Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-22, 23:27
  #865
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
But the Xbox Series X and S have seen a whopping 52% drop in sales. Even month-on-month comparisons are tough for Xbox.

Under samma period har Sony ökat sin försäljning med 140 %. Nintendos är ned men bara med 20 och en äldre konsol. MS har alltid varit på efterkälken i Europa men blir bara värre och värre. Traditionens makt är stor. En del i det. En annan att man misslyckas själva med att sälja sin konsol till konsumenterna. Mycket på grund av ett nästintill obefintligt spelutbud. Gränsen till PC helt suddats ut. Sedan har man själva i princip gett upp konsolkriget och satsar bara på gamepass.

Xbox blir mer och mer irrelevant. Uppgraderingen blir digital only. Och strget efter det blir nog och skippa konsoler helt och satsa på moln. Gamepass. Och streama spel direkt i TV eller dator typ. Fysisk media nog ett minne blott i Microsofts framtid.
Citera
2023-11-23, 20:34
  #866
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Under samma period har Sony ökat sin försäljning med 140 %. Nintendos är ned men bara med 20 och en äldre konsol. MS har alltid varit på efterkälken i Europa men blir bara värre och värre. Traditionens makt är stor. En del i det. En annan att man misslyckas själva med att sälja sin konsol till konsumenterna. Mycket på grund av ett nästintill obefintligt spelutbud. Gränsen till PC helt suddats ut. Sedan har man själva i princip gett upp konsolkriget och satsar bara på gamepass.

Xbox blir mer och mer irrelevant. Uppgraderingen blir digital only. Och strget efter det blir nog och skippa konsoler helt och satsa på moln. Gamepass. Och streama spel direkt i TV eller dator typ. Fysisk media nog ett minne blott i Microsofts framtid.
Herregud vilka katastrofsiffror.

Det verkar som att xbox bara sålde okej för att det inte gick att få tag på en ps5. Och hur stor inverkan har Strafields flopp med det hela att göra? Det ska bli intressant att se i kommande kvartalsrapporten i alla fall .

Xbox går dessutom in i julhandeln med absolut sämst läge. Inget bakåt i tiden även om Halo och forza horizon är bra så leder ps5 med 15-3 i storspel de senaste åren, inget nutid med Starfields flopp, och inget kommande som kan locka.
__________________
Senast redigerad av sebastian_ 2023-11-23 kl. 20:38.
Citera
2023-11-24, 20:25
  #867
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
But the Xbox Series X and S have seen a whopping 52% drop in sales. Even month-on-month comparisons are tough for Xbox.
https://nordic.ign.com/xbox-series-s...psed-in-europe

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Under samma period har Sony ökat sin försäljning med 140 %.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Herregud vilka katastrofsiffror.
Konsekvensen kommer bli att utvecklare prioriterar XSX och XSS allt mindre framöver ex att det först kommer till PS5/PC och sedan månader senare till xbox utan att sony ens behöver betala för det.

Citat:
Det verkar som att xbox bara sålde okej för att det inte gick att få tag på en ps5. Och hur stor inverkan har Strafields flopp med det hela att göra? Det ska bli intressant att se i kommande kvartalsrapporten i alla fall .
Givetvis var det så.

xbox drabbas nu hårt av det det är lätt att få tag i PS5 samt att PC hårdvara har gått ner ordentligt i pris så det inte längre blir jättemycket dyrare för med lika/mer kraftfull PC.
Citera
2023-12-09, 20:57
  #868
Medlem
Fina Gubbens avatar
Förstår inte hur man kan köpa en så pass ful konsol som PS5, passar ju inte in på något vettigt sätt i ens hem. 😜🤣

Xbox å andra sidan är perfektionism. Får jättebra plats i vilken tv-bänk som helst. Funktionaliteten är total.

Gamepass är underbart, otroligt många spel att spela. 👌

Det var en anväbdare som skrev gällande Baldurs Gate 3, om hen skulle köpa det till PS5 eller XSX. "Do I want to be able to play 6 hours straight or 30 hours?" 🎮
Citera
2023-12-11, 23:51
  #869
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Förstår inte hur man kan köpa en så pass ful konsol som PS5, passar ju inte in på något vettigt sätt i ens hem. 😜🤣

Xbox å andra sidan är perfektionism. Får jättebra plats i vilken tv-bänk som helst. Funktionaliteten är total.

Gamepass är underbart, otroligt många spel att spela. 👌

Det var en anväbdare som skrev gällande Baldurs Gate 3, om hen skulle köpa det till PS5 eller XSX. "Do I want to be able to play 6 hours straight or 30 hours?" 🎮
Vem fan bryr sig hur den ser ut i hemmet? Den är till för att spelas på. Inte tittas på.

Gamepass och spelutbud är subjektivt. Men dom flesta verkar föredra Playstation.

Dom flesta med PS5 har redan spelat BG3 då Sony inte skapar hinder för spelutvecklarna med två oliks konsoler. BG3 kan väl spelas oändligt på PS5 beroende på hur när TVn man tycker det är ok att sitta alternativt har annan kontroll eller längre sladd.
Citera
2023-12-15, 02:44
  #870
Avstängd
Skribentminimums avatar
Jag är mer åt Series X hållet angående att välja spelkonsol. Ps5 har åldrats för mig och de flesta spelen finns i dagsläget. Tycker inte om spelkontrollen jämfört med ps5 däremot men det är absolut en godkänd variant.
Skippar nog ändå tramset och bara har den mer kraftfulla hårdvaran denna generation. Dessutom behöver det ta sin tid.
Har kikat igenom gamepass för året, absolut inte ett enda spel de har släppt intresserar mig. Jag har en känsla av att Alan Wake 2 hamnar i gamepass ändå, eller i princip vilket spel som helst kan ju hamna där genom det nya året.
Playstation 5 argumenterar däremot med Playstation Portal. Men jag vet att Sony redan kan svika sina fans. Nedläggningen utav TLOU2 Multiplayer avgör för mig. Det hade varit jätte trevligt med exklusiv multiplayer.
Dessutom står Sony på något som bantat bort sin webbläsare och dynamiska teman.
Jag bryr mig inte ett dugg om kommande Xbox projekt. Men det kommer ändå att bli av åtminstone.
Jag vill bara kunna spela Halo Infinite och Fortnite på en rättvis platform. Det kan bli en laptop annars men lite overkill för Fortnite ändå.
Dessutom måste man vara redo för gta6.
Jävlar vad lite spelsug det blev ändå.
__________________
Senast redigerad av Skribentminimum 2023-12-15 kl. 02:53.
Citera
2023-12-27, 02:48
  #871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Xbox går dessutom in i julhandeln med absolut sämst läge. Inget bakåt i tiden även om Halo och forza horizon är bra så leder ps5 med 15-3 i storspel de senaste åren, inget nutid med Starfields flopp, och inget kommande som kan locka.

App app app! Glöm nu inte bort Indiana Jones från Machinegames, kan bli hur bra som helst! Det egentligen enda spelet som får mig att känna lite avundsjuka mot Microsoft-lägret. Och detta trots att de inte visat upp något från spelet än. Men ändå, det är ju Indy! Och Machinegames!
Citera
2024-01-06, 19:47
  #872
Avstängd
Någon som vet hur man får tag på gratis gamepass kod? Jag hörde att det fanns ett sätt...
Citera
2024-01-09, 17:28
  #873
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzang93
Någon som vet hur man får tag på gratis gamepass kod? Jag hörde att det fanns ett sätt...

Gratis är igenom Microsoft Rewards men då lär du vara aktiv.
Billigast är nog Aliexpress.
Eller så lägger du 155 spänn i månaden på Ultimate eller 100:- för PC det är redan tokbilligt för utbudet ingår EA play med.
Citera
2024-01-09, 17:30
  #874
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gattsuh
Gratis är igenom Microsoft Rewards men då lär du vara aktiv.
Billigast är nog Aliexpress.
Eller så lägger du 155 spänn i månaden på Ultimate eller 100:- för PC det är redan tokbilligt för utbudet ingår EA play med.
Aa jag ska köra på Aliexpress, det kostar runt 50kr där. Klart billigare än 155 ändå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback