Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-15, 14:36
  #385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det var en knall, ja. Men faktum kvarstår att hon - bevisligen - hade potentialen att spela på den nivån, men egentligen bara gjorde det under den veckan. Tennis är ju inte heller som typ längdhopp där Bob Beamon kunde få på ett flaxhopp när allt stämde med väder och vind och hoppade 8,90 men aldrig var i närheten av det i övrigt.

På vägen mot guldet slog hon Hercog, Pavluchenkova, Muguruza, Siegemund, Kvitova och Kerber. Hon slog Muguruza (världstrea) med 6-1 6-1, samma siffror mot Siegemund. I finalen mot Kerber vann hon en tresetare med 6-1 i avgörande set. Kerber var världstvåa vid tillfället och vann en månad senare US Open och tog över förstaplatsen på rankingen från Serena Williams.

Så det var inte flax som gav Puig guldet, och onekligen väcker det frågor om hur och varför hon bara nådde sin fulla potential under den veckan men varken före eller efter. Ingen medelmåtta hade kunnat göra det hon gjorde, men däremot var hennes resultat i övrigt medelmåttiga i förhållande till hennes potential.

Jo, tennis kan faktiskt vara lite som längdhopp för vissa spelare. Men det behöver inte betyda att det är tur, det är helt naturligt. De gör en turnering som står över allt annat de gör i hela sin karriär. Inget konstigt med det, så det fungerar i sport. Ibland så stämmer allt för en liten stund och sedan så går man tillbaka till sitt rätta jag. Toppen på ens karriär. Så är verkligheten för i princip alla idrottsutövare. Det är bara de allra bästa som har sådan hög grundnivå så att de är fantastisk bra hela tiden.

I längdhopp kan man ha tur med vind som du skriver. I tennis kan man ha tur med att sina motståndare inte är i toppform.

Av det jag har sett av Puig så var hon en medelmåtta som hade en kanonturnering. För mig var det en jätteskräll att hon vann OS. Skulle jag aldrig tippat efter att ha sett henne spela. Hon får vara extremt jävla nöjd med sin karriär att hon fick ett OS-guld är otroligt stort för henne (och hennes land). Det är långt över vad hon i normala fall skulle ha åstadkommit med den talangen hon besatt.
2021-09-15, 14:46
  #386
Avstängd
Spenatkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Vad heter hon med jättetuttarna ?

https://www.instagram.com/p/CTtDt0ll2G9/

Ingen aning, men hon blev poppis på twitter.

Alla gillar ett par schyssta meloner.
2021-09-15, 18:12
  #387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jo, tennis kan faktiskt vara lite som längdhopp för vissa spelare. Men det behöver inte betyda att det är tur, det är helt naturligt. De gör en turnering som står över allt annat de gör i hela sin karriär. Inget konstigt med det, så det fungerar i sport. Ibland så stämmer allt för en liten stund och sedan så går man tillbaka till sitt rätta jag. Toppen på ens karriär. Så är verkligheten för i princip alla idrottsutövare. Det är bara de allra bästa som har sådan hög grundnivå så att de är fantastisk bra hela tiden.

I längdhopp kan man ha tur med vind som du skriver. I tennis kan man ha tur med att sina motståndare inte är i toppform.

Av det jag har sett av Puig så var hon en medelmåtta som hade en kanonturnering. För mig var det en jätteskräll att hon vann OS. Skulle jag aldrig tippat efter att ha sett henne spela. Hon får vara extremt jävla nöjd med sin karriär att hon fick ett OS-guld är otroligt stort för henne (och hennes land). Det är långt över vad hon i normala fall skulle ha åstadkommit med den talangen hon besatt.

Sedan så är, som det redan diskuterats i den här tråden, kvinnliga tennisspelare extremt ostabila mentalt.

Så att hon slår topprankade spelare säger egentligen inte så mycket. Bekräftar bara faktumet hur dåliga dessa spelare är mentalt. Muguruza är ett skämt. Kerber är väl okej, men även hon är extremt ojämn. Så det säger ingenting egentligen. Inga konstiga resultat mer än att det var en skräll.
2021-09-15, 18:53
  #388
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Sedan så är, som det redan diskuterats i den här tråden, kvinnliga tennisspelare extremt ostabila mentalt.

Så att hon slår topprankade spelare säger egentligen inte så mycket. Bekräftar bara faktumet hur dåliga dessa spelare är mentalt. Muguruza är ett skämt. Kerber är väl okej, men även hon är extremt ojämn. Så det säger ingenting egentligen. Inga konstiga resultat mer än att det var en skräll.

Puig vann inte OS för att motståndarna var dåliga. Men det här är en tråd för US Open så det blir OT.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback