Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-10, 00:59
  #1345
Medlem
Leffe020s avatar
Någon som vet eller kan ge ledtrådar om några mysiga ställen som ligger när staden?
Citera
2020-09-18, 11:56
  #1346
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe020
Någon som vet eller kan ge ledtrådar om några mysiga ställen som ligger när staden?
Nära?
Det obehagligaste jag varit i,är ett hus strax innan Kuddby kyrka,på vägen som kommer från konungsund.
När jag skulle gå upp på övervåningen,så hörde jag ett "dunk",jag kan än idag höra samma ljud! Jag backade försiktigt ner det fyra-fem steg jag tagit i trappan,sedan... jävlar i havet och fiskar på land!! Jag DÖK ut genom fönstret som stod öppet när jag kom och rullade i ren Hollywood-hjälte-stil på gräsmattan och sprang som en jude genom nazi-tyskland till mitt fordon och drog i våld därifrån!
Inte långt bort,så finns även en radarstation,Dick tror jag den heter,den är aktiv..men det finns spår av ett sk12,eller en bit därifrån,även ett "garage" för eventuell kanon.
Citera
2020-12-08, 10:27
  #1347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterDeluXe
Finns det någonting utåt svärtinge?
bodde där när jag var liten och har för mig att det fanns något.
Kommer ihåg ngt sandtag där alla barnen lekte.

nära där jag bor. finns.
Citera
2024-01-01, 20:06
  #1348
Medlem
Ljuraskolan har ju många mystiska gångar under marken..
En går ju till badhuset. Ganska häftigt.

Nån som varit där nån gång? Antagligen inte eftersom man måste gå igenom.låsta dörrar som bara vissa lärare hade..var för 15-18 år sen typ
Citera
2024-03-23, 07:36
  #1349
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajttajt
Ljuraskolan har ju många mystiska gångar under marken..
En går ju till badhuset. Ganska häftigt.

Nån som varit där nån gång? Antagligen inte eftersom man måste gå igenom.låsta dörrar som bara vissa lärare hade..var för 15-18 år sen typ
Nä? Vad fränt! Har aldrig varit där,eller ens hade en aning..
Dock var jag på gamla lasarettsområdet,isoleringen,innan det byggdes om till bostäder. Där gick tunnel mot själva lasarettet. Hittade en otrolig mängd med lungröntgenbilder och även obduktionsvagnar/bord fanns i källaren.. Det var lite sketchy,för vi gick dit efter krogen och hade bara varsin tändare att lysa med..
Citera
2024-04-20, 06:35
  #1350
Medlem
Finns d något där dom ska riva för ostlänken?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback