsberövade i ärendet, och enligt kammaråklagare Christina Hildebrand finns fler misstänkta gärningsmän.
– Vi tror att det varit ungefär ett tiotal förövare, säger hon.

Nån som har prenumeration?

https://www.helahalsingland.se/2021-...ktad-for-grov-

Kan B*inkenstjä*na ha nåt med fallet att gör också?
Citera
2021-10-29, 18:58
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanKarlsson12345
Fantastiskt hur vissa kan tro att det är invandrare.

I Dessa typer av fall är det med 99% säkerhet svenska namn. Garanterat även denna gång.

Nu tror jag inte det gäller i just detta fall men att en tjej velat ha 3-10 killar samtidigt är inte direkt häpnadsväckande men givetvis väldigt sällsynt.

Det är inte så fantastiskt eftersom statistiken och forskningen visar att andelen svenskar som begår gruppvåldtäkter och överfallsvåldtäkter är knappt mätbar.

Så liten sannolikhet att om de misstänkta är svenskar så borde våldtäktsanklagelsen ifrågasättas starkt.
Citera
2021-10-29, 19:00
  #64
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Kan B*inkenstjä*na ha nåt med fallet att gör också?
En inte helt dum gissning, alls. Porr skulle kunna vara något han kan tänkas satsa (non pun) på...
Citera
2021-10-29, 19:00
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
En av de häktade är från Bollnäs. Robin A.

Kollade hans vänner på Facebook och jämförde med alla ledamöter i kommunfullmäktige och tre namn dök upp på båda ställen.

En från SD, en från Vänsterpartiet och den tredje från Bollnäspartiet.

Vill inte hänga ut någon oskyldig, men förnamnen börjar på F, K och M.

Vice ordförande för Vänsterpartiet och Bollnäspartiet är kvinnor.
Citera
2021-10-29, 19:01
  #66
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
En av de häktade är från Bollnäs. Robin A.

Kollade hans vänner på Facebook och jämförde med alla ledamöter i kommunfullmäktige och tre namn dök upp på båda ställen.

En från SD, en från Vänsterpartiet och den tredje från Bollnäspartiet.

Vill inte hänga ut någon oskyldig, men förnamnen börjar på F, K och M.

Hmm, blandad kompott i umgänget tydligen, ingen beröringsskräck där verkar det som, stämmer vännerna in på de namn som dök upp i det PM som intermittentexplosiv fick?
Citera
2021-10-29, 19:04
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fick PM från nyreggad, ta det för vad det är:


(min maskning)
En av dem, R*bin Asp*nfelt, är ett satans svin på FaceBook. Han har näthatat mig pga att jag berättar om vad invandrarna ställer till med, fick t o m pm från han där han kallar mig för fitta och allt möjligt. Hoppas han åker dit!
Citera
2021-10-29, 19:04
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Med tanke på Dalarna tänker jag mig tex Hofors kommun men finns många andra angränsande kommuner till dalarna.
Bollnäs är det
Inget annat
Citera
2021-10-29, 19:06
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fick PM från nyreggad, ta det för vad det är:


(min maskning)
A.S som nämns från Sundsvall har en dom i Lexbase, men det var bara en fortkörning som bestridits pga nöd då han lärde en häst åka hästtransport.. så inget matnyttigt där.
Citera
2021-10-29, 19:06
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segelmorot
Nope, men om det är SD får det mest skriverier. Journalister måste vara mot SD annars förlorar dom jobbet. Bara några få höga journalister är stora nog att inte regelbundet behöva ta avstånd från sd.

Har du något som säger annorlunda än vad jag skrev i min tidigare kommentar som svar till en annan?
Citera
2021-10-29, 19:06
  #71
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, blandad kompott i umgänget tydligen, ingen beröringsskräck där verkar det som, stämmer vännerna in på de namn som dök upp i det PM som intermittentexplosiv fick?
Nej ingen av dom är vän med varandra på fb, deras enda gemensamma nämnare hitills är husvagn/husbilar vilket får mig att tänka på fulla(fula) gubbar på en camping..
Citera
2021-10-29, 19:06
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
En av de häktade är från Bollnäs. Robin A.

Kollade hans vänner på Facebook och jämförde med alla ledamöter i kommunfullmäktige och tre namn dök upp på båda ställen.

En från SD, en från Vänsterpartiet och den tredje från Bollnäspartiet.

Vill inte hänga ut någon oskyldig, men förnamnen börjar på F, K och M.
Fel inte SD...
Men sjukvårdspartiet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback