Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-18, 14:34
  #1
Medlem
Flashback lär ju vara yttrandefrihet på riktigt, därför vänder jag mig till detta eminenta forum som ett försök att få hjälp på riktigt.
Som bekant har Sverige en underrättelsetjänst som sorterar direkt under landets Försvarsmakt.
Om man nu råkar vara drabbad av den förra verksamheten under lång tid så finns naturligtvis ett önskemål om att bli befriad från denna uppvaktning.
Min fråga är kort:
Finns det någon jurist / advokat som kan vara mig behjälplig i ett sådant ärende,
Citera
2021-10-18, 18:49
  #2
Avstängd
Flytta till ett annat land eller säg upp din kontrabevakade pisstjänst på scania. Tror du Sveriges statliga säkerhetstjänster bryr sig om dig som hårt arbetande skandinav/europé, eller araberna/afrikanerna som de kämpar med blod och tårar för att ta till Sverige i miljontals med syfte våldta din svenska dotter så hon föder HIV-smittade våldtäktsbebisar i brunsvart mulattform? Har du ens pratat med en enda person i Sveriges statliga underrättelsetjänstorganisationer, eller surfat runt i deras privata kanaler på discord? Det är vanliga svenskar som kollar på svt, skavlan, melodifestivalen och käkar falukorv med bea till kalla fakta uppdrag granskning "cannabis är jättefarligt". Ska du prata med dem och försöka förskjuta deras resurser att istället övervaka/avlyssna enligt dig mer intressant objekt x? Som du vet med livsmedelsverkets senaste iraniespion kryllar även must, fra och säpo av utländska spioner som infiltrerat upp till högsta nivå och gärna ser till att "rätt folk" (laglydiga, hårt arbetande bra folk) trakasseras medans de fula fiskarna slinker undan som vanligt. Ju fortfare du inser att du är hatad, föraktad och försvagad av samma människor som tar din skatt för att "skydda dig", blir livet lite enklare. Lycka till i kampen mot Emmanuel Goldsteins högkvarter. Jag vet dock redan vad slutresultatet blir, som med så många andra i ditt fall: du tar dig an omöjliga processer med djävulens advokater som hånskrattar hela vägen och förvärrar situationen, vilket till slut bara leder till ett genuint svenskförakt från din sida. I slutet av dagen importerar svensken bara ännu mer araber och afrikaner samt spottar på hårt arbetande skandinaver/européer, du kan inte vinna. Flytta utomlands bara, svensken är ett mycket äckligt djur som sålt sig till araberna och afrikanerna, deras diplomatiskt skyddade adelsherrar!
__________________
Senast redigerad av ApodemusSylvaticus 2021-10-18 kl. 19:12.
Citera
2021-10-18, 19:40
  #3
Medlem
Ett minst sagt komplext svar som dessvärre inte svarar på min fråga. Min frågeställning var kort och gott
om någon känner till en jurist som arbetar med just den typ av frågeställningar jag presenterade. Om så är fallet är jag synnerligen angelägen att komma i kontakt med personen ifråga.
__________________
Senast redigerad av lutronic 2021-10-18 kl. 19:43.
Citera
2021-10-18, 20:57
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lutronic
Ett minst sagt komplext svar som dessvärre inte svarar på min fråga. Min frågeställning var kort och gott
om någon känner till en jurist som arbetar med just den typ av frågeställningar jag presenterade. Om så är fallet är jag synnerligen angelägen att komma i kontakt med personen ifråga.
De flesta jurister inom svenskt rättsväsende mot grov brottslighet är säpoangivare ändå, SPECIELLT inom detta. Den personen du anförtror dig kommer genom kontaktpersoner rapportera till marxisthögkvarteret, spela in och logga samtalen etc. Är det din lojala vän för han fakturerar dig 4000kr i timmen kanske? Nej. Och nej ännu en gång det hjälper inte att sitta i juridiskt "avlyssningsskyddade rum" hos advokatkontoren, vad tror du? Det finns inga domar där privatpersoner eller aktiebolag vunnit processer mot DDR-högkvarteren.

Det äckligaste hos dessa människor är att de inte plockar bort buggarna och smygkamerorna de installerat, det "förverkas" som engångsbruk i nästan alla fall alltså ligger kvar och skickar data utan aktiv mottagare (glöms bort). Så vad ska du göra även om du vinner i en ren fantasiverklighet? Tror du de kommer säga "okej vi åker hem till dig, rensar skiten på avlyssningsutrustning samt clearar din mobil från våra trojaner och bränner alla dokument kring dina företagshemligheter vi redan sålt vidare!".

Säpo och underrättelsemänniskor frågar aldrig om lov, kommer aldrig överens, de snor, tjuvar, luras och backstabbar. Varje person är ett äckel, till och med juristen, SPECIELLT juristen. Ska du ha ett trakasserierkännande från en myndighet som inte ens erkänner vad de gör annat än patetiska regnbågsslogans skapade av PR-kommunikatörer och webbdesigners?
__________________
Senast redigerad av ApodemusSylvaticus 2021-10-18 kl. 21:07.
Citera
2021-10-18, 21:16
  #5
Avstängd
Varför var Julian Assange tvungen att fly till Ryssland, samma med Edward Snowden?

Hur behandlades Julian Assange av svenskt rättsväsende och svenska jurister?

Glöm dina fantasier. Svenskt rättsväsende bryr sig bara om att leka usa-spioner och massimportera afrikaner och araber. Det går inte att vinna genom deras spelregler som du försöker starta processer inom, därför att de hatar dig, de vill se dig gå under och försvagas tills du begår självmord genom vansinne.

Utomlands, enda lösningen. Gå inte till psykiatrin, de har massa smutsiga säpoangivare där med.
Citera
2021-10-25, 21:01
  #6
Moderator
Ruskigbusss avatar
0.04 - Korspostning.

Övervakning och integritet --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
2021-10-26, 07:15
  #7
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nu har Iknowafewthings och jag kommit överens om att vara snälla. Så varning och papperskorg av den här tråden återställs. Men, ge fan i att korsposta i framtiden.

/Mod

Papperskorgen --> Övervakning och integritet
/Moderator
Citera
2021-10-26, 22:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApodemusSylvaticus
Varför var Julian Assange tvungen att fly till Ryssland, samma med Edward Snowden?

Hur behandlades Julian Assange av svenskt rättsväsende och svenska jurister?

Glöm dina fantasier. Svenskt rättsväsende bryr sig bara om att leka usa-spioner och massimportera afrikaner och araber. Det går inte att vinna genom deras spelregler som du försöker starta processer inom, därför att de hatar dig, de vill se dig gå under och försvagas tills du begår självmord genom vansinne.

Utomlands, enda lösningen. Gå inte till psykiatrin, de har massa smutsiga säpoangivare där med.
Ett mist sagt "yvigt" svar där jag på eget bevåg sållar bort mycket men tar fasta på följande mening:
Utomlands, enda lösningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback