Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-15, 09:22
  #1501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Och Rodrygo på det! Hur fan ska Real få plats med alla..
Jag tror det brister i omklädningsrummet tillslut..
Citera
2024-05-15, 09:32
  #1502
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jag tror det brister i omklädningsrummet tillslut..

Jo.

Håland känns inte som någon som vill ha kaos omkring sig. Han vill ha från start förutsättningarna för att göra mål och vinna titlar. "Ett färdigt lag". Och räknar man in att statusen på själva ligan har en viss tyngd, så finns det bara Real eller City.

Håland är för "stor" för PSG, eller till och med Bayern.
Citera
2024-05-15, 09:35
  #1503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jo.

Håland känns inte som någon som vill ha kaos omkring sig. Han vill ha från start förutsättningarna för att göra mål och vinna titlar. "Ett färdigt lag". Och räknar man in att statusen på själva ligan har en viss tyngd, så finns det bara Real eller City.

Håland är för "stor" för PSG, eller till och med Bayern.
Dessa 2 klubbar ser jag inte en chans han hamnar i,han hade blivit uttråkad av kvalitet och motstånd.
Citera
2024-05-15, 09:38
  #1504
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Dessa 2 klubbar ser jag inte en chans han hamnar i,han hade blivit uttråkad av kvalitet och motstånd.

Precis.

På samma vis som Ronaldo aldrig hade gått dit. Det fanns bara United eller Real.
Citera
2024-05-16, 21:55
  #1505
Medlem
sebastian_s avatar
Det hade varit kul att se honom i ett annant lag under andra halvan av sin prime. Ett lag som passar hans spelstil bättre.

Det är synd att tyska ligan aldrig får någon status vad de än gör. Leverkusen obesegrade i ligan och går till europa league final. Dortmund till champions league final. Trots det så hade Bayern inte varit fint nog då de saknar konkurrens.

England har inte ett lag i någon av de tre finalerna. Och varför är spanska liga sedd som mycket bättre än tyska? Atletico madrid har varit på nedgång i flera år. Barcelona är inte särskilt bra. Jag tycker personligen att italienska ligan har bättre bredd än den spanska. Roma,Lazio , Napoli och Fiorentina är lag 5-9 i tabellen det här året.

Franska ligan förstår jag. Man borde absolut sluta prata om "topp 5 liga" , det finns bara topp 4 och så har det varit i åtminstone 30 år. Håland ska inte slänga bort sin karriär i Psg så som Neymar och till viss del Zlatan gjorde.
__________________
Senast redigerad av sebastian_ 2024-05-16 kl. 22:26.
Citera
2024-05-16, 22:51
  #1506
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
...
England har inte ett lag i någon av de tre finalerna. Och varför är spanska liga sedd som mycket bättre än tyska? Atletico madrid har varit på nedgång i flera år. Barcelona är inte särskilt bra. Jag tycker personligen att italienska ligan har bättre bredd än den spanska. Roma,Lazio , Napoli och Fiorentina är lag 5-9 i tabellen det här året.
...

Deras lag vinner.

De senaste 20 åren har de vunnit CL 9 ggr. och EL 11.

Ingen annan liga matchar det.

Själv är jag inte alls intresserad av spansk fotboll, men det är lätt att läsa en lista.

För fans kan nog den tyska vara den bästa.
Citera
2024-05-17, 00:13
  #1507
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Deras lag vinner.

De senaste 20 åren har de vunnit CL 9 ggr. och EL 11.

Ingen annan liga matchar det.

Själv är jag inte alls intresserad av spansk fotboll, men det är lätt att läsa en lista.

För fans kan nog den tyska vara den bästa.
Jojo jag vet, jag har själv skapar en tråd här om hur unikt framgångsrika spanska ligan var främst mellan 2014-2018.

Men om man pratar om stora matcher och matcher där det pirrar till så är inte spanska ligan något speciellt. Ta en anfallare i Juventus exempelvis. Han har matcher mot Milan och Inter. Sen har han dessutom stora hatmatcher mot Fiorentina, Roma och Napoli. Och matcher mot Lazio och Atalanta som kan jämföras med topplagen i Spanien.

Spanska ligan kan inte vara särskilt mycket mäktigare för en Real Madrid spelare heller nu, i detta nu inte för 10 år sen, än Bundesliga och att spela i Bayern. Trots att alla pokaler senaste 10 åren så är det Atletico och Barcelona. Barcelona det minst mäktiga de har varit senaste 20 åren. Ateltico det minst mäktiga de har varit de senaste 10 åren (jävligt tjatigt och trött lag). Och vad har spanska ligan i övrigt? Sevilla, Atletic Bilbao och ?. Jag tycker inte att argumentet att man skulle bli trött på moståndet i övriga ligor utanför spanska och engelska är självklar när man kollar vad Real Madrid faktiskt möter under ett år. Att Sevilla har vunnit EL så många gånger verkar intw riktigt spilla över på ligan så som det kanske borde.
__________________
Senast redigerad av sebastian_ 2024-05-17 kl. 00:19.
Citera
2024-05-18, 20:29
  #1508
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det hade varit kul att se honom i ett annant lag under andra halvan av sin prime. Ett lag som passar hans spelstil bättre.

Det är synd att tyska ligan aldrig får någon status vad de än gör. Leverkusen obesegrade i ligan och går till europa league final. Dortmund till champions league final. Trots det så hade Bayern inte varit fint nog då de saknar konkurrens.

England har inte ett lag i någon av de tre finalerna. Och varför är spanska liga sedd som mycket bättre än tyska? Atletico madrid har varit på nedgång i flera år. Barcelona är inte särskilt bra. Jag tycker personligen att italienska ligan har bättre bredd än den spanska. Roma,Lazio , Napoli och Fiorentina är lag 5-9 i tabellen det här året.

Franska ligan förstår jag. Man borde absolut sluta prata om "topp 5 liga" , det finns bara topp 4 och så har det varit i åtminstone 30 år. Håland ska inte slänga bort sin karriär i Psg så som Neymar och till viss del Zlatan gjorde.

Italien har dock inte haft pengarna för att locka de allra bästa. Inte på väldigt länge. Ronaldo tog Juve när han var klar i Real och på "nedgång" så sett. Likväl som Mbappe, Bellingham och andra aldrig ens skulle överväga Serie A i det skeendet av sina karriärer.

Annars håller jag med dig. I och med att de tre lagen i norr är hatade (där varje möte/lag tycks ha sin historia och skäl till varför) och har många fiender, blir det många härliga matcher med hög puls. En anfallares dröm!
Plus några statsderbyn på det.

Ur det perspektivet är Serie A bäst, medan England har sin London-rivalitet och alla lag som huserar där. Men annars är matcherna mest "hat-matcher" med tryck, på grund av att de tävlar om ligan och nyrika lag som köpt sig in i smeten och i den rivaliteten.

Spanien har sina men Barca och Real är så långt före att det blir en formsak om man kan störa dem eller ej.
__________________
Senast redigerad av -GG 2024-05-18 kl. 20:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback