Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-09-24, 23:02
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
WSJ bekräftar:
https://www.wsj.com/articles/democra...nt-11569336620
WSJ: Pelosi to Announce Impeachment Inquiry of President Trump
President’s dealings with Ukraine spur more lawmakers to back his removal

Impeachment inquiry är inte samma som impeachment tyvärr. Pelosi vet att impeachment skulle säkra valet för Trump. Folk är helt ointresserade av Demokraternas charader och skulle enbart öka Trumps stöd, framförallt bland Independents. Fråga VåldtäktsBill hur det gick för honom efter impeachment, hint, inte som GOP hade förväntat sig. Trump vet detta och sa så sent som idag att Impeachment skulle vara en vinst för honom.

Nadler har redan utlyst impeachment inquiry, så det är inget nytt. Däremot verkar impeachment inquiry i sig vara emot reglerna, då det måste röstas igenom i huset först, något som inte gjorts.
__________________
Senast redigerad av MorbrorFranz 2019-09-24 kl. 23:09.
Citera
2019-09-24, 23:50
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Utan annan kännedom om saken mer än en känsla för Trumps psykologiska profil gör att jag mycket väl kan tänka mig att han gjort något sådant här. I så fall är det självklart skäl för riksrätt.

För mig som stödde Trump i förra valet men blev besviken (jag gav det mer än 50 % chans att jag skulle bli besviken) så är det här bra om det kan leda till en annan Republikansk presidentkandidat i nästa val.

Men det är naturligtvis alldeles för tidigt att säga något om det. Klart är i alla fall att om anklagelsernas stämmer så är det första gången Demokraterna har ett case för riksrätt mot Trump. Tidigare försök har bara varit trams.
Glöm vad jag skrev. När jag läser om saken så ser det mer ut som att Biden är den som ligger illa till och hela den här riksrätt-grejen är mer en rökridå för att skydda Biden.
Citera
2019-09-25, 01:56
  #51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Glöm vad jag skrev. När jag läser om saken så ser det mer ut som att Biden är den som ligger illa till och hela den här riksrätt-grejen är mer en rökridå för att skydda Biden.
Trump hade tydligen denna video klar före beskedet om impeachment kom från Pelosi:

Tim Pool
@Timcast

Trump had a video mocking the democrats over their impeachment calls prepared before they even announced

You dont have to think Trump is playing 4D chess to see that the Democrats are playing checkers
https://twitter.com/Timcast/status/1...976031237?s=20

Citera
bernad_laws avatar

Moderatormeddelande

Postat av bernad_law 2019-09-25, 09:54
Moderator
Notera att denna tråd fortsättningsvis ENBART kommer behandla formalia kring hur ett riksrättsförfarande går till. Vill man diskutera den dagliga politiken kring detta hänvisas till den andra tråden om Impeachment.

Brott mot detta kommer bestraffas. /Mod
2024-04-18, 18:05
  #53
Medlem
rotebro-hasses avatar
Det tog en timme och sen dog mayorcas impeachment.

Genom att paketera den som en table resolution fick Chuck Schumer 51 röster mot 48 för att döda en impeachment utan öppningstal på golvet.

https://www.cnn.com/2024/04/17/polit...les/index.html
Citera
2024-04-19, 11:56
  #54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Det tog en timme och sen dog mayorcas impeachment.

Genom att paketera den som en table resolution fick Chuck Schumer 51 röster mot 48 för att döda en impeachment utan öppningstal på golvet.

https://www.cnn.com/2024/04/17/polit...les/index.html
Inte konstigt heller då det var en frivolous impeachment och att de känner en frustration över att de vet de aldrig någonsin kan impeacha Joe pga inga bevis existerar, så detta blev deras snuttefilt.
Som komiskt nog var just frivolous, så även där visste de om att det var skräp de gjorde igen.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback