Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-08-09, 10:22
  #25
Medlem
Betalar 389:- för 1000/1000 hos Bahnhof. Bor i villa.
Citera
2019-09-25, 15:32
  #26
Medlem
Musik.mannens avatar
Nu har Comhem gått ut med att dom tänker höja sitt pris på bredband till 429kr/mån vilket är hutlöst om man bor i comhem hus!
Bor man däremot i en bostadsrätt eller villa så har man chans att förhandla.
Alternativet är ju typ adsl men då kan man nog glömma allt vad netflix och streaming heter!
Citera
2019-10-01, 17:35
  #27
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurologhasse83
Så är detta lagligt? Fiber nätet blir dyrare och dyrare hela tiden och alternativen till billigare om man bor ensam "försvinner". Trots detta bor man i ett ComHem hus i ett nytt fint område där alla husen är knutna till ComHem. Borde inte då priserna vara till fördel för hyresgästerna tycker man.

https://i.postimg.cc/KGnHTzP6/v-rdel-s-skit.png
Bredband 150: 449kr/mån
Bredband 300: 499kr/månad (399 första 3 månaderna)
Bredband 600: 599kr/månad (399 första 3 månaderna)

Gick in och sökte och fann en artikel som Bahnhof presenterade i Februari om ComHem
https://www.bahnhof.se/press/press-r...raste-bredband

"Vinnaren är utsedd - Com Hem har Sveriges dyraste bredband"


Telia är ganska dyra. Det verkar vara samma pris från Skåne upp till Norrland.

Kod:
Hastighet		Bindningstid		Startavgift	Månadskostnad
100/100 Mbit /s		12 mån			399:-		429:-/mån
250/250 Mbit /s		12 mån			399:-		499:-/mån
500/500 Mbit /s		12 mån			399:-		699:-/mån
1000/1000 Mbit /s	0 mån			399:-		999:-/mån



https://norrbotten.zmarket.se/privat/bredband

https://skane.zmarket.se/privat/bredband
Citera
2019-10-01, 18:29
  #28
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Jodu det var jag faktiskt! Dock var jag så pass liten att jag inte behövde betala själv. Jag minns att när jag blev tillräckligt stor för Internet ställde mamma äggklockan för maxtiden per dag.


Nej tyvärr inte... Men det blir ju billigare i några år i alla fall. Det som är synd när man bor i ett comhem-hus är ju att man inte kan ha några andra leverantörer, om man nu inte vill köra 4g då men då är man ändå uppe i samma prisklass.

Klart du kan ha en annan leverantör, fan hela allmänyttan där Comhem finns har ju typ olika fibernät färdiga, sen finns det väl massa mindre BRFer och allt möjligt som kanske inte har det. Det är inte Comhem som har ett monopol, det är din fastighetsägare/förening som inte har byggt en paralell lösning, eller ingått bättre Avtal med Comhem, som något gruppavtal för föreningen.

Jag jobbar inte på varken Comhem eller Tele2, har heller aldrig gjort, men det är knappast deras Fel som leverantör att din förening/hyresvärd inte har alternativ att erbjuda en alternativ lösning. Det är inte Comhem som äger huset och säger åt fastighetsägaren vad han får och inte får göra med sitt hus.

Finns massvis med föreningar/hyresvärdar som har någon form av städsnät, eller någon form av gruppavtal, men paralellt har kvar även kabel-tv näten.
Citera
2019-10-09, 11:41
  #29
Medlem
JustZlatans avatar
Idag fick jag mail som jag läste i telefonen. Comhem höjer bredbandet med 30kr. Går in på datorn efteråt och vad händer, nätverksanslutningen fungerar ej.
Citera
2024-03-14, 14:31
  #30
Medlem
butangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Klart du kan ha en annan leverantör, fan hela allmänyttan där Comhem finns har ju typ olika fibernät färdiga, sen finns det väl massa mindre BRFer och allt möjligt som kanske inte har det. Det är inte Comhem som har ett monopol, det är din fastighetsägare/förening som inte har byggt en paralell lösning, eller ingått bättre Avtal med Comhem, som något gruppavtal för föreningen.

Jag jobbar inte på varken Comhem eller Tele2, har heller aldrig gjort, men det är knappast deras Fel som leverantör att din förening/hyresvärd inte har alternativ att erbjuda en alternativ lösning. Det är inte Comhem som äger huset och säger åt fastighetsägaren vad han får och inte får göra med sitt hus.

Finns massvis med föreningar/hyresvärdar som har någon form av städsnät, eller någon form av gruppavtal, men paralellt har kvar även kabel-tv näten.

I många fall har comhem stått för installationskostnaden mot att de får exklusiv rätt att leverera tjänster till de boende.
Då får hyresvärd/BRF inte erbjuda något annat än deras överprisade sunktjänster via coax-nätet.
Citera
2024-03-14, 14:43
  #31
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butangas
I många fall har comhem stått för installationskostnaden mot att de får exklusiv rätt att leverera tjänster till de boende.
Då får hyresvärd/BRF inte erbjuda något annat än deras överprisade sunktjänster via coax-nätet.
ComHem finns väl inte längre? Dom blev väl uppköpta av Tele2 om jag inte minns helt fel?
Citera
2024-03-14, 21:48
  #32
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
ComHem finns väl inte längre? Dom blev väl uppköpta av Tele2 om jag inte minns helt fel?

Ja, och Tele2 ryckte pluggen, för det är stendött i gristrynet (tre hål i väggen). Jag blev tvungen att gå över till mobilt bredband.
Citera
2024-03-15, 19:04
  #33
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0A0A
Ja, och Tele2 ryckte pluggen, för det är stendött i gristrynet (tre hål i väggen). Jag blev tvungen att gå över till mobilt bredband.

Det är ingenting generellt, det är fortfarande "igång" även om det krymper, och varje dag kopplas en till fastighet bort från det där skiten. Koax var kanon att sända tv i, men att ha trafik åt båda håll i koax och erbjuda internet var en dålig ide från början även om grisen blivit sminkad tills den nästan är söt idag.

Till och med (även om inte vanligt idag) så renoverar vissa fastighets ägare koax beståndet och uppdaterar det.. Knappt man kan tro på det men det förekommer ännu.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback