Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-10-11, 09:08
  #25
Medlem
L3nn4rts avatar
Det stora problemet dagens spel har är att utvecklarna hela tiden strävar efter att vara "nyskapande" i varje släpp. Just nu sitter jag och tittar på en video om det nya Silent Hill som släpps i slutet av månaden. Där sitter en av utvecklarna och verkar helt lyrisk över att det är spelarna själva som bidrar till hur varje ny episod kommer att vara. Vem fan bryr sig?

Det känns som att alla utvecklare måste bräcka varandra i hur pass nyskapande deras spel är att jag tycker själva innehållet blir fattigt. Så har det varit under lång tid nu och det börjar bli lite väl fjantigt.

Man borde fokusera mer på innehållet som man gör i film. Vem skulle vilja se ett drama om filmskaparna i en trailer säger att bilarna kan åka med ljusets hastighet, göra sig osynliga och läsa människors tankar. "Den här filmen är så nyskapande att ni kommer bli chockade".
Då tappar ju folk intresset helt redan innan den gått upp på bio.

Detsamma gäller spel. Jag väljer noga ut de spel jag vill spela, för jag vill ha ett bra innehåll, bra story och saker jag kan identifiera mig själv med som människa.
Citera
2023-12-09, 21:29
  #26
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jag spelade original qw/qwtf/q2/q3/cs 1.6 mellan typ 96-03 Jag tyckte communityn blev förstörd nör östeuropa/ryssland fick bra uppkoppling runt 2002/03.

Innan dess i Europa var det mer eller mindre alltid en gentlemanna-feeling, man var hövlig, trevlig, efter ett klanspel var det GG.

Sen kom ryssarna/polackerna m.fl och det var konstanta Fuuuck ur mommm, i fuck ur asss etc etc etc...

La ner allt organiserat online runt 2005 och sista jag spelade var wow som iaf då fortfarande hade visst mått av bra stämning.

Fasar för hur det är idag
sanningens ord. Alla spel som befolkas av öst fallerar.

Tycker att de flesta communities är väldigt toxiska idag, alla ska vara någon form av edgelord istället för att bara vara trevliga och ha kul tillsammans i en virtuell värld.
Citera
2023-12-17, 21:25
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
sanningens ord. Alla spel som befolkas av öst fallerar.

Tycker att de flesta communities är väldigt toxiska idag, alla ska vara någon form av edgelord istället för att bara vara trevliga och ha kul tillsammans i en virtuell värld.

Jo jag håller med. Det gör att jag många gånger tröttnar på att spela multiplayerspel med/mot andra. Det är kul att spela med kompisar en stund men eftersom tiden att bli riktigt duktig inte finns så lessnar jag rätt snabbt när det skrivs obsceniteter i chatten eller jag missförstår nåt/inte har 110% koll.

Spela Dota med randoms är helt uteslutet, det är sån bashing av alla edgelords som du säger.

Tänkt länge att spel skulle må bra av att dela in spelarna i ålderskategorier - t.ex. alla 30-40åringar har en tier, 16-20 en tier osv. Så kan man spela mot andra som är mer på samma plats i livet och (förhoppningsvis) slippa lika mycket okvädesord... Min naiva tro är i alla fall att om 10 småbarnsfarsor spelar mot varandra är det mindre fokus på vad nån annan gör dåligt och mer fokus på att ha en trevlig stund med vänner den korta lilla tid man faktiskt får ifred att spela.
Citera
2023-12-17, 23:56
  #28
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Är ju egentligen inte ett problem specifikt med spel utan ett större samhällsproblem. Sociala medier har ju totalt förstört människan. Alla dessa Youtubers skapar sådant som säljer, eller ger klick. Det är bars ett skådespel.

Den generationen som växt upp under sociala mediers framfart saknar förmåga att tänka själva utan följer strömmen. En ström som startats av influencers. Inget är genuint i den digitala världen.

Bästa du kan göra är att sluta följa det och skapa och leva efter din egen uppfattning. Ignorera det negativa.
Citera
2023-12-27, 22:18
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
sanningens ord. Alla spel som befolkas av öst fallerar.

Tycker att de flesta communities är väldigt toxiska idag, alla ska vara någon form av edgelord istället för att bara vara trevliga och ha kul tillsammans i en virtuell värld.
Den som förfäras av ryssar på charter-orter har aldrig träffat på dem i ett PVP-spel...

Jag spelar själv mest Hell let Loose om jag ger mig på ett MP-lir och tycker det är väldigt varierande kvalitet på stämningen. Svenskar och västeuropéer är generellt rätt trevliga, tror jag, men spelar nog egentligen för lite för att ha någon meningsfull åsikt.
Citera
2023-12-27, 23:53
  #30
Medlem
avcs avatar
Då som nu, folk var och är mainstream.

Vettiga spelare går att räkna på en hand på tusentalet. Körde ett stort MMO i tiotusentalet timmar och har gissningsvis runt 98-99% solotid. När man som spelare döms efter prestation och inte sällskap, i ett irrelevant jävla skitspel i cyberuniversum, då är ju något allvarligt fel i skallen på folk.

Spel var roligare och bättre förr. Den stora skillnaden är att idag proppar man in så in i helvete med content. Kvantitet över kvalitet i en tid av obegränsat diskutrymme.
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Den generationen som växt upp under sociala mediers framfart saknar förmåga att tänka själva utan följer strömmen. En ström som startats av influencers. Inget är genuint i den digitala världen.

Bästa du kan göra är att sluta följa det och skapa och leva efter din egen uppfattning. Ignorera det negativa.
Inte sällan är det också rätt hjärndöda grejer, såsom desinformationspropaganda och skitsnack, dessa "influencers" lever på. I ett sunt samhälle hade sådan degeneration inte existerat.
__________________
Senast redigerad av avc 2023-12-27 kl. 23:58.
Citera
2024-01-14, 01:18
  #31
Medlem
Vet inte... känns generellt som det var större frihet förut, när internet fortfarande hade lite av sin "mystisk" kvar, innan smartphones gjorde inträde och alla mongon fick tillgång till internet. Nu är allt övervakat och skitnödigt... AI censurerar om man råkar säga något fult eller har en åsikt som inte stämmer med vänsterextermisterna. Man kan generellt inte starta egna servar längre utan det är dedikerade servrar och man matchas med random retards.

Jag brukade t.ex. trolla sönder Diablo 2 på de mest brutala sätt - Grejen var att t.ex. Diablo 2 fanns det en "kanal" en där man inte kunde fuska och en där allt var tillåtet (gamla battlenet innan Blizzard bara bestod av transor). Inte för det var tufft, men tror jag nog sa ordet "nigger" minst 10 000 ggr i Diablo 2 online.

Det finns några ställen som fortfarande har en känsla av 90 till tidigt 2000-tal kvar (till och med på steam), där folk kan skriva såna hemskheter som "niggerjew" utan att någon orkar rapportera det - Jag skämtar inte.

De mest absurda, roliga galna politiska och övriga diskussioner jag någonsin haft har faktiskt varit i chatter i äldre spel, Diablo 2 olika FPS som Quake mm men sånt händer inte så ofta längre då alla är skitnödiga av någon anledning. Det finns som sagt vissa smultronställen kvar, generellt äldre bortglömda spel som man fortfarande kan spela online.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback