Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-05, 19:37
  #325
Medlem
Trodde säsongen var helt över, men så gick jag förbi den bästa toppishagen i stan under min dagliga promenad bara för att ta ett litet kik.
Detta blev resultatet: https://imgur.com/a/lbQJzue
Jag tycker dom är ovanligt stora. Misstänker att folk har låtit hagen vara ifred ett tag nu i tron om att säsongen varit slut och att dom således hunnit växa sig riktigt stora.
Gick runt i mörkret med ficklampan från mobilen när jag plockade. Får ta mig en ordentlig tur i morgon under dagsljus
Citera
2021-11-06, 02:44
  #326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Kan finnas kolla temperatur.nu om det varit mycket frost senaste.

👍
Citera
2021-11-06, 22:47
  #327
Medlem
Hamwids avatar
Ni som hittar massor, bor ni centralt eller är ni typ ensamma om att plocka i ert område? Lyckas inte hitta något själv, känns som andra hinner före hela tiden...
Citera
2021-11-21, 02:39
  #328
Medlem
ruttenfimps avatar
Skulle vilja säga att här är nog säsongen officiellt över.

Inte hittat en enda på ställen jag alltid hittar någon även om jag rensat nyligen. Tänker att mycket ställen som varit fulla med vatten har blivit torrare och man kan gå på lite fler ställen, möjligt att de poppar upp en del där om det är varmt igen ett tag till?

Nåväl helt okay säsong må jag säga. Då får man vänta ett år till, massor med tid att lära sig om flera psilocybin svampar hade varit skoj och avancera sitt plockande och tex leta flera arter så kan man få större skördar genom att plocka flera typer.
__________________
Senast redigerad av ruttenfimp 2021-11-21 kl. 02:44.
Citera
2021-11-21, 11:28
  #329
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Skulle vilja säga att här är nog säsongen officiellt över.

Inte hittat en enda på ställen jag alltid hittar någon även om jag rensat nyligen. Tänker att mycket ställen som varit fulla med vatten har blivit torrare och man kan gå på lite fler ställen, möjligt att de poppar upp en del där om det är varmt igen ett tag till?

Nåväl helt okay säsong må jag säga. Då får man vänta ett år till, massor med tid att lära sig om flera psilocybin svampar hade varit skoj och avancera sitt plockande och tex leta flera arter så kan man få större skördar genom att plocka flera typer.


Öh.. Vart bor du? Här har de då legat snö på marken iaf 3 veckor om inte mer. Skottade senast igår.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback