Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2023-04-24, 09:35
  #97
Medlem
LuluBrooksies avatar
1 Du måste skriva en bok om detta. Det var så fängslande att läsa, och jag är säker på att du har en miljon roliga historier. Kung!

2 Din fru kommer bli SÅ besviken när hon får reda på detta - vilket hon till slut kommer få Det här är ju en annan typ av otrohet.
Hon kanske hade velat följa med på någon av resorna Och sen handlar det också om pengarna. Det är ju en dyr liten hobby det där.

Tänk om frun skulle skaffa lika dyr hobby. Stryk det. Tänk om din fru gjorde exakt samma sak bakom ryggen på dig!

3 Kontinuitet.
*reser för mycket i jobbet - byter jobb*
*reser plötsligt lika mycket i nya jobbet*
Citera
2023-04-24, 11:38
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l.s.d
DNs Catia Hultquist citerar TS trådstart i dagens blaska. R.I.P (?) vidrikfittanan. Hoppas änkan din kopplar av på nån retreat i denna stund på sin egen smygsemester..

https://www.dn.se/kultur/catia-hultq...knappast-unik/

vidrikfittanen skrev sitt sista inlägg 3 nov 2020 och då var han full med metastaser så den sista resan är gjort. RIP.

Undrar om frun hittade bevis på smygresandet för han skulle ju läggas in dagen efter sista inlägget och att rensa bort allt sånt kanske inte hans med.

Eller så hittade hon inget men läser DN och går in i denna tråd ...

Och det är väl det som är risken att det inte smygreses så mycket smyg som man vill .... att upptäcka det efter att smygresaren har avlidit är nog ingen höjdare ...

Således har jag inte smygrest något, att resa ensam är en höjdare och att säga det redan när man träffas att det är något man absolut vill göra så kan man säga att jag ska till Thailand i dag. Med det sagt att man inte tär på familjens boende eller matkonto. Det kostar att ligga på topp. Men man lämnar inte efter sig en man som är förtvivlad för att man så ofta var utomlands och med misstanke om otrohet

Reste dock fritt när jag bodde hemma hos föräldrarna. De fick ofta veta när jag var på G och sen var jag varit när jag kom hem. Det finns många varianter.
Citera
2023-04-24, 15:38
  #99
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l.s.d
DNs Catia Hultquist citerar TS trådstart i dagens blaska. R.I.P (?) vidrikfittanan. Hoppas änkan din kopplar av på nån retreat i denna stund på sin egen smygsemester..

https://www.dn.se/kultur/catia-hultq...knappast-unik/

Citat:
Ursprungligen postat av Guild
vidrikfittanen skrev sitt sista inlägg 3 nov 2020 och då var han full med metastaser så den sista resan är gjort. RIP.

Undrar om frun hittade bevis på smygresandet för han skulle ju läggas in dagen efter sista inlägget och att rensa bort allt sånt kanske inte hans med.

Eller så hittade hon inget men läser DN och går in i denna tråd ...

Och det är väl det som är risken att det inte smygreses så mycket smyg som man vill .... att upptäcka det efter att smygresaren har avlidit är nog ingen höjdare ...

Således har jag inte smygrest något, att resa ensam är en höjdare och att säga det redan när man träffas att det är något man absolut vill göra så kan man säga att jag ska till Thailand i dag. Med det sagt att man inte tär på familjens boende eller matkonto. Det kostar att ligga på topp. Men man lämnar inte efter sig en man som är förtvivlad för att man så ofta var utomlands och med misstanke om otrohet

Reste dock fritt när jag bodde hemma hos föräldrarna. De fick ofta veta när jag var på G och sen var jag varit när jag kom hem. Det finns många varianter.
Ja, kul att Flashback nu för tiden ofta hänvisas till utan att vederbörande känner sig tvingad att lägga in diverse brasklappar för sitt läsande där (här) och påpekande om hur mycket hemskt det står…
Men alltså... TS var (snarare är) helt uppenbart ett troll, även i denna trådstart.
Citera
2023-04-24, 16:13
  #100
Medlem
L3nn4rts avatar
Härlig tråd!

Jag har många gånger funderat på att smygresa till samma typ av resmål jag brukar göra tillsammans med tjejen. Till solen och de fina stränderna. Jag vet att det skulle vara helt okej att sticka ensam om jag sa att jag ville det, men grejen är ju själva smygandet och se om jag skulle lyckas komma undan med det.

Många gånger har jag funderat på att köpa en resa till någon av öarna i Grekland och ljuga om att jag ska ut på cykelsemester i Sverige istället. Det är något hon hatar, så jag skulle lätt kunna packa ihop tält och grejor på cykeln, en ryggsäck med torkad mat och vatten i. Sen trampa hem till en kompis och dumpa skiten i hans garage, ta bussen mot Arlanda och sen bär det iväg!

Jag är dock en sån som blir negerbrun utomlands och får sällan den intensiva brännan av solen här hemma, så det är väl det jag måste komma på en förklaring till. Kanske skylla på att tältet gick sönder och att jag har bott under bar himmel hela tiden.

Fan, nästan så att jag blev sugen på att görat i sommar!
Citera
2023-04-24, 17:16
  #101
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Härlig tråd!

Jag har många gånger funderat på att smygresa till samma typ av resmål jag brukar göra tillsammans med tjejen. Till solen och de fina stränderna. Jag vet att det skulle vara helt okej att sticka ensam om jag sa att jag ville det, men grejen är ju själva smygandet och se om jag skulle lyckas komma undan med det.

Många gånger har jag funderat på att köpa en resa till någon av öarna i Grekland och ljuga om att jag ska ut på cykelsemester i Sverige istället. Det är något hon hatar, så jag skulle lätt kunna packa ihop tält och grejor på cykeln, en ryggsäck med torkad mat och vatten i. Sen trampa hem till en kompis och dumpa skiten i hans garage, ta bussen mot Arlanda och sen bär det iväg!

Jag är dock en sån som blir negerbrun utomlands och får sällan den intensiva brännan av solen här hemma, så det är väl det jag måste komma på en förklaring till. Kanske skylla på att tältet gick sönder och att jag har bott under bar himmel hela tiden.

Fan, nästan så att jag blev sugen på att görat i sommar!

Du kan cykelsemestra på de grekiska öarna. Säg bara att du tog en avstickare dit om frugan undrar.
Citera
2023-04-24, 19:43
  #102
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Gissar att vidrikfittanen fejkade sin egen död och nu kör på ett annat alias här på flashback.
Kunde han blåsa sin fru kan nog även blåsa flashbackarna också.
Citera
2023-05-03, 14:40
  #103
Medlem
Stackars Åke.
Citera
2023-05-03, 15:40
  #104
Medlem
SydafrikaConnys avatar
Tjena folket. Ännu ett upplägg. Idag ska vi snacka Svemester något som jag kom på för länge sedan. Tv4 folket snackar mycket om Svemesters många fördelar vilket är galant MEN... Jag är den ursprungliga grundaren av idén. 2009 postade jag på ett bodybuilding forum om Svemping, vilket går ut på att du kan ge dig ut på camping och säga att du har varit utomlands utan att ens ha varit på en flygplats.


Reflektera nu jävligt noga om hur du ska lägga dina semester pengar. Jag har sparat 700 kr om året på Svemping i Karlskrona med mina kompisar (Rogge och hans hund (Gurkan)). Träffa mig på Hornbach's lastplats vid klockan tre imon så kan vi snacka ihop oss. Jag ger såklart ut flygblad med deals i min on site butik för snus och alkohol.


Fem Snabba Om Svemping
1. Får jag Svempa i skogen - Svar: NEJ
2. Hur Svempar jag på bästa plats - Svar: Svemping kan vara utmanande för nybörjare. Packa "gear" såsom stövlar, en jacka, fem tältpinnar, kondomer och en förlängningssladd.
3. Hur ofta får jag Svempa - Svar: Tills ordningsvakterna får reda på din plats. STÄNG AV TELEFONER OCH RADIO (Det är dessutom del av allemansrätten)
4. Hur mycket kostar Svemping - Svar: Det beror på hur hårt du ska Svempa. Allt från priset på en piggelin till en ny husvagn.
5. Måste jag fasta under min svemping resa - Svar: Nja, asså det beror på om du ska Svempa inom regelboken. Vi svempare har ett ryckte om att supa och käka mycket grillkorv så det är ett eget beslut.


Slutsats.
Börja Svempa och sluta svemestra. Ta chansen att delta i skapandet av Sveriges största movement.
Citera
  • 8
  • 9
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3106588

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback