Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-09-07, 18:17
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Ta en titt på Dara O'Briain.

Masterclass i ståupp skulle jag säga.

Ja..han är outstanding man garvar långt efter.
Citera
2019-09-07, 18:34
  #38
Medlem
Är inte så insatt i just standup-komiker men Johan Glans har klass, han är en favorit.
Citera
2019-09-16, 17:55
  #39
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhured
Det här har förbryllat mig under flera års tid nu.
Folk som egentligen inte borde hålla på med ståuppkomik
gör det och blir askända och säljer ut stora arenor!?

Tacka vet jag Jim Carrey

Kollade nyss på Joe Rogan och tyckte verkligen att det sög...

Någon som håller med mig?
Om inte, tipsa mig om andra riktigt bra komiker, svenska eller från andra länder.

Gammelmedia tycker det är viktigare att lansera komiker med ”rätt värdegrund” än att de är roliga. Utplånandet av västerländsk humor är också ett led i anpassningen till islam. Simon Gärdenfors är en av de komiker som rent humortekniskt är roligast i Sverige. Han får bara synas på nåder och då i intervjuform snarare än att man visar hans material.
Citera
2019-09-30, 17:56
  #40
Medlem
Juggernawts avatar
Svenska ståuppkomiker (och alla andra som försöker vara lustiga i detta land) går fetbort. Robert Gustafsson och Claes Malmberg var roliga ett tag under 90-talet men sen är det bara öken.
Amerikanska ger jag inte heller många korvören för, Bill Hicks och Denis Leary är de enda som har haft något att komma med och det var jävligt länge sen. Doug Stanhope och Robin Williams kan blixtra till ibland.

Föredrar helt klart brittiska komiker och där finns det mängder att skratta åt, förutnämda Dara O'Briain är en, Frankie Boyle, Jimmy Carr, Billy Connolly och Greg Davies är andra som kan nämnas.
Citera
2020-01-06, 03:53
  #41
Medlem
Black.Panthers avatar
Tycker de flesta komiker är riktigt tråkiga, däribland många som nämns i tråden. En svensk som jag tycker är kul är Björn Gustavsson, en annan är han som är med i "swedish dicks", den serien är tråkig men han kan få till det på stand upen.

Tyvärr så är det för mycket "rått" i de amerikanska. Känns som det har blivit gjort och som en annan i tråden skriver så blir det meningslöst/tråkigt med någon som mest ska snacka om sex eller annat. Kollade lite på Joe Rogans stand up och han var lite rolig när han pratade om när han tappade håret, kanske för att jag kan känna igen mig i det, men när han skulle börja snacka om penisar och vaginor så stängde jag av för det är bara tröttsamt att lyssna på.

Letat lite bland kristna amerikanska komiker, finns ju Tim Hawkins men tyckte inte han var speciellt rolig tyvärr. Han körde inga sexskämt vad jag kunde se åtminstone.

Två döda komiker som var väldigt duktiga är annars Bob Hope och Robin Williams.
Citera
2020-01-06, 13:45
  #42
Medlem
Analfababetens avatar
Johan Glans är en av dom bättre i min mening i Sverige.
Citera
2020-01-08, 20:55
  #43
Medlem
Varför måste man tycka att ståuppkomiker är roliga. Det är en amerikansk företeelse.
Citera
2023-10-14, 05:10
  #44
Medlem
de jag såg av svarta och asiatiska komiker de gör bara för dumma ansiktsuttryck och ljud och på något sätt ska det vara roligt. kanske för barn.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback