Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-03-27, 23:24
  #13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Nej inte nu.

Jo.
Citera
2021-03-28, 00:11
  #14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Nej inte nu.
Hur lyckas man kompartmentalisera så illa på en enda detalj, och sen tro att D ens snuddar att lika MP?
Visst är det så att Demokrater har ett större intresse att hjälpa folket och medborgarna i USA, det i sig gör inte att D ens är i närheten av MP.

D är till höger om M, utan tvekan i många många frågor.
Men det betyder inte att man kan ta in fakta och forskning som berättar att man behöver göra saker för sina medborgare.
Citera
2021-03-30, 11:52
  #15
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hur lyckas man kompartmentalisera så illa på en enda detalj, och sen tro att D ens snuddar att lika MP?
Visst är det så att Demokrater har ett större intresse att hjälpa folket och medborgarna i USA, det i sig gör inte att D ens är i närheten av MP.

D är till höger om M, utan tvekan i många många frågor.
Men det betyder inte att man kan ta in fakta och forskning som berättar att man behöver göra saker för sina medborgare.

D är helt klart till vänster om M.

D är för massinvandring och medborgarskap till illegala.
D har en transa i regeringen.
D vill ha högre bolagsskatt än Sverige.
D vill ej avskaffa sådant som arvsskatt, förmögenhetsskatt, fastighetsskatt.
D är emot friskolor/vouchers.
Citera
2021-03-30, 12:00
  #16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
1D är helt klart till vänster om M.

2D är för massinvandring och medborgarskap till illegala.
3D har en transa i regeringen.
4D vill ha högre bolagsskatt än Sverige.
5D vill ej avskaffa sådant som arvsskatt, förmögenhetsskatt, fastighetsskatt.
6D är emot friskolor/vouchers.
1 Nope.

2 Det bevisar ni genom prata om burar att så inte är fallet.
3 jaha, och? inbillar du dig personen inte kan utföra arbetet?
4 Skatten är hopplöst fel på lafferkurvan i USA, och sett har vi sett med den skeenande statskulden under trumpen och i den bästa högkonjunkturen någonsin.
5 Inget fel med skatt i ett samhälle.
6 Precisera dig.

D är till höger om M i väldigt många frågor, det är sånt som kallas för fakta.
Citera
2021-03-30, 12:11
  #17
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
1 Nope.

2 Det bevisar ni genom prata om burar att så inte är fallet.
3 jaha, och? inbillar du dig personen inte kan utföra arbetet?
4 Skatten är hopplöst fel på lafferkurvan i USA, och sett har vi sett med den skeenande statskulden under trumpen och i den bästa högkonjunkturen någonsin.
5 Inget fel med skatt i ett samhälle.
6 Precisera dig.

D är till höger om M i väldigt många frågor, det är sånt som kallas för fakta.

1. Jo.
2. Vad menar du jag skrivit om burar?
3. Det är vänster/kulturradikalt att vara för transor.
4. Kvarstår faktum att D vill ha högre bolagsskatt än Sverige.
5. Uppenbarligen tycker M att sådana skatter är fel. M är höger om D.
6. D är emot school vouchers. Vinstdrivande skolor ska kunna få skattepengar för sin verksamhet. Bland R finns ett mycket större stöd. Och i M vore det otänkbart vara emot.

Du har ej presenterat någon fakta.
Citera
2021-03-30, 13:08
  #18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
1. Jo.
2. Vad menar du jag skrivit om burar?
3. Det är vänster/kulturradikalt att vara för transor.
4. Kvarstår faktum att D vill ha högre bolagsskatt än Sverige.
5. Uppenbarligen tycker M att sådana skatter är fel. M är höger om D.
6. D är emot school vouchers. Vinstdrivande skolor ska kunna få skattepengar för sin verksamhet. Bland R finns ett mycket större stöd. Och i M vore det otänkbart vara emot.

Du har ej presenterat någon fakta.
Nope, undra varför du vägrar se det, bias?
Burar, ja, undra det, läs lite trådar så kommer den trilla in.
Varför skulle inte transor kunna göra ett jobb, du glömmer av det.

Och D nära MP, inte en chans och inte ens nära, enda du berättar är att du inte kan nått om politik.
Och varför du gör det är udda.
Citera
2021-03-30, 13:11
  #19
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Demokraterna är ett brett och spretigt parti som faktiskt spänner över nästan hela motsvarande det svenska politiska fältet från V till M.


Ja det är det bästa svaret.

I genomsnitt skulle jag placera de ungefär där C är, ekonomiskt långt åt höger men kulturellt progressivt och med ambitioner för att göra någonting åt klimatförändringarna.
Citera
2021-03-30, 13:28
  #20
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ja det är det bästa svaret.

I genomsnitt skulle jag placera de ungefär där C är, ekonomiskt långt åt höger men kulturellt progressivt och med ambitioner för att göra någonting åt klimatförändringarna.

D är för högre bolagsskatt än Sverige.
D är för arvsskatt, fastighetsskatt, förmögenhetsskatt.
D är mot friskolor/voucher-system.

Allt detta är röda skynken för C. Hur poppis är man i D om man likt Annie Lööf har Ayn Rand som idol?
Citera
2021-03-30, 13:38
  #21
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
D är för högre bolagsskatt än Sverige.
D är för arvsskatt, fastighetsskatt, förmögenhetsskatt.
D är mot friskolor/voucher-system.

Allt detta är röda skynken för C. Hur poppis är man i D om man likt Annie Lööf har Ayn Rand som idol?


Men det är detaljer, de har andra skatter än vi har, det totala skattetrycket man vill ha är ungefär jämförbart med borgerligheten här.

Jag skulle också kunna räkna upp en mängd punkter de har som hade ratats av vår vänster, så som att Biden har utlovat att använda sitt veto mot offentlig sjukvård. Du får slå ihop hela paketet för att kunna göra en så rättvis jämförelse som möjligt. Det finns antagligen de som uppskattar Rand i D's högerflygel. Men jag håller med om att det är en ganska extrem ståndpunkt som inte stämmer bra överens med partiets politik. Frågan är dock om Ayn Rand hade känt sig hemma i Centern, det tror jag inte. (Och hur kan för övrigt så många republikaner ha Ayn Rand som idol, när de låtsas vara så extremt fromma och gudfruktiga?)
Citera
2021-03-30, 13:51
  #22
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Men det är detaljer, de har andra skatter än vi har, det totala skattetrycket man vill ha är ungefär jämförbart med borgerligheten här.

Jag skulle också kunna räkna upp en mängd punkter de har som hade ratats av vår vänster, så som att Biden har utlovat att använda sitt veto mot offentlig sjukvård. Du får slå ihop hela paketet för att kunna göra en så rättvis jämförelse som möjligt. Det finns antagligen de som uppskattar Rand i D's högerflygel. Men jag håller med om att det är en ganska extrem ståndpunkt som inte stämmer bra överens med partiets politik. Frågan är dock om Ayn Rand hade känt sig hemma i Centern, det tror jag inte. (Och hur kan för övrigt så många republikaner ha Ayn Rand som idol, när de låtsas vara så extremt fromma och gudfruktiga?)

Det amerikanska skattesystemet är mer progressivt. Medan det svenska är mer platt och partier som C vill platta till det ytterligare.

Sverige har höga skatter för löntagare men för en miljardär är Sveriges skattesystemet på många sätt väldigt förmånligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback