Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-04-13, 13:53
  #97
Medlem
Tack för svar.
Du nämnde alla aspekter jag älskade med MXE som inte Ketamin ger mig i samma utsträckning, speciellt den antideppresiva effekten som är väldigt viktig imo. När du beskriver den låter det ändå ganska så likt MXE. Undra om man kan nå liknande rus på en högre dosering som du nämner.

Kommer du testa den här mer i närtid?

Citat:
Ursprungligen postat av Sarcophagus
Mådde riktigt bra hela tiden, även efteråt. Den tycks ha en anti-depressiv effekt som, åtminstone för mig, är starkare än den hos ketamin. Kunde sova efteråt och jobba dagen efter utan problem.
Upplever substansen som mindre dissociativ än ketamin, men ungefär lika bedövande och smärtstillande, lugnande och ungefär lika euforisk, om inte mer. Den är mer åt det sederande hållet skulle jag säga.
Den kan inte mäta sig med MXE, men det är ändå en trevlig substans tycker jag. På 100mg var jag ganska fungerande och kunde läsa och skriva samt städa lite, även om man rörde sig som en robot, haha. Skulle gå och handla, men fick vända då jag inte kunde gå normalt.

Edit: glömde nämna att HXE inte är lika visuell som ketamin, men kan tänka mig att den blir visuell i högre doser, eller med lägre tolerans. Persiennerna fladdrade lite i periferin, men inte mer än så.
Citera
2024-04-15, 10:36
  #98
Medlem
Sarcophaguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySvensson
Tack för svar.
Du nämnde alla aspekter jag älskade med MXE som inte Ketamin ger mig i samma utsträckning, speciellt den antideppresiva effekten som är väldigt viktig imo. När du beskriver den låter det ändå ganska så likt MXE. Undra om man kan nå liknande rus på en högre dosering som du nämner.

Kommer du testa den här mer i närtid?

Testade en högre dosering. Inledde med 120mg och fyllde sedan på med 30mg efter några timmar. Det var kraftigt visuellt - folk hade sex ögon och allt vibrerade och fladdrade i synfältet. Vanföreställningarna var grova, trodde ett tag att jag hade dött och hamnat i helvetet där jag skulle få lida i en evighet i bristfälligt konstruerade världar. Vidare kunde jag knappt röra mig på flera timmar. Det påminde om ketamin+lustgas. Värt att nämna var att set and setting var kass, då jag hade massor av folk över och rökte på tok för mycket hasch.
Dagen efter tjöt det i huvudet och jag var lite skakis. Underskattade substansen.

Kommer att testa igen, men det dröjer nog några veckor och nästa gång blir det med en bättre set and setting - kommer att bara ligga i sängen och blunda om jag tar över 100mg igen.
Citera
2024-04-15, 13:51
  #99
Medlem
Intressant uppdatering, tack för att du delar. Det låter som att den har lite samma dospotens som MXE i så fall?

Jo setting är ju otroligt viktig när det kommer till såna här substanser, och som du säger är förmodligen sängen, hörlurar och musik optimalt vid större doseringar. Jag använder uteslutande de här substanserna ensam och i hopp om att få uppleva en otrolig inre resa. Har själv haft några dåliga upplevelser på MXE när jag varit i mer sociala settings / kört ihop med andra.

Nu efter en större dos, tror du den har potential att vara mer som MXE eller avvek den alldeles för mycket? Och kändes det som upplevelsen hade potential men förstördes av settingen?



Citat:
Ursprungligen postat av Sarcophagus
Testade en högre dosering. Inledde med 120mg och fyllde sedan på med 30mg efter några timmar. Det var kraftigt visuellt - folk hade sex ögon och allt vibrerade och fladdrade i synfältet. Vanföreställningarna var grova, trodde ett tag att jag hade dött och hamnat i helvetet där jag skulle få lida i en evighet i bristfälligt konstruerade världar. Vidare kunde jag knappt röra mig på flera timmar. Det påminde om ketamin+lustgas. Värt att nämna var att set and setting var kass, då jag hade massor av folk över och rökte på tok för mycket hasch.
Dagen efter tjöt det i huvudet och jag var lite skakis. Underskattade substansen.

Kommer att testa igen, men det dröjer nog några veckor och nästa gång blir det med en bättre set and setting - kommer att bara ligga i sängen och blunda om jag tar över 100mg igen.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback