Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-10-31, 10:54
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rofflez
Någon som beställt från mimosasweden.com som nämnts tidigare i tråden? Antar att det är en scam?
Ingen scam, de är legit och har levererat de gånger jag beställt.
Var iofs ett år sedan men tror de är seriösa
Citera
2023-11-01, 00:02
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorunge123
Ingen scam, de är legit och har levererat de gånger jag beställt.
Var iofs ett år sedan men tror de är seriösa

Ok, tack för svaret!
Citera
2023-11-04, 06:18
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Var väll ingen sorg direkt då allt gick bra, men lite nojig blev man, tänkte i fall polisen knackade på 3 v senare.. men nej ingenting efter det & jag tänker att om dom vill haffa en sen lämnar dom väll inte spår på packetet med tullens tejp. Jag beställde säkert minst ett kilo, ser ju mycket mer ut också eftersom det var liksom fluffigt i paketet. Nu har jag inte beställt på flera år & gjorde det bara några gånger då ett kilo räcker ett tag liksom. Har aldrig hänt att jag fått något genomsökt av tullen varken före eller efter & har aldrig hört talar om någon annan heller faktiskt, men är ju rätt ovanligt att beställa bark liksom.

Är varken olaglig nu?

Tack för att du delade med dig. Jag har inte hört något om att barken skulle blivit olaglig. Men jag kan ju tycka att det är lite konstigt att man kan beställa DMT rik bark men inte DMT, men så är läget.

Klart du står dig bra på ett kilo. Tar ju bara en tumnagel och man är
Citera
2023-11-06, 09:34
  #28
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninSlejpner
Tack för att du delade med dig. Jag har inte hört något om att barken skulle blivit olaglig. Men jag kan ju tycka att det är lite konstigt att man kan beställa DMT rik bark men inte DMT, men så är läget.

Klart du står dig bra på ett kilo. Tar ju bara en tumnagel och man är

Finns ju i och för sig mycket som innehåller DMT. Exempelvis oss själva. Svårt att förbjuda mänskligheten. Men jo, barken är ju kanske det ”lättaste” att utvinna dmt ifrån
Citera
2023-11-06, 11:32
  #29
Avstängd
GaranteratMangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Finns ju i och för sig mycket som innehåller DMT. Exempelvis oss själva. Svårt att förbjuda mänskligheten. Men jo, barken är ju kanske det ”lättaste” att utvinna dmt ifrån
Har du hört om nån som lyckats utvinna det ur den där vassen som innehåller dmt? Rörflen tror jag den heter.
Citera
2023-11-11, 17:01
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaranteratMangel
Har du hört om nån som lyckats utvinna det ur den där vassen som innehåller dmt? Rörflen tror jag den heter.

Det ska va svårt då du får med oönskade och giftiga ämnen vid extrahering. 5-MEO-DMT var det i rörflenen dessutom, och lite andra grejer. Har för mig att innehållet var långt under 1% med.
Citera
2023-12-20, 10:00
  #31
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaranteratMangel
Har du hört om nån som lyckats utvinna det ur den där vassen som innehåller dmt? Rörflen tror jag den heter.

Nej. Men borde väll funka om man kan tekniken ?!
Citera
2023-12-20, 19:23
  #32
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Jag vet redan hur man utvinner DMT, teoretiskt alltså. Aldrig gjort det.

När du har DMT i din NaOH lösning, hur får du ut det till kristaller? Jag antar att man får en lösning av DMT fribas i den basiska lösningen. Saltar du ut det så du får DMT HCl, sulfat eller Maleat t.ex?

Är bara nyfiken

Nä, postaren skriver ju att ingen syra används, varken Saltsyra eller Svavelsyra, så hur det ska kunna binda med något som inte finns blir ju svårt...

Förslagsvis hivar du i ett lämpligt lösningsmedel. Rör runt med nåt tillhygge du har tillgängligt, och separera lagren. Spara det som luktar godast. Ta en bakplåt från ungarnas pepparkaksbak och häll ut din lösning på. Instruera skitungarna att om de rör pappas bakplåt så blir det minsann andra bullar (inte pepparkakor).

Typ så, skulle jag gissa.
Citera
2023-12-20, 19:40
  #33
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Nä, postaren skriver ju att ingen syra används, varken Saltsyra eller Svavelsyra, så hur det ska kunna binda med något som inte finns blir ju svårt...

Förslagsvis hivar du i ett lämpligt lösningsmedel. Rör runt med nåt tillhygge du har tillgängligt, och separera lagren. Spara det som luktar godast. Ta en bakplåt från ungarnas pepparkaksbak och häll ut din lösning på. Instruera skitungarna att om de rör pappas bakplåt så blir det minsann andra bullar (inte pepparkakor).

Typ så, skulle jag gissa.
Yea, visste inte att DMT i fribas var i fast form.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback