Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-14, 19:03
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jo, det där bygger ju dock på att de sköter sig. Om allting bara är en stor röra har du inget skydd av insättningsgarantin eller äganderätt. Då finns det här begränsade investeringsskyddet på 250 K om jag inte missförstår.

Hur menar du? Om Lysa skulle gå i konkurs så äger du fortfarande dina delar i aktierna samt räntorna de investerat i, kan absolut bli mer komplicerat och ta något längre tid att likvidera dom men du äger dom ändå.
Citera
2024-03-14, 23:00
  #170
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alhamdullilah
Hur menar du? Om Lysa skulle gå i konkurs så äger du fortfarande dina delar i aktierna samt räntorna de investerat i, kan absolut bli mer komplicerat och ta något längre tid att likvidera dom men du äger dom ändå.
Jag tror som sagt inte att de sköter sig så dåligt att det är någon stor risk för förlust, däremot tidsutdräkt. Kan lätt ta ett år för dammet att skingras och dina andelar släpps. Så undvik!
Citera
2024-03-15, 06:16
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag tror som sagt inte att de sköter sig så dåligt att det är någon stor risk för förlust, däremot tidsutdräkt. Kan lätt ta ett år för dammet att skingras och dina andelar släpps. Så undvik!

Med all respekt för din åsikt men jag ser det inte så. Lysa är det innehavet som har gått bäst för mig och på bara 2,5 år ligger jag närmare 100% +. Önskar att jag hade större del av kakan i Lysa istället för att bygga en egen portfölj.

Ha en fin dag!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback