Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-05-09, 20:52
  #25
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Tyvärr har jag haft oturen att bo med en person som försatt mig i skulder, givetvis mitt egna fel, jag tog lån i mitt namn som jag inte kunde betala tillbaka, skämdes att fråga min familj och sedan gick alla skulder till fogden, hade ungefär 250000 och har lyckats betala av så jag har 150000kr kvar, bor dessvärre hos familjen just nu och det är oerhört jobbigt och pinsamt. Grannar runtomkring frågar ofta varför jag inte har eget ställer massa frågor, och jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag jobbar men svårt att spara ihop eller betala av allt då jag har andra utgifter buss till jobbet betala a kassa sen köper jag egen mat och det är ändå en tight buffert betalar jag av allt i år så har jag prick i 3 år framöver.. så hur jag än gör är jag fast och lan inte flytta ut, är snart 30 år och det stressar mig ännu mer.
Ja, det låter surt. Kan du påvisa att du sista åren betalt på din skuld och att inga nya skulder tillkommit så ska det nog inte vara en omöjlighet att finna något. Ju snabbare du betalar av, desto snabbare blir du ju fri så att säga, även om du har en eller flera anmärkningar och du om något år kan visa att du inte har någon KF skuld kvar så är ju det det bästa i detta läge. Men det är fan surt för dig, jag fattar.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback