Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2021-11-13, 20:27
  #49
Medlem
dödsknivens avatar
Underhållslöpning är det enda jag lyckats ta mig för. Känns surt att motivationen är så i botten men jag gör mitt bästa för att inte tappa för mycket. 30 km denna vecka, nästan toppnotering för hösten😆
Citera
2022-04-12, 13:27
  #50
Medlem
Hur går det?
Citera
2023-02-03, 17:46
  #51
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagunder
Hur går det?
Nästan ett år senare kommer uppdateringen att det får helt åt helvete!

Efter förra vinterns avhandlingsskrivande då det inte blev mycket rörelse överhuvudtaget under många månader. När jag sen började komma igång med löpningen framåt vårkanten började jag snabbt få ont i höger knä. Nu, nästan ett år senare, är knät fortfarande fucked. Senaste halvåret har jag testat ett 4km pass nån gång i månaden med resultatet att jag knappt kan gå på en vecka efter det. Besöket på vårdcentralen blev en monumental besvikelse för att uttrycka sig diplomatiskt där läkaren skickade ut mig med rådet att jag skulle träna benen mer. Vilket jag försökte förklara är just det jag inte klarar av…

Det enda positiva är att jag har fått en massa fri träningstid som istället lagts i klätterhallen. Stora framsteg där efter att haft svårt att komma över min tidigare platå. Både bouldring och topprepsklättring har jag steppat upp en hel del även om mitt onda knä begränsar vissa rörelser så jag får välja leder klokt där inga vridande rörelser med benet funkar
Citera
2023-02-03, 19:41
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Nästan ett år senare kommer uppdateringen att det får helt åt helvete!

Efter förra vinterns avhandlingsskrivande då det inte blev mycket rörelse överhuvudtaget under många månader. När jag sen började komma igång med löpningen framåt vårkanten började jag snabbt få ont i höger knä. Nu, nästan ett år senare, är knät fortfarande fucked. Senaste halvåret har jag testat ett 4km pass nån gång i månaden med resultatet att jag knappt kan gå på en vecka efter det. Besöket på vårdcentralen blev en monumental besvikelse för att uttrycka sig diplomatiskt där läkaren skickade ut mig med rådet att jag skulle träna benen mer. Vilket jag försökte förklara är just det jag inte klarar av…

Det enda positiva är att jag har fått en massa fri träningstid som istället lagts i klätterhallen. Stora framsteg där efter att haft svårt att komma över min tidigare platå. Både bouldring och topprepsklättring har jag steppat upp en hel del även om mitt onda knä begränsar vissa rörelser så jag får välja leder klokt där inga vridande rörelser med benet funkar

Tack för uppdatering.

Tråkigt som fasiken med skada! Dras ju själv med dåligt knä som påminner sig emellanåt. Dessa skador..

Bra att du har nåt att ersätta löpningen med iallafall. Kanske något att kötta på med istället för löpningen en tid framöver. Och avancera inom. Är nog viktigt att fylla tomrummet med något som ger en inspiration och motivation i vardagen.
Citera
2023-02-03, 19:52
  #53
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagunder
Tack för uppdatering.

Tråkigt som fasiken med skada! Dras ju själv med dåligt knä som påminner sig emellanåt. Dessa skador..

Bra att du har nåt att ersätta löpningen med iallafall. Kanske något att kötta på med istället för löpningen en tid framöver. Och avancera inom. Är nog viktigt att fylla tomrummet med något som ger en inspiration och motivation i vardagen.
Ja, egentligen tycker jag att det är mycket roligare med klättring än löpning, men det tränar ju inte kondition tyvärr. Än så länge kan jag märka av progression i klättringen men jag börjar bli lite för gammal för att våga ha några häftiga ambitioner där. Det sliter ju mycket i fingrerleder framförallt vilket blir flaskhalsen när åldern kommer krypande
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback