Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-26, 19:24
  #1189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifewringer
Dow Jones upp för tolfte dagen i rad

Vad tror ni, dags att ladda Björnbössan?
Nä varför då? Den kan ju lika väl stiga 12 dagar till.
Citera
2023-12-13, 21:32
  #1190
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Igår köpte jag XACT BEAR som har en hävstång på 1.5 mot att Stockholms-börsen går NER. För mig känns veckans uppgång, inklusive den i Swedbank, som något slags trolleri som helt saknar verklighetsförankring. Det är inte hållbart.

Jag börjar med ett lägre belopp 2mkr. Om börsen fortsätter upp fortsätter jag att köpa för samma belopp så länge det stiger, med visst intervall.
Brukar tänka på denna från 2019 varje gång börsen gör årshögsta.

Börsen är upp 48% sedan dess, vilket borde betyda att du är nära 75% back va?
Citera
2023-12-13, 21:41
  #1191
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Brukar tänka på denna från 2019 varje gång börsen gör årshögsta.

Börsen är upp 48% sedan dess, vilket borde betyda att du är nära 75% back va?

Lund-NoGo-zone torskar aldrig pengar. Han sålde i exakt rätt ögonblick men han glömde meddela forumet.
Citera
2023-12-13, 21:55
  #1192
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Lund-NoGo-zone torskar aldrig pengar. Han sålde i exakt rätt ögonblick men han glömde meddela forumet.
Blankningen har han erkänt att han legat minus på hela tiden. OMX skulle ner under 1200 och då skulle han skulle stänga sin blankning.

Antar att han bli likviderad om börsen går upp 10% till, om man nu kan ha en XACT BEAR blankning med hävstång på Avanza vid liv i 5 års tid utan att självdö...? (kallas det hävstångseffekten?)
__________________
Senast redigerad av Leaston 2023-12-13 kl. 21:58.
Citera
2023-12-13, 22:16
  #1193
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Blankningen har han erkänt att han legat minus på hela tiden. OMX skulle ner under 1200 och då skulle han skulle stänga sin blankning.

Antar att han bli likviderad om börsen går upp 10% till, om man nu kan ha en XACT BEAR blankning med hävstång på Avanza vid liv i 5 års tid utan att självdö...? (kallas det hävstångseffekten?)

Han har haft massa andra positioner i forumet och när folk frågat honom hur det går (likt du gör nu) så gick han alltid ur vid bästa möjliga tidpunkt och är typ break even. Jag håller mina ögon på den mannen kan jag säga.

Ja, tveksamt om man kan hålla de där hävstångsprodukterna i 4-5 år utan att i princip bli nollad men jag vet inte. Jag är inte expert på derivat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback