Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-12-27, 20:07
  #37
Medlem
Riktig demokrati har vi inte haft sen Palme blev skjuten.
Citera
2021-01-02, 14:01
  #38
Medlem
Erik Östs avatar
Om ni tycker senare regerings-beslut (jöken och döken t.ex) är folkstyrda och demokratiska kan ni sluta läsa nu.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Demokrati

Det borde vara självklart för gemene man att inse att vi inte har någon som helst demokrati öht i världen längre med facit i hand men det här är så svårt att diskutera med de yngre generationerna som vuxit upp med en indoktrinering de inte ens själva förstår sig på.

Jag ska försöka fatta mig kort .Take it or leave it!

1. Förberedelserna hade pågått betydligt tidigare än 1954 när startskottet gick men det var här det började sättas i bruk på allvar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bilder...en#cite_note-7

2. För att allt skulle gå så sakta/fort som möjligt startade första besluten på mötena en långsam hjärntvättning via miljardkomplexen (inte bara det militära), politiker , media och hjärndödande utbildningssystem från vaggan till graven.(ja det börjar redan på dagisen, stackars barn)

3. Målet? Pengar och makt till eliten som vanligt och inget till folket.

För att återknyta till (1.) så är det som sagt som att diskutera med väggar när man försöker förklara och jag har tröttnat på att just förklara i det stora , sedan om man blir klassad som foliehatt skiter jag i. Jag har levt tillräckligt länge för att inte bry mig längre. Nu får de yngre ta över men skaffa er för böveln rätt input!


Tro inte ett ord på att de bara diskuterar världsläget på mötena utan att besluta något. (demokrati?hahahahah)

De BESLUTAR saker över våra huvuden vid varje möte!

Klart de ingår avtal enär de kommer tillbaka efter ett möte blir politiken än värre pervers , och saftiga personliga avtal också naturligtvis . "Nåt är åt h-e" borde en intelligent människa undra men...näee!
Kanske det är kryddat med dolda personliga hot mot t.ex de senaste politikermarionetterna Löfven och Lööf m familj också enär de går med på så för landet sjuka avtal hela tiden. Som alla andra mötesdeltagare också genom åren.
__________________
Senast redigerad av Erik Öst 2021-01-02 kl. 14:36.
Citera
2021-01-03, 14:47
  #39
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
"Demokrati" och "fritt" är en s.k. oxymoron.

Att majoritetsbestämmande skulle ha någonting med frihet att göra är världens största myt och är bara någonting som folk med medelmåttig IQ upprepar eftersom de har hört det ifrån media, skolan och andra. Men de kan inte använda hjärnan själva, så kontentan här är att TS är en idiot.

Jo, men det är också något av en myt att vi i en parlamentarisk demokrati har majoritetsbestämmande - besluten fattas av en liten klick inom den politiska eliten. Det folk kan göra är att rösta på olika partier, men de är alla en del av samma etablissemang och oligarki. Politikernas kohandel efter de senaste två riksdagsvalen som resulterade i decemberöverenskommelsen och januariavtalet gör det bara ännu mer naket och tydligt.

Spelplanen som determinerar utfallen i val är i sin tur också väldigt riggad, med de miljarder som pumpas in i endast skenbart objektiva public service (SVT/SR, där över 50 % av journalisterna sympatiserar med MP. Ett parti som fick 4,41% i riksdagsvalet 2018), med presstöd och politiserad utbildning etc.

Med det sagt hyser jag inga illusioner om majoritetsbestämmande heller.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback