Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-11-21, 16:13
  #25
Medlem
Monkey Bar låg på St Eriksgatan, typ mitt emot där Västermalmsgallerian nu ligger, jäkla röj en trappa ner där. Mkt snygga unga tjejer oxå.

Annars minns jag Bells som ett av de bättre ställena. Lilla Köpenhamn på samma gata bör även det klart bra.

Downtown var en klassiker. Ett tag fanns ett ställe mittemot som hette Marche tror jag.

Monte Carlo som låg där Adidas butiken vid Hötorget ligger nu undvek man, var bara massa äldre där tyckte man då.

Turbin var väl senare har jag för mig.

Skulle nog kunna räkna upp 30-tal ställen från den tiden då man var ute jämnt.
Citera
2024-04-07, 07:55
  #26
Medlem
Hackergirls avatar
Jag jobbade på Bells som inkastare 🤣

Hängde på alla ovan nämnda ställen, men mest Dailys, jag var så kär i Mio, dj 🥰😅

Minns även Kickis på Kungsgatan, och Abstrakt (gata?) med värme i hjärtat.
__________________
Senast redigerad av Hackergirl 2024-04-07 kl. 07:59.
Citera
2024-04-07, 08:13
  #27
Medlem
Extract. Abstract, Hjärter Dam och Tritnaha. Samt det som låg i Medborgarplatsens tunnelbanenedgång, Ritz kanske?
Citera
2024-04-07, 10:42
  #28
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Extract. Abstract, Hjärter Dam och Tritnaha. Samt det som låg i Medborgarplatsens tunnelbanenedgång, Ritz kanske?
Jaaa, Extract också! Var låg den, var det en klubb på Abstract?

Åh, vilka minnen 🥰
Citera
2024-04-07, 10:48
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Jaaa, Extract också! Var låg den, var det en klubb på Abstract?

Åh, vilka minnen 🥰
Har för mig att Abstract (eller Extract) låg i källaren på Enkehuset, sedan i Rådhusets tunnelbana sedan väldigt nära Centralen där namnbyte skedde till Extract (eller Abstract). Där var det även skumpartys med Baywatch-tema (tjejer i röda baddräkter).

Har mycket vaga minnen av 90-talet, som sig bör.
Citera
2024-04-07, 10:50
  #30
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har för mig att Abstract (eller Extract) låg i källaren på Enkehuset, sedan i Rådhusets tunnelbana sedan väldigt nära Centralen där namnbyte skedde till Extract (eller Abstract). Där var det även skumpartys med Baywatch-tema (tjejer i röda baddräkter).

Har mycket vaga minnen av 90-talet, som sig bör.
Jaa, tack, det stämmer!

Jag dansade i deras burar 💃 😅
Citera
2024-04-07, 10:53
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Jaa, tack, det stämmer!

Jag dansade i deras burar 💃 😅

Jag jobbade i baren 🙂
Citera
2024-04-07, 13:44
  #32
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag jobbade i baren 🙂
Vad roligt, älskade det stället, det stora golvet man kunde gå runt, ytorna, dessutom tror jag mig minnas att musiken var bättre där, lite tyngre än på typ Dailys 🙄
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback