Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-08, 16:11
  #1
Medlem
miko_ms avatar
Hej

Finns det någon som har koll på ett prisvärt webbhotell för en webapplikation byggd i Angular/Node.js?

Vill ha något som kan fungera för svenska användare/hemsidebesökare. Dom alternativen idag som jag har hittat på svenska marknaden är dyra. Har inte dom pengarna än att lägga på ett webbhotell. Vill hosta min webbapplikation omgående.
Inga Vps alternativ är av intresse. Endast webbhotell.
Citera
2020-12-08, 16:31
  #2
Medlem
Googla?

https://sv.hostadvice.com/hosting-services/nodejs/
Citera
2020-12-08, 16:45
  #3
Medlem
miko_ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Googla?

https://sv.hostadvice.com/hosting-services/nodejs/

Redan gjort.
Min fråga var till dom som eventuellt har erfarenhet av en liknande situation. Och kunde rekommendera något baserad på upplevelse.

Det du länkade till har jag redan besökt. Varför svara på en fråga med en fråga: ”googla?”
Citera
2023-01-03, 18:39
  #4
Medlem
Du kan köra typ vilken som helst som har Cpanel, där kan du installera Nodejs på egen hand. Inleed är mitt bästa tips! Grym support.
Citera
2023-01-10, 20:38
  #5
Medlem
Bara för att klargöra: När du säger Angular - menar du då nya "Angular Universal" med Server Side Rendering. För traditionellt är ju Angular annars helt clientside.

Jag vet inte exakt definition av webhotell

Men vanligast ställen att hosta sin Node-applikation på är netlify, heroku, vercel, railway.
Löjligt enkelt att komma igång faktiskt.
Man kan bara koppla sitt githubkonto, välja ett repository, och klicka på deploy.
Nu har heroku lagt ned sin free tier men railway har en free tier (som till skillnad från de flesta inte går in i sleep mode efter en kvart utan trafik, så den är mer realistisk om man ska gissa vad det skulle kosta att betala) du får 500 gratistimmar och kan provköra, sen bara pröjsa för att uppgradera.

Superenkla gränssnitt på alla dessa också. Mycket enklare och cleanare än många svenska webhotell som Loopia. Att exempelvis byta till sitt egna köpta domännamn är busenkelt.
__________________
Senast redigerad av MarcoBolan 2023-01-10 kl. 20:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback